Catalin Axente - director Departament Strategii de Marketing Thermo – Hidro: "In 2008, piata totala a instalatiilor si obiectelor ceramice din Romania a cunoscut o majorare de aproximativ 5% comparativ cu 2007. Incetinirea ritmului de crestere al pietei constructiilor, comparativ cu anii precedenti, s-a datorat atat conditiilor de creditare restrictive impuse de BNR, cat si crizei financiare mondiale care au inceput sa-si faca simtite efectele si in tara noastra.
Principalele grupe de produse comercializate au fost cele din gama Hidro si Termo. Recent, am inclus un nou produs in categoria centralelor termice, respectiv microcentrala CaldaRiello, ce se adreseaza oricarui tip de locuinta. Cu o cifra de afaceri de 223 milioane de euro, Romstal detine o cota de piata de aproximativ 16%. La nivel de grup, in 2008 s-a inregistrat o cifra de afaceri de 550 milioane de euro, in crestere cu 8% fata de valoarea din 2007, care a ajuns la 500 milioane de euro. Strategia de dezvoltare a firmei prevede extinderea francizei Romstal, in conditiile in care, in perioada de criza majoritatea antreprenorilor isi orienteaza actiunile catre afaceri sigure, iar acest business nu necesita investitii initiale. Mai mult chiar, oferim partenerilor stocuri de marfa la deschiderea magazinului. Pentru 2009 estimam o crestere a retelei de francize la 120 de unitati (de la 105, cate erau in 2008). In ceea ce priveste evolutia vanzarilor, in acest an ne asteptam sa atingem o cifra de afaceri similara celei inregistrate in 2008, cu o tendinta de scadere a vanzarilor pe primul semestru si cu o evolutie ascendenta in cel de-al doilea. Preturile de vanzare vor fi influentate foarte mult de evolutia pretului materiei prime si de cursul de schimb leu/euro. Se remarca deja o avalansa de oferte speciale, bazate pe reduceri de pret, lansate cu scopul de a elimina cat mai mult din stocurile realizate in 2008. Ne asteptam ca, in continuare, clientii sa prefere materiale de calitate si sa se indrepte spre acei furnizori care vin cu servicii asociate produselor comercializate".