Raspunzand unor intrebari referitoare la evolutia pietei invelitori si sisteme de acoperisuri, Dan Mircescu, director general al firmei Final Distribution, a precizat ca in prima parte a anului s-a inregistrat o contractie semnificativa a segmentului, comparativ cu 2009. Totodata, firmele ce activeaza in aceasta bransa se limiteaza la o «batalie surda» in promotii si preturi, in conditiile in care majoritatea firmelor si-au redus semnificativ bugetele de marketing. Zona geografica in care se inregistreaza cele mai mari livrari de produse Gerard este cea de sud-est a tarii.
Dan Mircescu, director general al firmei Final Distribution: “Piata invelitorilor pentru acoperis a suferit o contractie in prima parte a anului 2010, fata de aceeasi perioada din 2009, fapt accentuat si de un sezon rece care s-a caracterizat prin conditii meteo extreme. De asemenea, s-a remarcat o tendinta usor atipica, in ceea ce priveste achizitia materialelor de constructii in functie de pret si calitate. Cei doi factori au fost dusi la niveluri extreme, tendintele fiind fie de a cumpara produse ieftine, fie materiale din categoria premium. Piata sistemelor standard a ramas cea mai afectata. In acelasi timp, alegerea de materiale ieftine a dus la o serie de mutatii semnificative in ponderea vanzarilor, respectiv o crestere a producatorilor autohtoni in detrimentul brand-urilor consacrate, situatie generata de o flexibilitate sporita a primelor companii fata de strategia comerciala si standardele de calitate.
Tinand cont de conditiile actuale de piata, aparitia oricarei noi companii influenteaza ponderile si structura vanzarilor. Ce se poate remarca in 2009 si 2010, vorbind despre domeniul tiglelor metalice spre exemplu, este o tendinta aproape generala de diversificare a portofoliului de produse, in speranta de a acoperi noi segmente de piata. In legatura cu reactia pietei la produsele noi, se poate constata faptul ca populatia prefera produse deja consacrate in detrimentul celor noi, exceptie facand produsele insotite de promotii sau cele cu preturi scazute. Concurenta se limiteaza la o batalie surda in promotii si preturi, in conditiile in care majoritatea firmelor si-au redus semnificativ bugetele de marketing.
Incepand cu luna mai a.c. am inregistrat primele valori in crestere comparativ cu aceeasi perioada a lui 2009. In luna mai a.c. am inregistrat un volum de vanzari pentru tigla metalica cu acoperire de piatra naturala Gerard, ce a depasit cu 67% perioada aferenta anului anterior. In acest context, la finalul celui de-al doilea trimestru, am inregistrat o crestere de 25% a cifrei de afaceri, fata de intervalul similar din 2009. Desi estimarile initiale indicau o crestere clara a vanzarilor in semestrul al doilea, permutarile mediului economic nu vor determina rezultate optime in perioada urmatoare. Pentru anul 2010 estimam o crestere a cifrei de afaceri cu aproximativ 10%, pe fondul lansarii noului brand de ferestre de mansarda Keylite, a introducerii profilului Gerard Milano si a eforturilor de comunicare realizate in directia consumatorului final.
In prezent, Gerard are o pondere de aproximativ 50%-55% din cifra de afaceri, fiind un produs lider pe categoria sa, cu o cota de piata de aproximativ 85% in 2009.
Si in 2010 cererea de sisteme Gerard se mentine la un nivel mai ridicat fata de celelalte produse comercializate – Delta si Keylite - in conditiile in care in luna mai am introdus un nou profil in gama, Gerard Milano. Zona geografica cu cel mai mare grad de absorbtie pentru produsele Gerard este cea de sud-est a tarii. Extrem de interesant este faptul ca, in trimestrul al doilea, membranele de protectie pentru acoperisuri si fundatii din gama Delta au inregistrat o crestere de 26% fata de aceeasi perioada a anului trecut, segmentul premium fiind cel mai solicitat. Produsele Delta detin, in acest moment, 21% din totalul vanzarilor companiei, in crestere cu 13% fata de perioada similara a anului 2009. Ferestrele de mansarda Keylite reprezinta momentan aproximativ 8%-10% din cifra de afaceri a companiei, inregistrand vanzari in crestere in lunile mai si iunie 2010. Pana la finalul anului, ne propunem castigarea unei cote de piata de 5% din piata ferestrelor de mansarda.
In 2010 continuam eforturile de promovare ale produselor Gerard, Delta, Keylite, iar incepand cu luna septembrie vom introduce un nou sortiment de tigla metalica cu care dorim sa venim in intampinarea cerintelor si posibilitatilor de cumparare ale partenerilor. De asemenea, pana la sfarsitul anului, vom finaliza investitiile in spatiile logistice si de depozitare de la Baicoi. Astfel, compania va beneficia de un spatiu de depozitare de 1.000 mp si o platforma exterioara betonata pentru incarcari si descarcari marfa de 3.500 mp”.