RO EN
The cart is empty

VISA vrea sa contribuie la digitalizarea a 50 de milioane de IMM-uri la nivel global

Visa (NYSE: V) contribuie la digitalizarea a circa 16 milioane de afaceri mici si mijlocii (IMM-uri) la nivel international, care reprezinta aproximativ 30% din obiectivul stabilit in 2020 de a digitaliza 50 de milioane de IMM-uri in urmatorii ani. De la inceputul pandemiei, Visa a lansat mai multe programe comunitare pentru a sustine afacerile mici sa accepte plati electronice si sa poata accesa mai eficient economia digitala. Nevoia IMM-urilor de a continua eforturile cu digitalizarea este subliniata de studiul global Visa Back to Business, potrivit caruia 68% dintre consumatori au declarat ca pandemia Covid-19 le-a schimbat definitiv comportamentul de plata.
“In 19 luni de pandemie, am observat ca acele companii care au folosit comertul digital si au facut vanzari in afara granitelor s-au descurcat mai bine in timpul crizei sanitare”, a declarat Mary Kay Bowman, global head of buyer, seller, core and platform products, Visa. “Insa acum nu mai este vorba doar de mentinerea la suprafata, de supravietuire. Azi asistam la o dezvoltare binevenita a antreprenoriatului si, pe masura ce ne apropiem de tinta de 50 de milioane de IMM-uri, ajutam o noua categorie de antreprenori sa intre in mediul online, pentru prima data ca nativi digitali”.
Studiul Visa Back to Business: Pulsul global privind preferintele de plata
Studiul global Visa Back to Business, aflat la cea de-a cincea editie, prezinta opiniile detinatorilor de afaceri mici si mijlocii si ale clientilor acestora de la debutul pandemiei. Concluziile cercetarii evidentiaza oportunitatea economica rezultata din conectarea IMM-urilor, a comunitatilor si a tehnologiei:
• IMM-urile se concentreaza pe indeplinirea asteptarilor consumatorilor: Pandemia a sporit considerabil ingrijorarea consumatorilor in ceea ce priveste contactul fizic cu banii si terminalele de plata si, in consecinta, a crescut dorinta de a plati contactless . Un procent de 74% dintre IMM-uri la nivel global se asteapta ca preferinta clientilor pentru platile contactless sa se pastreze sau chiar sa creasca - doua din cinci (40%) IMM-uri au mentionat tehnologia contactless printre investitiile prioritare, necesare pentru a satisface asteptarile clientilor.
• Contactless, un avantaj competitiv: Magazinele care nu accepta plati contactless prezinta un risc ridicat de a pierde clienti. Peste doi din cinci (44%) consumatori au declarat ca nu ar face cumparaturi de la un magazin care ofera doar metode de plata ce presupun contactul cu un casier sau un dispozitiv de plata comun.
• Prioritizarea securitatii online: In urma cu un an, doar 17% dintre IMM-urile din SUA incepusera sa vanda produse sau servicii online pentru prima data in timpul pandemiei, iar in prezent 57% se asteapta sa o faca in continuare in urmatoarele trei luni. Cu toate acestea, multe IMM-uri chestionate au declarat ca trecerea in online prezinta noi provocari, principalele preocupari mentionate fiind confidentialitatea si securitatea datelor (33%), costul investitiilor in infrastructura digitala (31%) si interactiunea mai redusa cu clientii (30%).
• Noi oportunitati pentru IMM-urile noi, cu capabilitati digitale: Desi 54% dintre IMM-uri spun ca anul trecut a fost o provocare pentru afacerea lor, 46% au considerat noul context o oportunitate, in crestere fata de 38% in noiembrie 2020. Antreprenorii care au considerat anul 2020 ca fiind o oportunitate s-au concentrat pe produse noi (37%) si extinderea canalelor lor de vanzare (34%), in timp ce 23% dintre ei au inceput o afacere complet noua.
Deblocarea accesului la economia digitala
Pornind de la premisa ca un grad de digitalizare mai ridicat a comertului poate aduce beneficii enorme afacerilor mici, Visa isi propune sa contribuie la cresterea accesului la solutii digitale si a incluziunii la nivel global prin angajamentul sau multianual de a sustine digitalizarea a 50 de milioane de IMM-uri. Visa depune eforturi pentru a se asigura ca atat afacerile mici existente, cat si cele nou-create, sunt echipate corespunzator pentru a raspunde cerintelor in schimbare ale consumatorilor si a pasi in viitorul digital.
In Romania, Visa a lansat in acest an platforma #MarileAfaceriMici, cu informatii despre solutiile de digitalizare si oferte speciale, pentru a ajuta afacerile mici si mijlocii sa se adapteze la noua realitate economica, generata de impactul pandemic. In colaborare cu bancile si partenerii sai din Romania, a dezvoltat servicii inovatoare adresate IMM-urilor, care transforma modul in care se fac platile si contribuie la optimizarea afacerilor. Printre acestea, se numara:
• Telefonul sau tableta transformate in POS-uri mobile: Aplicatia mobila Tap to Phone transforma telefoanele si tabletele Android in terminale de plata, fara sa fie nevoie de echipamente suplimentare. In acest moment, tehnologia Tap to Phone este oferita in Romania de Alpha Bank, Global Payments in parteneriat cu BCR, CEC Bank si OTP Bank, iar interesul comerciantilor si al afacerilor mici pentru aceasta solutie este in continua crestere datorita costurilor reduse si usurintei in utilizare.
• Plata cu cardul direct pe factura online: IMM-urile care emit facturi isi pot incasa acum banii de la clienti cu cardul, accesand butonul de plata adaugat pe factura digitala. Aceasta initiativa, lansata de platforma de facturare online SmartBill impreuna cu Visa, contribuie la simplificarea procesului de plata, la gestionarea eficienta a fluxului de numerar al IMM-urilor si la cresterea ratei de incasare a facturilor.
• Transferul banilor instant: Solutia de plati in timp real Visa Direct permite numeroase utilizari in diverse domenii de activitate. Un exemplu excelent este comertul online, unde clientii isi pot primi instant banii inapoi atunci cand returneaza produse sau servicii achizitionate cu cardul online, ceea ce ofera un avantaj concurential important celor care ofera aceasta facilitate.
• Certificate digitale calificate pentru semnatura electronica: prin parteneriatul cu Trans Sped, detinatorii de carduri Visa Business si Visa Premium pot beneficia de certificate digitale calificate la costuri extrem de avantajoase. Potrivit legislatiei romanesti si europene, semnatura electronica cu certificat calificat are aceeasi valoare ca si cea olografa, o poate inlocui si este opozabila in justitie.
La nivel global, Visa a directionat resurse catre IMM-uri prin zeci de programe adaptate nevoilor comunitatilor locale. Printre acestea, a alocat peste 1 milion de dolari ca subventii locale catre proprietarii de IMM-uri din SUA afectati in mod disproportionat de pandemie, a trimis echipe la circa 900.000 de companii din 18 tari si a transformat acceptarea platilor in 49 de piete prin intermediul Visa Tap to Phone, care permite comerciantilor sa accepte plati contactless printr-o simpla aplicatie mobila. Visa a extins, de asemenea, platforma sa globala de educatie digitala pentru antreprenori, Practical Business Skills, care ofera resurse educationale gratuite proprietarilor de IMM-uri si pentru a sprijini transformarea digitala a afacerilor lor. La acestea se adauga angajamentul de 200 de milioane de dolari, pe o durata de cinci ani, luat de Fundatia Visa in 2020, pentru a sprijini IMM-urile din intreaga lume, cu accent pe stimularea progresului economic al femeilor.
Visa va continua sa celebreze rolul esential pe care il joaca IMM-urile in cadrul comunitatilor locale si al economiei globale, incepand cu lansarea unei noi serii digitale astazi, “Voices of Access,” cu clienti IMM din intreaga lume, impartasind povestile lor unice si imputernicindu-i pe ceilalti sa vada posibilitatile economiei digitale.
Metodologie: Studiul Visa Back to Business
Studiul Visa Back to Business, ajuns la editia a 5-a, a fost realizat de Wakefield Research in perioada 15-28 iunie 2021, in randul a 2.250 de proprietari de afaceri mici, la companii cu 100 de angajati sau mai putin din Brazilia, Canada, Germania, Hong Kong, Irlanda, Rusia, Singapore, Emiratele Arabe Unite si Statele Unite. Esantionul chestionat este de 1.000 de adulti cu varste peste 18 ani din SUA si 500 de adulti cu varste peste 18 ani din Brazilia, Canada, Germania, Hong Kong, Irlanda, Rusia, Singapore si Emiratele Arabe Unite.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter