RO EN
Košík je prázdný

ROMANIA: 6 din 10 companii au probleme cu digitalizarea

Daca ar fi sa stam in fata unei harti a digitalizarii in Europa, cu greu am identifica Romania. Geografia raspandirii digitalizarii pare sa ne ocoleasca. In mediul de business exista insule care se remarca prin implementarea solutiilor digitale, asa cum o arata studiul Barometrul digitalizarii in companiile din Romania, realizat de compania de consultanta Valoria in parteneriat cu Doingbusiness.ro. Potential exista, trebuie doar sa fie accesat, pentru ca digitalizarea reduce costurile, simplifica procesele, creste eficienta operationala, masoara mai bine performantele companiei, ajuta procesul decizional, creste competitvitatea companiilor romanesti. Cel putin asa arata clasamentul beneficiilor facut de directorii exectivi si managerii care au raspuns la intrebarile din studiul Valoria.
Companiile nu scapa de digitalizare
Digitalizarea este un fenomen de care nu va scapa nici un model de afaceri si nici un domeniu de activitate. Chiar daca in momentul de fata mai sunt inca voci care sustin ca nu toate industriile vor avea parte de digitalizare, evolutiile tehnologice din Big Data si cloud, inteligenta artificiala, roboti si drone, Internetul lucrurilor (IoT) fac acest scenariu improbabil. In Romania, 35% dintre companii spun ca digitalizarea a avut deja o influenta mare asupra lor si doar 7% spun ca nu a avut nici o influenta.
In acest moment 31% dintre companiile din Romania spun ca sunt increzatoare in legatura cu digitalizarea deoarece au cunostintele necesare pentru a naviga acest proces. Pe de alta parte, 61% spun ca au dificultati legate de transformarea digitala. Dintre acestea 39% sunt (oarecum) neincrezatoare ca vor valorifica aceasta tendinta. Numai 2% dintre companii spun ca nu au incredere ca digitalizarea este buna pentru companie.
Totusi digitalizarea este un proces dificil pentru companii. Dintre cele puternic influentate de digitalizare, 62% sunt increzatoare si considera ca au cunostintele necesare pentru a parcurge acest proces, dar 38% nu sunt in aceasta situatie. Procentele celor oarecum increzatoare ca vor valorifica aceasta tendinta sunt cele mai mari (27%) in randul companiillor care spun ca au fost mediu influentate de digitalizare.
Nu exista industrii imune la digitalizare
Pe fondul avansului tehnologic rapid, digitalizarea a devenit o prioritate pentru toate industriile, de multe ori schimband radical modelele de business. Dar, in acest moment, doar 19% dintre companiile din Romania considera ca modelele digitale de business au schimbat in foarte mare masura industriile din care fac parte.
Numai 21% dintre companii se asteapta ca modelele digitale de afaceri sa le transforme in foarte mare masura industria in care activeaza in urmatorii 1-3 ani, 38% spun ca modelele digitale de business le vor transforma in mare masura industria, iar 27% prevad ca modelele digitale de afaceri le vor afecta doar intr-o oarecare masura industria in urmatorii 1-3 ani. Este uluitor ca numai 12% dintre companiile din Romania considera modele digitale de afaceri ca fiind o amenintare, iar 59% se asteapta ca aceste modele noi de business sa le transforme industria in urmatorii 1-3 ani.
Ce este important de inteles?
Costul de oportunitate al digitalizarii va fi scump pentru companiile locale conservatoare. Modelele de afaceri bazate pe digitalizare sau puternic influentate de aceasta se impun in tot mai multe industrii. Vor supravietui si prospera cei care se vor reinventa. Schimbarea are tot mai putina rabdare cu cei inadaptati, iar lipsa fortei de munca forteaza companiile la digitalizare. Pe de alta parte, consumatorii stau tot mai mult cu ochii pe ceas si aleg furnizorii care le respecta acesta importanta resursa - timpul.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter