RO EN
The cart is empty

WETTERBEST trece la o noua etapa de dezvoltare: orientarea catre export

Grupul Wetterbest, unul dintre liderii pietei locale de acoperisuri metalice, estimeaza ca va exporta circa 100.000 mp de tigla metalica, in valoare de peste un milion de euro, in 2017. Compania a inceput livrarile in afara tarii in 2016, in prezent comercializand produse in Bulgaria, Serbia, Ungaria, Slovacia, Cehia, Belgia si Franta. Conducerea Wetterbest estimeaza ca in 2019 exporturile vor reprezenta aproximativ 10% din cifra de afaceri, tinta fiind un plan de 6 milioane de euro. De asemenea, pe viitor conducerea companiei tinteste extinderea vanzarilor si pe alte piete importante, cum ar fi cele din Polonia, Ucraina, Austria si Germania.
"Dupa multi ani de crestere sustinuta si sanatoasa pe plan local, Wetterbest se orienteaza spre export. Rezultatele financiare din ultimii ani, dar mai ales aprecierea consumatorilor, ne dau incredere pentru viitor. Dupa aceasta etapa de maturizare, urmeaza una noua, in care vrem sa indraznim mai mult. Sunt recunoscator si nerabdator pentru ceea ce urmeaza pentru Wetterbest", a declarat Valeriu Irimescu (foto), directorul general al grupului.
Accesul pe pietele externe este facilitat inclusiv de tranzactia Depaco-Teraplast, grupul din Bistrita avand deja o baza importanta de contacte in tarile de interes pentru Wetterbest. De asemenea, pentru extinderea activitatilor de export, compania a participat la targuri de profil din tarile de interes.
Din grupul Wetterbest fac parte companiile Depaco (producator de tigla metalica, tabla cutata si sisteme de drenaj), Polnebo (importator de suruburi autoforante, membrane si ferestre de mansarda) si Cortina (producator de tigla metalica Wetterbest si distribuitor ce deserveste zona de sud-vest a tarii).
 
Premise favorabile dezvoltarii
In primul semestru din 2017, afacerile grupului Wetterbest se situeaza la o valoare de 70 milioane de lei, fiind cu 65% peste nivelul perioadei corespunzatoare din 2016. Totodata, compania a inregistrat un profit consolidat de 7 milioane de lei (de doua ori mai mare) si un volum de vanzari de doua milioane mp (+40%).
"Livrarile din primul semestru reprezinta, de obicei, aproximativ o treime din totalul anual. Cu siguranta, vom inregistra crestere pana la finalul anului, dar nu se va mentine acelasi ritm. Totusi, va fi o evolutie peste nivelul de +15% pe care il prognozam la inceputul acestui an", a precizat Valeriu Irimescu.
In 2017, compania are in plan investitii de circa un milion de euro, fonduri ce vor fi alocate, in special, catre achizitia de utilaje de ultima generatie, extinderii liniilor de productie si dezvoltarii infrastructurii. Obiectivul final declarat al Wetterbest este sustinerea unui ritm constant de crestere anuala, de doua cifre, peste media pietei.
 
Noua generatie, la conducerea companiei
Din 2016, Dragos Irimescu, fondatorul Wetterbest si cel care a adus compania la performantele din prezent, a decis sa-l numeasca pe fiul sau, Valeriu Irimescu (27 de ani), in functia de director general, care sa duca mai departe afacerea. Rezultatele din prima jumatate a acestui an confirma potentialul noului manager.
"Toate aceste realizari (n.r. din primul semestru) reprezinta confirmarea faptului ca am luat cea mai buna decizie prin numirea fiului meu Valeriu in functia de director general. El a dovedit ca este un excelent manager, interesat si capabil sa preia cat mai multe atributii. Il felicit pe el si pe intreaga echipa de conducere pentru modul in care cresc zi de zi valoarea brandului Wetterbest. In ceea ce ma priveste, am acum posibilitatea sa ma ocup si mai mult de dezvoltarea strategica a firmei si sa imi pun in aplicare viziunea conturata in cei peste 20 de ani de experienta in acest domeniu. Avem planuri foarte mari!", a declarat ing. Dragos Irimescu, fondatorul Wetterbest.
Valeriu Irimescu lucreaza in cadrul companiei din 2011, ocupand, de-a lungul timpului, mai multe functii In perioada 2014-2016 a fost director de vanzari, fiind responsabil direct de aceste operatiuni. A absolvit cursurile Universitatii Bucuresti, Facultatea de Administratie si Afaceri, Specializarea Administrarea Afacerilor si masteratul de Management al Riscului in Afaceri Internationale, din cadrul ASE. De asemenea, in 2016 a finalizat cursurile Entrepreneurial MBA in cadrul Assebus Bucuresti.
***
Wetterbest detine una dintre cele mai mari capacitati de productie de tigla metalica si accesorii din Romania, prin cele doua fabrici de la Baicoi (judetul Prahova) si Podari (Dolj), avand 40 de linii tehnologice si circa 250 de angajati. In 2016, grupul Wetterbest a obtinut o cifra de afaceri de 148 milioane de lei si un profit consolidat de 12 milioane de lei, detinand o cota de piata de aproximativ 15%. Potrivit estimarilor, circa 20.000 de case au fost acoperite cu sisteme Wetterbest, anul trecut compania prelucrand 24.000 de tone de otel. In 2017, cantitatea de otel procesat va ajunge la 30.000 de tone.
Gama Wetterbest include cinci profiluri distincte de invelitoare metalica - Wetterbest Colosseum, Wind, Plus, Classic si Gladiator. Cel mai nou produs, Wetterbest Colosseum, a fost lansat pe piata la inceputul lunii decembrie 2016 si se remarca prin geometria panourilor de tigla metalica, inspirata din arhitectura Colosseumului de la Roma, cu avantaje deopotriva estetice si functionale pentru acoperis.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter