RO EN
The cart is empty

MEGAPROFIL estimeaza o crestere de 10% a vanzarilor, in 2015

Afacerile companiei Megaprofil, subsidiara autohtona a grupului belgian Joris Ide, s-au situat la un nivel de 20 milioane de euro in primele noua luni ale anului in curs, fiind consemnata o majorare de 13% fata de anul anterior pe piata interna, in timp ce exporturile au crescut cu 6%. Perspectivele pentru 2014 raman optimiste, estimandu-se o crestere de 8%-10% a vanzarilor fata de nivelul din 2013. Megaprofil comercializeaza profile si sisteme pentru hale metalice, panouri termoizolante, tigla metalica si accesorii, detinand o unitate de productie in Buzias (judetul Timis). Potrivit datelor firmei, capacitatile de productie sunt suficiente pentru cererea actuala de pe piata constructiilor si, avand in vedere supracapacitatile existente in domeniu, nu sunt luate in calcul eventuale investitii in acest sens. Grupul Joris Ide, din care face parte compania, dispune de o retea internationala formata din 17 fabrici localizate in sapte tari si lucreaza cu peste 900 de angajati.
Interviu cu Adrian Porfir, manager pentru Europa de Sud-Est al grupului Joris Ide si director general al companiei Megaprofil.
 
- Cum va evolua piata de profile metalice si panouri termoizolante in acest an?
- Tendinta pietelor de profile metalice, panouri termoizolante si sisteme de acoperisuri este pozitiva, dupa primele trei trimestre fiind inregistrata o crestere medie de 10% in aceste domenii. Evolutiile ar putea fi si mai mari daca in ultimul trimestru situatia de pe piata se va mentine sau imbunatati in comparatie cu nivelul foarte slab din 2013. Conform datelor disponibile in domeniu, piata panourilor termoizolante s-a situat la circa 75 milioane de euro anul trecut, pentru 2014 fiind asteptate cresteri de peste 10% la nivelul pietei. Sectorul profilelor metalice s-a situat la aproximativ 24 milioane de euro anul trecut, estimarile pentru 2014 vizand majorari de pana la 15%, in timp ce segmentul de tigla metalica, evaluat la 72 milioane de euro in 2013, poate creste cu maximum 5% in acest an.
 
- Ce perspective sunt pentru 2015?
- Anul 2015 va reprezenta o perioada dificila pentru companiile de constructii, cu multe elemente necunoscute, mai ales dupa un 2014 in care, pe plan european si regional, ne-am confruntat cu o situatie economica precara si conflicte inghetate. La nivel national, s-au demarat foarte putine investitii de stat, iar cele private nu au fost de anvergura necesara unei evolutii economice optime. Birocratia si anchetele printre cei ce au accesat fonduri europene, precum si accesul greu la cofinantare, reprezinta elemente care fac dificile prognozele pentru absorbtia acestor fonduri in intervalul urmator. Personal, cred ca Europa va adopta masuri de relaxare cantitativa similare celor care au redat increderea pe pietele americane si asta poate fi sansa noastra datorita parametrilor macroeconomici adecvati si perceptiei de stabilitate in zona.
 
- Cum afecteaza mediul economic vanzarile companiei?
- In primele noua luni ale anului in curs am realizat o cifra de afaceri de circa 20 milioane de euro, vanzarile inregistrate la nivel national fiind cu 13% superioare celor din aceeasi perioada din 2013, in timp ce exporturile au crescut cu 6%. Constatam o scadere a ritmului afacerilor spre finalul anului si este posibil sa incheiem exercitiul financiar cu 8%-10% peste anul trecut. Pentru 2015, estimam o crestere de 10%.
 
- Care sunt principalele produse livrate si la ce proiecte de anvergura ati lucrat?
- Gama de produse ce detine cea mai mare pondere din cifra de afaceri a companiei o reprezinta panourile termoizolante (70% din total), segment care a consemnat o crestere de 25% in primele noua luni ale anului in curs. Din punct de vedere geografic, detinem un portofoliu echilibrat de proiecte si clienti, o zona predilecta fiind cea de vest a tarii, unde sunt realizate circa 15% din vanzari. Principalele lucrari realizate cu produse livrate de compania noastra in 2014 sunt reprezentate de cladirea ce adaposteste cel mai mare echipament LASER din Europa (de la Magurele), de magazinele Leroy Merlin din Bucuresti si Craiova, de fabrica Monsanto din Romania, centrul comercial Coresi Brasov sau centrul Terapia 2. Alte proiecte au vizat mai multe unitati Luk Oil din toata tara, fabrica Siniat de la Turceni, sala polivalenta din Cluj-Napoca, precum si alte centre ale VGP, Knauf, Kaufland, Mewi, Siraj Iasi, Farmexpert, Fan Courier, Hutchinson, Jumbo, Honda, RATB, TRW, Metro, Lemet, Socar, Azomures, Cameron, Romstal, Zentiva, Carpatcement etc.
 
- Ce strategie adoptati pentru segmentul rezidential?
- Avand in vedere faptul ca piata locala a acoperisurilor si invelitorilor metalice va incepe sa-si revina, pe masura ce constructiile incep sa iasa incet din recesiunea prelungita, se va pune un accent deosebit pe solutiile ce vizeaza si partea de termoizolare si nu doar de invelitoare, ca pana acum. Mai mult, datorita legislatiei in schimbare, sistemele fotovoltaice vor cunoaste un reviriment pe fondul majorarii preturilor la energie si al cresterii puterii de cumparare. Daca in 2013, piata locala a acoperisurilor a scazut usor, situandu-se la circa 126 milioane de euro, pentru 2014 estimam o usoara evolutie a segmentului, datorata revirimentului sectorului rezidential. Piata de acoperisuri pentru sectorul rezidential nu mai este, insa, atractiva pentru noi. Numarul competitorilor este atat de mare, incat lipsa diferentierii face imposibila orice dezvoltare durabila in acest domeniu. In prezent, suntem in curs de reconfigurare a strategiei pentru piata rezidentiala si lucram la dezvoltarea unor solutii unice pentru Romania, care vor face diferenta. Din ratiuni comerciale, nu putem oferi mai multe detalii in acest moment, dar vom furniza clientilor solutii tehnice care astazi lipsesc de pe piata.
 
- Care sunt premisele reluarii cresterii pe piata locala a constructiilor?
- Principiul austeritatii adoptat de decidentii europeni nu prevesteste nimic bun. Parca cineva incearca sa scoata statul din joc, nepermitandu-i sa se imprumute la rate bune de dobanda si sa demareze programe de investitii masive, care ar reporni economiile europene. Acest proces ajuta anumite companii sa inlocuiasca cu succes statul in diverse domenii, insa sectorul privat nu are forta pe care o poate avea statul in alte sectoare, cum ar fi infrastructura, capitol la care tara noastra este deficitara. Daca demareaza proiectele de autostrazi, va fi de lucru pentru multe companii de constructii si nu numai, iar investitorii vor redeveni interesati de sa investeasca in Romania. Deocamdata, acestia se duc in Ungaria, unde guvernul local are curajul sa implementeze o serie de masuri indraznete, precum si in Serbia, stat puternic favorizat de pozitia sa si de relatiile privilegiate cu Moscova. In acest timp, Guvernul de la Bucuresti nu reuseste sa lege Constanta de Ungaria prin autostrada, fiind preocupat cu alegerile si campania electorala.
 

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter