Producatorul de scule electrice Hilti, cu sediul in Liechtenstein, a anuntat o crestere cu 7,8% a afacerilor din primele opt luni ale anului in curs in monede locale, in timp ce vanzarile calculate in franci elvetieni s-au majorat cu 3%, pana la 2,945 miliarde CHF. In pofida influentei negative a cursului de schimb valutar, evolutii semnificative au fost consemnate atat la nivelul rezultatului operational (+23,8%), cat si al profitului net (+34,3%). Cea mai dinamica piata de desfacere a grupului a fost reprezentata, in perioada ianuarie-august 2014, de America Latina, unde vanzarile s-au majorat cu 17,3% in moneda locala. Rate de crestere de peste doua cifre au fost raportate, de asemenea, de subsidiarele din Europa de Est/ Orientul Mijlociu/ Africa (+14,5%) si din regiunea Asia/ Pacific (+11,8%). In America de Nord s-au consemnat evolutii de 7,3%, in timp ce in Europa livrarile au sporit cu 4,7%. Totodata, in perioada analizata, rezultatul operational s-a majorat cu 23,8%, la 362 milioane CHF, iar profitul net s-a cifrat la 272 milioane CHF (+34,3%).
Pentru perioada urmatoare, conducerea Hilti are in vedere continuarea investitiilor, dupa ce, in primele opt luni din 2014, cheltuielile specifice au crescut cu 16,3%, la 143 milioane CHF. "Inca ne desfasuram activitatea intr-un mediu eterogen si volatil, cu numeroase provocari in special in ceea ce priveste fluctuatiile cursului de schimb valutar ce afecteaza mai ales afacerile de pe pietele emergente, avand un impact negativ puternic asupra rezultatelor grupului", a declarat Christoph Loos, CEO al Hilti. Pentru intregul an in curs, conducerea companiei estimeaza o crestere a vanzarilor de pana la 9%, concomitent cu o majorare substantiala a profitabilitatii.
In Romania, grupul Hilti este activ prin intermediul unei subsidiare locale cu afaceri anuale de 30 milioane de lei. In ultimii ani, Hilti Romania s-a implicat in executia unor proiecte de referinta, cum ar fi cladirea Sky Tower sau centrul comercial Promenada Mall.