Pe fondul blocajului inca existent in domeniul constructiilor, o parte a societatilor de pe piata de centrale termice si instalatii termo-hidro-sanitare estimeaza ca, in acest an, vanzarile se vor reduce cu aproximativ 20%, in timp ce exista si opinii potrivit carora recesiunea acestui sector va fi de pana la 40%. Printre problemele semnalate de reprezentantii pietei de profil se afla dificultatea in recuperarea creantelor, concurenta neloiala, cresterea interesului utilizatorilor pentru produse mai ieftine si majorarea numarului de «oferte speciale» adresate utilizatorilor finali.
Catalin Axente, director Departament Strategii de Marketing HTE, din cadrul Romstal: "In cadrul diviziei de produse hidro-termo-electrice (HTE) a Romstal, cele mai importante vanzari realizate au fost cele de teava neagra si de cupru, precum si de surse de incalzire si radiatoare. Acest aspect provine si din faptul ca, in ultima perioada, dezvoltatorii s-au axat pe finalizarea proiectelor incepute in anii anteriori, dar este si consecinta tendintei romanilor de a beneficia de o independenta fata de sistemul centralizat, din punct de vedere al incalzirii locuintei. Pe segmentul de obiecte / instalatii sanitare a fost raportata o crestere a livrarilor de cazi si cabine pentru dus (simple si cu hidromasaj), dar si a bateriilor, avand ca furnizori companii precum: Jacuzzi, Ideal Standard, Keramag, Koralle, Huppe, Belform (parte a grupului Romstal). Referitor la preturile de vanzare, acestea sunt influentate semnificativ de evolutia costurilor cu materia prima si de cursul de schimb leu / euro. Noua tendinta a firmelor din domeniu este de a veni pe piata cu foarte multe oferte speciale, bazate pe reduceri de pret, lansate cu scopul de a elimina din stocurile cumulate in 2008. Ne asteptam ca - in continuare - clientii sa se indrepte din ce in ce mai mult spre cumpararea unor produse de calitate si catre furnizorii care vin si cu servicii asociate produselor comercializate. In anul 2008, piata totala a instalatiilor si obiectelor ceramice din Romania a crescut cu aproximativ 5% fata de 2007. Incetinirea ritmului de evolutie a sectorului constructiilor comparativ cu anii precedenti a fost cauzata atat de conditiile restrictive de creditare impuse de Banca Nationala a Romaniei, cat si de criza financiara mondiala, care a inceput sa-si faca simtite efectele si in Romania. Valoarea pietei de profil a ajuns la aproximativ 1,3 miliarde euro. Principalele grupe de produse comercializate au fost cele din cadrul segmentului hidro si termo. Cu o cifra de afaceri de 223 milioane de euro, Romstal detine o cota de piata de circa 16% din segmentul de profil, la nivel national."