Intr-o perioada in care se aduce tot mai des in discutie problematica digitalizarii, fabricantii activi in diverse domenii industriale se vad nevoiti se a aloca fonduri importante pentru derularea unor strategii coerente de implementare a principiilor Internet of Things (IoT). Pentru multi producatori nefamiliarizati inca suficient cu practicile IT, aceasta noua conjunctura aduce cu sine o serie de incertitudini majore. De exemplu, pozitia unui fabricant de echipamente de constructii de mare gabarit a fost intotdeauna dificila, dar de multe ori firmele de mare anvergura au reusit sa depaseasca obstacolele inerente gratie dimensiunilor lor si, implicit, puterii financiare deosebite. Avantajul competitiv dat de detinerea in proprietate a mai multor linii de fabricatie care sa permita realizarea simultana a unor multiple operatiuni a permis companiilor din categoria mentionata anterior sa obtina o profitabilitate consistenta, chiar si in conditii economice vitrege, specifice recesiunii. Din pacate, asemenea strategii nu functioneaza la nesfarsit, chiar si clientii care pareau definitiv „prizonieri” ai unei anumite oferte reusind sa „evadeze” la momentul potrivit. In prezent, cererea este orientata spre eficienta, grad maxim de transparenta in ceea ce priveste operatiunile de productie, implementarea de tehnologii inovatoare, digitalizare etc. Cine nu reuseste sa ofere astfel de conditii risca o depreciere masiva si accelerata a portofoliului de parteneri. La fel de important este de mentionat faptul ca avantajele intrinseci ale unor organizatii de mari dimensiuni si cu o activitate diversificata - cum ar fi, de exemplu, posibilitatea asigurarii unor costuri mai mici sau implementarea unor programe sofisticate de recrutare a personalului - se atenueaza vizibil, pe masura ce eficienta utilizarii resurselor creste, iar piata asigura conditii favorabile de finantare pentru o masa mai mare de solicitanti. De asemenea, in acelasi sens actioneaza sporirea transparentei informationale in ceea ce priveste piata muncii, creandu-se astfel oportunitati de angajare pentru lucratorii inalt calificati intr-un spectru mult mai larg de cerere corporatista (nefiind vorba, in mod exclusiv, de marile concernuri internationale, ce reuseau, pana recent, sa coaguleze cele mai bune resurse din acest punct de vedere). Dupa cum se observa fara niciun efort, noile concepte digitale, printre care si Industry 4.0, asigura o echilibrare masiva a pietei, o resetare a acesteia cu alte cuvinte, pe principii de eficienta, cea mai buna „monetizare” a oportunatii respective fiind rezervata acelor companii care vor dovedi o mai buna flexibilitate si care se vor decide rapid sa-si modifice radical paradigma manageriala.
Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.