RO EN
Košík je prázdný

Un deceniu de activitate pentru Schindler Romania

 


Gabriel Cirstea (41 de ani)
Functia/firma: Director general al firmei Schindler Romania;
Studii: Facultatea de Electromecanica, Universitatea din Craiova;
Experienta: 15 de ani in domeniul ascensoarelor si scarilor rulante;
Hobby: fotografia si calatoriile.

Schindler Group reprezinta unul dintre cele mai importante concernuri internationale specializate in fabricatia, comercializarea si punerea in functiune de ascensoare si scari rulante. Daca pentru ascensoare, grupul ocupa a doua pozitie pe plan international, in ceea ce priveste scarile rulante, este lider mondial. Infiintat in anul 1875, holdingul are in prezent peste 45.000 de angajati in peste 40 de tari. Cifra de afaceri consemnata in 2008 a fost de 14 miliarde CHF (din care 8,7 miliarde CHF fiind veniturile operationale aferente segmentului de ascensoare/scari rulante), acest nivel urmand sa fie mentinut si in acest an. Subsidiara locala a fost infiintata in anul 1999, devenind - in scurt timp - una dintre cele mai active societati din sectorul specific de activitate. Despre pozitia detinuta pe piata de profil si perspectivele de consolidare a acesteia in urmatorul interval, opineaza in continuare managerul general  Schindler Romania, Gabriel Cirstea.
 

- Cum a fost afectata firma de criza economica actuala?
- Primele indicii au fost percepute inca din aprilie 2008, cand anumite sectoare economice au inceput sa dea semne de scadere. Insa, cel mai clar factor de atentionare a fost constituit de incetarea sau scaderea dramatica a activitatii partenerilor de mici dimensiuni. Totusi, asa cum precizam anterior, situatia pentru Schindler Romania nu este una atat de dificila, gratie aplicarii perseverente a tuturor principiilor moderne de management. In acest sens, trebuie mentionat ca noi lucram dupa niste reguli stricte, specifice intregului Grup, care se ghideaza in primul rand dupa profesionalism, specializare si oferta de produse integrate. Este relevant faptul ca aproximativ 12% din rezultatele anului trecut au fost corespunzatoare activitatilor de service (aferente, in special, produselor proprii).

- Care au fost problemele cele mai grave cu care v-ati confruntat in ultima perioada?
- Una dintre dificultatile cele mai frecvente este tocmai cea legata de activitatea de service. La nivel de grup, indicatorul care masoara timpul efectiv dintre doua operatii de reparare este considerat deosebit de relevant, obiectivul central al Schindler fiind atingerea unei performante de 365 de zile. In Romania lucrurile nu stau chiar atat de bine, acest parametru fiind acum de doar 290 de zile (nivel consemnat in mai 2009). Cauzele sunt multiple, dar principalul motiv este constituit de exploatarea defectuoasa. Cel mai bun exemplu ar fi acela al folosirii ascensoarelor pentru manipularea diverselor materiale de constructii (nisip, saci cu ciment) necesare amenajarilor interioare, fara a se respecte niste reguli minimale de protectie a componentelor cabinei. O alta problema ar fi aceea de subdimensionare a necesarului de ascensoare, ajungandu-se frecvent la situatii delicate, cand cladiri de birouri cu un numar mare de ocupanti (si un trafic pe masura), sa fie prevazute cu un numar insuficient de ascensoare. De obicei, noi refuzam comenzi pentru asemenea aplicatii, intrucat un compromis din aceasta gama ar afecta in mod cert imaginea companiei (deoarece o depasire grava a capacitatii de transport este perceputa de beneficiari ca un defect al produsului si nu ca unul de proiectare sau economie a investitiei).

- Cum considerati ca ar putea fi imbunatatit parcul actual de ascensoare din Romania?
- Acest subiect este foarte delicat, intrucat implica un necesar de finantare deosebit de consistent. Asociatia patronala de profil din Romania, afiliata la ELA (European Lift Association) a inceput demersuri in acest sens, dar nu s-au concretizat inca. Pe plan local, conform estimarilor noastre, functioneaza circa 40.000 de ascensoare, din care mai mult de jumatate ar trebui inlocuite, avand ciclul normal de exploatare cu mult depasit (nemaivorbind despre uzura morala si de implicatiile extrem de grave asupra sigurantei utilizatorilor). Relevanta este experienta Cehiei, de exemplu, care a demarat procedurile de reabilitare a cladirilor in urma cu 5 ani, ordinea de abordare a problematicii fiind: lucrari individuale in fiecare apartament (inlocuirea tamplariei, fonoizolarea peretilor de compartimentare etc.), reamenajarea casei scarilor, inlocuirea instalatiilor comune de termoficare si alimentare cu apa, termoizolarea fatadelor si, in final, schimbarea ascensoarelor. Astfel, este de asteptat ca lucrurile sa se intample si la noi intr-un ritm aproximativ similar.
Informatii suplimentare puteti citi in editia Octombrie 2009 a revistei Agenda Constructiilor.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter