RO EN
The cart is empty

SONDAJ: Combaterea intelegerilor de tip cartel, principalul scop al CC

Rezultatul sondajului de opinie - efectuat pe portalul de afaceri www.agendaconstructiilor.ro in perioada 29 februarie – 1 noiembrie 2012 si intitulat "De ce deruleaza Consiliul Concurentei – CC anchete pe piata de constructii?" - arata faptul ca majoritatea respondentilor (38,1% din total) a exprimat o atitudine transanta cu privire la acest subiect. Astfel, cei mai multi manageri ai firmelor de constructii care au dat curs sondajului sustin ca anchetele specializate ale autoritatii publice respective au ca principal scop combaterea intelegerilor de tip cartel (fenomen ce, de altfel, se observa si la nivelul Uniunii Europene – UE). Totodata, aproape 31% din reprezentantii firmelor chestionate au aratat ca inspectorii CC ar putea viza o alta categorie de nereguli, incercand sa elimine practicile de competitie neloiala. De asemenea, cu o pondere de 23,8%, mai multi respondenti au indicat ca anchetele se deruleaza strict din ratiuni politice. In fine, 6% din managerii companiilor respondente au sustinut ca actiunile respective, ce s-au intensificat in ultimul timp, se datoreaza armonizarii legislatiei nationale cu normele europene. Niciun respondent nu a indicat alte cauze, ceea ce inseamna faptul ca optiunile de raspuns au fost considerate relevante de managerii firmelor de constructii. Dupa cum se poate observa, analizand raspunsurile conducerii firmelor chestionate, rezulta ca numarul factorilor de decizie din sectorul de constructii care au indicat drept principale motivatii pe cele juste, respectiv combaterea unor fenomene precum cartelurile sau concurenta neloiala, este covarsitor (ajungand la 69,1% din total), in timp ce 30,9% dintre respondenti au semnalat alte aspecte, inclusiv pe cele ce tin de ratiunile strict politice prin care administratia statului incearca sa controleze sectorul privat.   
Livrarile de tamplarie se efectueaza in mod uniform
Un sondaj cu subiectul „Precizati raportul dintre livrarile de tamplarie pentru constructii noi si cele pentru reabilitari”, derulat pe portalul de afaceri www.fereastra.ro in perioada 1 martie – 1 noiembrie a.c., arata ca aproape toti reprezentantii firmelor din bransa de ferestre (cu exceptia a 12,2% dintre respondenti) au indicat, in ansamblu, o uniformizare a livrarilor, fara ca acestea sa se indrepte net spre cele doua categorii anuntate. Astfel, circa 29,3% din total indica faptul ca aproape 75% din vanzarile de ferestre si usi au vizat constructiile noi, aceeasi proportie a managerilor aratand ca raportul respectiv este egal. Tot 29,3% dintre respondenti au relevat ca livrarile pentru constructii noi au o pondere de 25% din total, ceea ce compenseaza raspunsurile primei categorii. In schimb, managerii care sustin ca lucreaza in proportie de 100% pentru reabilitari detin o cota de 9,8%, iar cei ce furnizeaza tamplarie exclusiv pentru imobile noi sunt si mai putini (2,4% din total), conturand astfel o imagine adecvata si realista asupra structurii actuale a pietei de constructii si, implicit, asupra domeniului tamplariei termoizolante. Va invitam sa participati la noile sondaje aflate in derulare, intitulate "Ce perspective are sectorul de constructii in anul 2013?" (publicat pe portalul Agenda Constructiilor), respectiv "Ce perspective are piata de ferestre in anul 2013?" (in cadrul site-ului Fereastra). Rezultatele vor fi prezentate intr-o editie viitoare a Stirilor Agenda Constructiilor si Fereastra.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter