Grupul Bosch este, la nivel international, cel mai important producator in industria tehnicii pentru autovehicule, a celei industriale, a bunurilor de consum si a tehnicii pentru cladiri. In anul 2008, cei aproximativ 282.000 de angajati au realizat o cifra de afaceri de 45 miliarde euro. Grupul Bosch cuprinde compania Robert Bosch GmbH si circa 300 de filiale si reprezentante regionale in peste 60 de tari, iar prin parteneriate, Bosch este prezent in alte 150 de tari.
Mircea Georgescu, director regional de vanzari - Divizia de Scule Electrice si Accesorii Robert Bosch: “Prima reactie in fata crizei financiare a vizat reducerea cheltuielilor, analizand serios structura costurilor fixe. Periodic, revizuim si portofoliul de produse, acceleram si ne optimizam unele programe. Situatia actuala ne-a indemnat sa fim mai eficienti, sa ne stabilim prioritatile si sa ne alegem cu atentie activitatile viitoare. Vom continua sa actionam rational si cu tinte precise, pentru a fructifica oportunitatile de dezvoltare pe termen lung. Climatul economic actual ne-a determinat sa ne revizuim asteptarile pentru dezvoltarea afacerii cu scule electrice si nu exista nicio indoiala ca 2009 si 2010 sunt ani dificili pentru toate companiile. Pe piata de scule electrice vom continua sa oferim instrumente de lucru inovatoare si sa ne asiguram ca gama de produse si prezenta noastra sunt optimizate. Independenta financiara, know-how-ul tehnologic, precum si strategia de marketing elaborata pe termen lung reprezinta fundamentul pe care ne cladim afacerile, pentru a depasi aceasta situatie dificila atat in Romania, cat si la nivel international. In aceste conditii ale pietei, avem mai multe avantaje competitive - si anume puterea marcii proprii, cu inovatiile si tehnologia binecunoscuta si campaniile pe care le derulam anual, astfel incat sa fim cat mai aproape de clienti. In 2009, am demarat mai multe campanii, printre care se numara si "Recicleaza si castiga batalia nou versus vechi!", organizata in parteneriat cu asociatia ROREC si cu distribuitorii nostri autorizati. Campania, desfasurata in mai multe etape, s-a adresat tuturor persoanelor fizice sau juridice, acestea primind un discount de 20% la predarea oricarei scule electrice portabile, indiferent de starea de functionare sau de marca. Campania a avut un mare succes si a reprezentat una din modalitatile noastre de a sprijini procesul de reciclare. Tot in 2009 am continuat caravanele Bosch, un program prin care am organizat demonstratii practice de bricolaj la partenerii nostri din cele mai mari orase ale tarii.
Anul trecut a adus o modificare in comportamentul consumatorilor. Astfel, ca urmare a evolutiei pietei constructiilor, s-a remarcat o scadere a cererii de scule profesionale, dar, pe de alta parte, criza financiara a facut tot mai multe persoane sa renunte la angajarea unor firme specializate si sa faca personal lucrari de renovare a locuintei. Acest lucru a avut un impact direct si pozitiv asupra vanzarilor de scule electrice din gamele Bosch verde, Skil si Dremel. La nivelul grupului Bosch, diviziile Bunurilor de consum si Tehnologiei Constructiilor nu au fost grav afectate de criza si au generat livrari de 11,3 miliarde euro. Ca urmare a tendintelor pietei, in anul 2009, mai mult de jumatate din vanzarile de scule electrice si accesorii au fost pe segmentul de bricolaj. Divizia Scule Electrice lanseaza anual circa 100 de produse noi pe piata, iar timpul mediu dintre initierea unui proiect de dezvoltare si inceputul productiei este cuprins intre 12 si 18 luni, ceea ce este foarte putin. Aproape 40% din volumul vanzarilor anuale se realizeaza cu produsele a caror aparitie pe piata s-a produs cu mai putin de 24 de luni in urma. Vom continua sa aducem pe piata din Romania produse inovatoare, acesta fiind unul din factorii principali care au determinat pozitia de lider al companiei noastre".
Anul trecut a adus o modificare in comportamentul consumatorilor. Astfel, ca urmare a evolutiei pietei constructiilor, s-a remarcat o scadere a cererii de scule profesionale, dar, pe de alta parte, criza financiara a facut tot mai multe persoane sa renunte la angajarea unor firme specializate si sa faca personal lucrari de renovare a locuintei. Acest lucru a avut un impact direct si pozitiv asupra vanzarilor de scule electrice din gamele Bosch verde, Skil si Dremel. La nivelul grupului Bosch, diviziile Bunurilor de consum si Tehnologiei Constructiilor nu au fost grav afectate de criza si au generat livrari de 11,3 miliarde euro. Ca urmare a tendintelor pietei, in anul 2009, mai mult de jumatate din vanzarile de scule electrice si accesorii au fost pe segmentul de bricolaj. Divizia Scule Electrice lanseaza anual circa 100 de produse noi pe piata, iar timpul mediu dintre initierea unui proiect de dezvoltare si inceputul productiei este cuprins intre 12 si 18 luni, ceea ce este foarte putin. Aproape 40% din volumul vanzarilor anuale se realizeaza cu produsele a caror aparitie pe piata s-a produs cu mai putin de 24 de luni in urma. Vom continua sa aducem pe piata din Romania produse inovatoare, acesta fiind unul din factorii principali care au determinat pozitia de lider al companiei noastre".