RO EN
Košík je prázdný

TERAPLAST: Crestere de 20% a afacerilor si de 32% a profitabilitatii, in trimestrul I

Grupul TeraPlast, cel mai mare producator roman de materiale de constructii, a inregistrat o crestere de 32% a profitabilitatii (EBITDA) in primul trimestru al acestui an fata de aceeasi perioada din 2018, pana la 17,4 milioane de lei, in pofida crizei declansate in luna martie de aparitia noului coronavirus. Cifra de afaceri a grupului a avansat cu 20%, in aceeasi perioada, pana la 208,9 milioane de lei. Principalele motoare de crestere au fost TeraPlast SA si TeraSteel Serbia. 
"In 2019 grupul nostru a implementat proiecte ample de investitii, in valoare de aproape 100 milioane de lei. In primul trimestru din 2020 ne-am concentrat pe aducerea in parametri normali de functionare a acestor investitii care pun bazele dezvoltarii din urmatorii ani. In pofida contextului dificil in care ne aflam incepand cu utima luna din trimestrul intai, ne-am pastrat o marja de profitabilitate echilibrata la nivel de grup si chiar am performat in unele zone. Fabricile noastre sunt operationale si ne adaptam conditiilor actuale. Este prematur in acest moment sa estimam impactul pe care il va avea asupra business-ului criza economica ce va urma, insa avansul pe care il inregistram dupa primul trimestru ne indica o posibila inchidere a anului 2020 la un nivel similar cu cel din 2019", a declarat Ioana Birta, director financiar al grupului TeraPlast.

Evolutii bune pentru TeraPlast si Tera Steel
Cea mai buna evolutie in trimestrul 1 din 2020 a avut-o TeraPlast, a carei cifra de afaceri a crescut cu 28% an/an, pe fondul evolutiei lucrarilor de infrastructura. Totodata, compania a generat 72% din EBITDA a grupului si a marcat cea mai buna marja de profitabilitate, de 14,3%, datorita eficientizarilor operationale, conform datelor companiei.
Business-ul TeraSteel a inregistrat o EBITDA de 5,9 milioane de lei, in crestere usoara fata de perioada similara a anului trecut, si un avans al cifrei de afaceri de 24% fata de trimestrul intai din 2019. In continuare, motorul cresterii acestui business este fabrica din Serbia, avand in vedere ca in Romania compania utiliza deja intreaga capacitate de productie. TeraSteel este unul dintre cei mai importanti producatori de panouri termoizolante, structuri zincate usoare si hale la cheie din Europa Centrala si de Est, iar produsele sale ajung in 25 de tari europene.

Wetterbest si TeraGlass au fost afectate mai mult de criza Covid-19
Wetterbest si TeraGlass au inregistrat cresteri moderate ale cifrei de afaceri, fata de primul trimsstru din 2019, din cauza scaderii vanzarilor in luna martie. Aceste companii au fost cele mai afectate de blocajul cauzat de criza sanitara, sistemele complete pentru acoperisuri, ferestrele si usile fiind produse care se adreseaza consumatorilor finali. Profitabilitatea celor doua companii a fost erodata ca urmare a cheltuielilor aditionale cu punerea in functiune a investitiilor finalizate anul trecut. De asemenea, structura de personal a fost dimensionata pentru a sustine cresterea bugetata pentru 2020. In contextul actual, ambele societati au luat masuri de redimensionare a costurilor cu personalul si sprijin pentru angajati.
Wetterbest este unul dintre liderii pietei de sisteme pentru acoperisuri din Romania. In luna martie, compania a inaugurat o noua unitate de productie in Baicoi, in urma unei investitii de 44,5 milioane de lei.
TeraGlass detine portofoliul de ferestre si usi al grupului TeraPlast. In 2019, compania a implementat un amplu proiect de investitii in valoare de 17,7 milioane lei pentru extinderea capacitatii de productie. 

Managerii TeraPlast si-au redus salariile temporar, cu pana la 50%
Grupul TeraPlast a implementat inca de la inceputul lunii martie masuri de protectie a business-urilor si a angajatilor in contextul raspandirii Covid-19. Pe langa masurile de igiena stricta si procedurile speciale de interactiune, Comisia de Analiza a Grupului a intocmit 10 scenarii de actiune in functie de evolutia posibila a situatiei actuale. Scenariile includ masuri de optimizare a activitatii in zonele in care se inregistreaza scaderi ale comenzilor, de preventie si gestionare optima a riscurilor de credit, dar si reducerea costurilor fixe. In acelasi timp, grupul continua sa evalueze oportunitati de afaceri care pot aparea in acest context economic, pentru a asigura o crestere sustenabila pe termen mediu a TeraPlast.
Totodata, management-ul grupului si-a redus temporar salariile in proportii cuprinse intre 25% si 50%.
***
Cu o traditie de peste 120 de ani, grupul TeraPlast este cel mai mare producator roman de materiale de constructii. Grupul este compus din companiile: TeraPlast, TeraSteel Romania si Serbia, Wetterbest, TeraGlass si TeraPlast Ungaria. Din aprilie 2019, activitatea de reciclare a grupului se desfasoara in compania independenta TeraPlast Recycling. 
Incepand cu 2 iulie 2008, cea mai mare companie din Grup - TeraPlast SA - este listata la Bursa de Valori Bucuresti sub simbolul TRP. In cadrul evaluarii Vektor in baza a 15 criterii de comunicare in relatia cu investitorii, efectuata de ARIR, TeraPlast a obtinut nota maxima, 10.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter