RO EN
The cart is empty

Catalin Podaru, UBITECH: Alocam continuu resurse pentru oameni si noi tehnologii

Catalin Podaru, director general al Ubitech Constructii, a subliniat într-o interventie recenta ca in 2021, activitatea in constructii a continuat sa creasca atat din perspectiva investitiilor din sectorul public, cat si a celor din sectorul privat. Acest trend ascendent este rezultatul faptului ca in Romania exista oportunitati multiple de dezvoltare a intregului areal al tarii, cu o profitabilitate buna in raport cu investitiile in domeniul spatiilor de birouri si logistice, precum si in zona rezidentiala. ”In ceea ce priveste sectorul public, cererea pe segmentele de infrastructura si facilitati este sporita si a beneficiat de atragerea fondurilor europene, ducand la o crestere reala a sectorului. Un alt aspect foarte important, care a dinamizat acest domeniu, este reprezentat de facilitatile fiscale, ce au permis motivarea personalului specializat. Aceasta tendinta s-a mentinut pe un trend ascendent, in pofida efectelor pandemiei, care au dus la majorarea semnificativa a preturilor materialelor. In 2022, credem ca vom asista la o incetinire a ritmului de dezvoltare a pietei de constructii, ca efect al cresterii preturilor materialelor de constructii si energiei electrice. Noi ne pastram optimismul pentru perioada urmatoare si ne bazam pe o accesibilitate crescuta la fondurile europene si aplicarea Planului National de Redresare si Rezilienta (PNRR), la nivel national administrativ, care ar putea contrabalansa efectele negative ale acestor cresteri. Pandemia a reprezentat o provocare pentru companie si pentru angajatii sai, insa din fericire, pana la acest moment, am depasit cu bine toate problemele intampinate, fara efecte negative majore asupra sanatatii. Din perspectiva operationala, criza sanitara a reprezentat o reala incercare a rezilientei sistemelor digitale si proceselor interne create, care au functionat si si-au dovedit fundamental utilitatea in asigurarea fluxurilor si continuitatii, Ubitech Constructii inregistrand cresteri ale cifrei de afaceri si productiei, in raport cu anul precedent. Astfel, cifra de afaceri depasea 80 de milioane de lei la finalul lunii septembrie a.c., dublu fata de nivelul inregistrat in aceeasi perioada a lui 2020. Avand in vedere portofoliul de lucrari actual, care cumuleaza peste 400 de milioane de lei, estimam ca in 2022 veniturile se vor ajusta pozitiv cu cel putin 60%. Principalele proiecte la care lucram in acest moment vizeaza: 1. Modernizarea si extinderea infrastructurii pentru Comandamentul Corpului Multinational de Sud Est - Sibiu, 2. Realizarea pavilionului multifunctional si administrativ din incinta Institutului Cantacuzino - Bucuresti si 3. Realizarea unui parc de rezervoare pentru combustibil de aviatie - Otopeni. In prezent, exista trei directii importante in care alocam continuu resurse: oamenii din echipa, tehnologiile noi si imbunatatirea proceselor, respectiv fluxurilor interne de lucru. Investim in oameni si in pregatirea lor pentru ca ei sunt cea mai valoroasa resursa a companiei, iar dezvoltarea lor personala si profesionala contribuie la bunastarea firmei. Le punem la dispozitie programe de dezvoltare personala si de specializare, pentru imbunatatirea modului in care acestia utilizeaza noile tehnologii. In ceea ce priveste procesele interne si fluxurile de lucru, ne focalizam atentia pe utilizarea optima a tuturor instrumentelor tehnologice existente, precum platforma BIM360 (care este in continua dezvoltare atat in zona office, cat si in executie), tehnologia Mixed Reality, folosita pe santier si dezvoltarea de noi uzante pentru modelele BIM, integrate cu scanarea in diferite faze ale constructiei. Cea de-a treia directie importanta in care intentionam sa investim este robotizarea anumitor activitati din santier sau reproiectarea lor, pentru ridicarea nivelului calitatii lucrarilor si pentru a preintampina criza de forta de munca necalificata si calificata. Aceasta din urma este o dificultate curenta reala, peste care se suprapune cresterea accelerata a preturilor la materiale de constructii, energie electrica si combustibil, ce va exercita un efect cumulativ in anul urmator. In acest scenariu, o potentiala problema ar putea fi anularea facilitatilor fiscale in domeniul constructiilor, masura care ar putea genera haos pe piata muncii din Romania si ar determina blocarea proiectelor incepute, in conditiile de cost asumate prin facilitati, implicit intrarea in insolventa a unui numar mare de firme de constructii, care in ultimii ani au avut crestere si au contribuit considerabil la bugetul national. Alte dificultati reale sunt cele legate de lipsa materiilor prime si a materialelor de constructii, alaturi de inconsistentele in fluxurile de aprovizionare si lipsa de predictibilitate a preturilor, respectiv a termenelor de livrare, la care se adauga o inflatie foarte mare. Toate cele mentionate anterior vor afecta costurile de finantare a afacerilor din Romania".

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter