In primele opt luni ale anului in curs, piata materialelor si echipamentelor pentru constructii a inregistrat o scadere a productiei de 28,5% in comparatie cu aceeasi perioada din 2008. Conform opiniilor exprimate de reprezentantii firmelor specializate, volumul productiei va ajunge, pana la finele anului in curs, la sub 33% din valoarea din 2008. In acest context, producatorii de materiale de constructii au implementat o serie de masuri pentru a contracara efectele recesiunii economice, pe care majoritatea a resimtit-o in totalitate.
Bogdan Mamina, director de marketing al Hilti Romania: "Abordam in mod direct firmele de arhitectura, pe care le sprijinim atat prin documentatie tehnica si certificari, cat si prin programe de software. Suntem deseori abordati de catre companiile de proiectare pentru a prezenta detaliile tehnice ale produselor noastre. In ceea ce priveste clientii, suntem solicitati sa le oferim solutii personalizate, in special in obiectivele administrate direct de catre beneficiarul final, unde interesul pentru calitate primeaza. Pentru a ne proteja de problemele legate de lichiditati (specifice acestei perioade) ne-am ajustat politica de vanzare. Astfel, ne sustinem colaboratorii traditionali si, in acelasi timp, ne asiguram investitiile prin documente de plata la termen sau chiar achitate pe loc (in cazul clientilor care prezinta anumite riscuri). Partenerii apreciaza inovatiile, avantajul echipamentelor Hilti constand in faptul ca pot fi testate inainte de achizitionare. Din studiile interne a reiesit ca performanta si fiabilitatea sunt cei mai semnificativi factori in decizia de cumparare. Bineinteles, pretul este important si poate fi decisiv atunci cand nu exista alte modalitati de diferentiere, dar atat timp cat pozitionarea se justifica prin performanta si servicii, constructorii se orienteaza catre optiunea cea mai buna din punct de vedere calitativ. Pentru intervalul urmator, investim in cresterea eficientei, urmarind o crestere sustenabila. De asemenea, nu credem intr-un nou «boom» in constructii in urmatorii ani. Am observat ca antreprenorii au devenit mult mai atenti la investitii si la controlul costurilor, dar nu prefera neaparat produsele ieftine. Este mult mai usor sa gestionezi costurile operationale atunci cand se foloseste un produs de calitate pentru care sunt previzibile cheltuielile de service, decat atunci cand se achizitioneaza unelte ieftine, pentru care nu se stie cate fonduri vor fi necesare pentru reparatii".