RO EN
The cart is empty

BLACHOTRAPEZ isi mentine vanzarile si planurile, in pofida pandemiei Covid-19

Producatorul polonez de tigla metalica Blachotrapez a incheiat primele sase luni ale acestui an cu o cifra de afaceri de aproximativ 29 milioane de lei, ceea ce reprezinta 97% din valoarea inregistrata in semestrul intai din 2019. Pentru intregul an in curs, conducerea companiei mizeaza pe vanzari totale de 79 milioane de lei, nivel similar celui inregistrat in urma cu un an. 
Lider al pietei poloneze a acoperisurilor metalice, Blachotrapez a intrat pe piata romaneasca din 2010 si a dezvoltat doua fabrici - la Baia Mare si, din 2018, la Ploiesti, cu o capacitate totala de 7 milioane mp/ an. Blachotrapez este unicul producator din Romania de tigle metalice si accesorii pentru acoperis care foloseste materie prima ThyssenKrupp, iar printre furnizorii sai se numara si fabrica Voestalpine din Austria.
"Vedeta" gamei de produse este tigla metalica Germania Simetric, care are o forma originala cu trei stantari, singura de acest fel de pe piata. Un alt model de top este sindrila metalica Janosik, cu un design inovator si caracteristici unice.
Blachotrapez Romania realizeaza vanzari en gross si en detail pe piata interna, precum si exporturi in Ungaria, Bulgaria si Serbia. Evolutia companiei s-a situat pe un trend ascendent inca din primii ani, iar in prezent Blachotrapez este unul dintre principalii producatori de sisteme metalice pentru acoperisuri din tara noastra.
Interviu cu Jaroslaw Turczynski (42 de ani), CEO Blachotrapez Romania, manager cu o experienta profesionala de 18 ani pe piata acoperisurilor.
 
- Care sunt principalele tendinte pe piata de sisteme pentru acoperisuri, in 2020?
- In domeniul nostru, piata se schimba de la un an la altul, iar aceasta actualizare anuala a tendintelor, a modei reprezinta una dintre provocarile principale si poate aduce surprize neasteptate. Va pot spune ca, in cei zece ani de cand activam pe piata din Romania, am vazut schimbari importante de directie. De exemplu: acum zece ani, 70% dintre clienti preferau acoperisul cu aspect lucios si doar 30% se orientau spre cel mat. Acum proportiile s-au inversat: 70% aleg acoperisul cu aspect mat. Am observat si o crestere a importantei materiei prime - calitatea si originea acesteia devin un factor principal in alegerea acoperisului. 
In ceea ce priveste tipurile de acoperis preferate - si aici vedem o schimbare de tendinte, generata de intinerirea clientelei. Beneficiarii tineri, care isi aleg ei direct tipul de acoperis, vin la noi cu solicitari precise, cu accent pe stil si culoare. Prefera variantele moderne - modelele clasice de acoperis sunt mai putin populare. Cel mai bine vandut produs al nostru este tigla metalica Germania - un model unic pe piata, cu un profil patentat cu trei stantari si materie prima produsa in uzina metalurgica germana ThyssenKrupp. O alta tendinta in arhitectura actuala este combinatia de modern si clasic. Aici se bucura de succes Retropanel - un produs cu o metoda moderna de montaj, dar cu aspect clasic, de tabla faltuita, si sindrila metalica Janosik - cu aspect rustic, dar calitate de ultima generatie.
 
- Ati observat modificari in structura cererii in ultima perioada?
- Structura cererii putem spune ca s-a mentinut in primul semestru in parametrii celei de anul trecut, cu o mica crestere pe zona proiectelor rezidentiale si o scadere la hale si mici investitii de afaceri. Vorbim insa de un an atipic, influentat de pandemie - a fost oprirea brusca din primavara si apoi intoarcerea treptata spre ceea ce tinde sa devina noua normalitate, la care incercam sa ne ajustam cu totii.
Pe de alta parte, pentru Blachotrapez Romania, primele sase luni au insemnat o scadere cu aproximativ 10% a vanzarilor pe piata interna fata de perioada similara a anului trecut si o crestere cu 25% a exporturilor fata de semestrul intai din 2019, astfel ca, in total, primul semestru din 2020 arata asemanator cu cel de anul trecut. Extrapoland, cred ca aceasta tendinta se mentine la nivelul industriei noastre.
 
- Ce impact a avut pandemia de Covid-19 asupra acestui sector de activitate si asupra activitatii companiei?
- Pandemia a adus schimbari la toate nivelurile vietii noastre. Un element extrem de vizibil in primele doua luni, pe piata romaneasca, a fost panica. Toti s-au gandit la ce e mai rau - de la clienti la echipa. In gestionarea panicii, clientii si dealerii au avut doua zone de stop: au oprit comenzile si au oprit platile. A fost o perioada dificila, deoarece a influentat la maxim cash flow-ul. Noi comandam materia prima pentru 3-4 luni, iar Covid-19 a venit peste noi tocmai in perioada cand ar fi trebuit sa avem o explozie de comenzi, dupa iarna (care este o perioada cu mai putin lucru in domeniul nostru, cand se opresc santierele). Primavara ar fi trebuit sa aduca incasari, din care sa mearga mai departe si catre furnizori, iar acest lucru nu s-a mai intamplat. Am facut tot ce a tinut de noi pentru a mentine compania in bune conditii, iar echipa a inteles si a fost alaturi de noi. Nu toate masurile au fost placute, dar n-am avut multe optiuni. Insa am trecut cu bine peste aceste doua luni, deoarece dupa "marea panica" lucrurile au inceput sa se intoarca pe fagasul normal. Fireste, sunt si costuri noi - pentru mentinerea securitatii si sanatatii oamenilor; procedurile prin care sa ne asiguram ca angajatii si clientii sunt in siguranta inseamna costuri noi si eforturi suplimentare din partea echipei, dar le mentinem si suntem increzatori privind restul anului.
 
- Pentru ce tip de proiecte ati inregistrat cele mai importante cereri in primele sase luni din 2020?
- Anul acesta nu putem vorbi de un singur trend clar. Vedem clienti care construiesc case noi, dar si clienti care isi schimba acoperisul. Daca e sa vorbim de o tendinta, putem spune ca e cea de a face ceva - clientii isi doresc case frumoase si care sa le ofere siguranta, investesc in produse mai bune. Calitatea este tot mai importanta - nu vor doar sa aiba un acoperis pur si simplu, ci isi doresc produse de calitate cat mai buna si cu o garantie serioasa. 
Am mai observat ca micile investitii de afaceri, hale si cladiri industriale, sunt inca "in asteptare", ceea ce se traduce printr-o cerere mai redusa de tabla trapezoidala.
 
- Aveti in vedere investitii sau lansarea de produse/ sortimente noi in acest an?
- Cu pandemie sau fara, la Blachotrapez suntem preocupati in permanenta de dezvoltarea si modernizarea companiei si cred ca nu ne vom opri niciodata sa cautam solutii performante pentru clientii si partenerii nostri. Pentru acest an am avut in plan implementarea a trei noi linii de produse si ne tinem de calendar.
In luna martie am adus pe piata romaneasca noul brand KROP, un sistem pluvial dezvoltat pe doua tipuri de material de baza: otel si PVC. Sistemul KROP este o solutie versatila pentru acoperisuri, de o calitate fara concurenta, dezvoltat pe baza experientei de 50 de ani a grupului Blachotrapez, cu sediul in Polonia, lider al segmentului de invelitori de acoperisuri. Se bazeaza pe trei cerinte importante ale clientilor: calitate buna, montaj facil si pret accesibil. Vine intr-o paleta larga de culori, adancimi si tipuri de finisaj - otel si PVC.
Al doilea produs, care se implementeaza chiar in aceasta perioada, este noul model de sindrila metalica THUNDER, dezvoltat in urma succesului produsului unic Janosik. THUNDER iese pe piata la finele lunii august - un produs unic, eco-friendly, ce imbina tabla cu piatra, aducand o rezistenta crescuta si care pastreaza forma sindrilei traditionale, mentinand aspectul dorit de clienti.
Pe langa acestea, la sfarsitul lunii septembrie planificam sa incepem productia noii tigle metalice ENIGMA, aici, in Romania, ceea ce inseamna ca produsul va ajunge la clientul final in cel mai scurt timp posibil. ENIGMA este "sora" produsului nostru vedeta Germania si a fost inspirata de aspectul unic al acesteia. La fel cu Germania, ENIGMA va fi simetrica, potrivita sistemului bi-modular. De altfel, credem ca produsele bi-modulare vor fi tot mai populare, deoarece sunt usor de livrat, de manevrat si de montat.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter