RO EN
The cart is empty

LEGRAND estimeaza o scadere accentuata a vanzarilor, in trimestrul al doilea

In primul trimestru al anului 2020, grupul Legrand a raportat o scadere de 2,2% a vanzarilor, ce reflecta o reducere organica de 7,3%, dar compensata in mare parte de cresterea sustinuta de 4,8% a domeniului de consolidare, precum si de o usoara crestere a efectului valutar (+0,7%), potrivit datelor companiei. Nominal, vanzarile au cumulat 1,51 miliarde euro in intervalul analizat.
Aceste evolutii reflecta buna rezistenta a performantelor Grupului Legrand, in ciuda situatiei la nivel international.
Avand in vedere bilantul solid, Legrand a inregistrat, de asemenea, un flux de numerar disponibil substantial la 31 martie 2020, precum si datorii pe termen lung bine controlate, impreuna acestea garantand capacitatea Grupului de a-si pastra in totalitate modelul de dezvoltare pe termen lung.
Totodata, grupul a anuntat reduceri ale remuneratiilor CEO-ului, precum si ale intregului Comitet Executiv pentru anul in curs.
Criza de sanatate a declansat o puternica deteriorare a perspectivei economice la nivel global in 2020, determinand Grupul Legrand sa isi suspende obiectivele anului curent la 26 martie 2020. Astfel, trendul negativ a fost confirmat de scaderea vanzarilor din luna aprilie. Mai mult, Legrand anticipeaza o scadere accentuata a vanzarilor si in al doilea trimestru al anului 2020. Cu toate acestea, datorita situatiei favorabile inregistrate in ceea ce priveste situatia legata de pandemia la nivel global, a doua jumatate a anului 2020 ar trebui sa marcheze o imbunatatire secventiala.  
"Confruntandu-ne cu o criza sanitara globala fara precedent, ne-am mobilizat rapid pentru a asigura sanatatea si securitatea angajatilor - ca o prioritate - respectand in acelasi timp angajamentul fata de toate partile interesate. In spirit de solidaritate si actiuni responsabile, am demarat, de asemenea, o serie de initiative, printre care se numara furnizarea prioritara de echipamente critice pentru spitale si alte institutii medicale, precum si suportul comunitatilor locale, inclusiv crearea unui fond dedicat caminelor de batrani, precum EHPAD (Etablissement d’Hébergement pour Personnes Agées Dépendantes) din Franta", a declarat Benoit Coquart, CEO al companiei Legrand.

Vanzarile din Europa au scazut cu peste 5%
In Europa (ce genereaza 42,4% din vanzarile grupului), in primul trimestru al anului 2020, afacerile au scazut cu 5,1% in conditiile cursurilor de schimb si a domeniului de consolidare constante. In tarile dezvoltate europene, vanzarile au scazut organic cu 7,4%, inregistrand un declin accentuat in martie, ca reactie a intrarii in vigoare a masurilor de izolare. Desi depozitele pentru produsele finite au fost deschise, s-a observat aceasta tendinta in majoritatea tarilor, printre care se numara Franta, Italia, Regatul Unit si Spania. Cu toate acestea, s-au inregistrat si cresteri ale vanzarilor in tari precum Germania sau Olanda. 
In noile economii europene, in ciuda unei baze de comparatie exigente, vanzarile au crescut cu 9,4% in comparatie cu primul trimestru al anului 2019 in conditiile domeniului de consolidare si a cursurilor de schimb constante. Cresterea s-a datorat proiectelor in derulare incepute in 2019, dar si a impactului inca limitat al crizei sanitare de-a lungul trimestrului, inregistrand rezultate bune in tari precum Turcia, Ungaria, Rusia si Polonia. 
In America de Nord si America Centrala (39,8% din vanzarile grupului), Legrand a inregistrat o modificare organica negativa a vanzarilor nete, de 4,2%, inregistrand o scadere accentuata doar in luna martie. In SUA, vanzarile au scazut cu 3,9%. Performantele bune in ceea ce priveste interfetele utilizatorilor si solutiile de distributie a energiei electrice pentru centre de date nu au fost suficiente pentru a compensa pierderile altor game, precum unitatile de putere de distributie (PDU) sau solutiile de iluminat. Vanzarile au scazut usor in Canada si accentuat in Mexic. 
In restul lumii (17,8% din vanzarile grupului), vanzarile au scazut cu 17,2% in comparatie cu primul trimestru al anului 2019 in conditiile cursurilor de schimb si a domeniului de consolidare constante. 
In regiunea Asia-Pacific, vanzarile s-au diminuat cu 20,6% in intervalul analizat, intrucat afacerile au inregistrat o scadere de aproximativ 50% de-a lungul perioadei in China si un declin accentuat in India - o piata in care cresterile inregistrate in primele doua luni ale anului nu au fost suficiente pentru a compensa scaderea accentuata din luna martie. In Australia vanzarile au crescut.
In America de Sud, vanzarile au scazut organic cu 12% in primul trimestru, multe tari, inclusiv Brazilia, raportand o deteriorare secventiala a afacerilor in luna martie, atunci cand primele masuri de izolare au fost implementate. 
In Africa si in Orientul Mijlociu, afacerile Legrand s-au redus cu 12,6%. In Orientul Mijlociu, unde primele consecinte ale crizei sanitare au fost combinate cu un mediu geopolitic si economic permanent delicat, vanzarile s-au redus considerabil. In Africa, unde baza de comparatie a anului 2019 a fost deosebit de solicitanta, vanzarile au scazut in cateva tari.
 
Perspectivele anului 2020 sunt in continuare incerte
Criza actuala de sanatate creeaza o agravare rapida a perspectivei economice globale pentru anul 2020, reflectand anticiparea unei recesiuni profunde. Intr-un context deteriorat si incert, grupul a anuntat pe 26 martie suspendarea obiectivelor anului 2020. 
Vanzarile si-au continuat scaderea organica in luna aprilie, cu o diminuare de 41% doar in aceasta luna, fapt ce a confirmat anticiparile din a doua jumatate a lunii martie in majoritatea tarilor. 
Din acest motiv, Legrand a anticipat un declin accentuat al vanzarilor in al doilea trimestru al anului 2020, ce reflecta adoptarea mai multor masuri de izolare. Comparativ cu al doilea trimestru al anului 2020, si sub rezerva unei imbunatatiri in cea ce priveste situatia globala a sanatatii, a doua jumatate a anului ar trebui sa observam o imbunatatire secventiala.
 

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter