RO EN
Košík je prázdný

PREFAB: Crestere de peste 12% a afacerilor din 2021, la aproape 100 milioane lei

Producatorul de materiale de constructii Prefab SA a raportat o crestere de 12,12% a cifrei de afaceri din anul 2021 fata de nivelul din 2020, pana la 99 milioane de lei. Potrivit datelor companiei, aprecierea s-a datorat in special optimizarii proceselor de productie si atragerii de noi clienti in portofoliu, prin extinderea pietei.
"Precum anul 2020, si 2021 poate fi caracterizat ca un an dificil si neobisnuit. Crizei sanitare provocate de SARS-COV2, i s-a alaturat si criza energetica, care a determinat aproape triplarea preturilor la final de an pentru energie electrica si gaz, cu consecinte economice si disfunctionalitati considerabile cauzate mediului de afaceri. Pentru depasirea dificultatilor, am adoptat strategii care sa permita traversarea acestei perioade, bazate pe adaptabilitate, flexibilitate precum si prudenta in ceea ce priveste actul managerial. Chiar daca, pe ansamblu, in sectorul de constructii trendul s-a mentinut la un nivel normal (in special pentru produsul BCA), cererea pentru anumite produse si in anumite intervale de timp a fost influentata de evolutia numarului de cazuri de infectari, precum si de restrictiile impuse de autoritati pentru prevenirea imbolnavirilor. (...) In ceea ce priveste piata de prefabricate din beton armat si precomprimat, stalpi electrici, elemente de autostrada, piese prefabricate pentru hiper sau supermarketuri, grinzi pentru poduri rutiere, aceasta este in continuare afectata de lipsa proiectelor mari pentru infrastructura nationala si lipsa de forta de munca calificata, mentinandu-se acelasi nivel scazut, in special ca urmare a blocajelor financiare in domeniul investitional national. Piata de BCA s-a situat la un nivel normal", se arata in raportul financiar al Prefab SA, semnat de Marian Petre Milut, presedintele Consiliului de Administratie al companiei.
In 2021, Prefab SA a inregistrat un profit net de 10,83 milioane de lei, in crestere cu 77% fata de nivelul de 6,1 milioane de lei realizat in 2020.
"Climatul economic este, in continuare, caracterizat de fiscalitate excesiva si schimbatoare, legislatie greoaie, birocratie exagerata in obtinerea avizelor si autorizatiilor necesare functionarii, risc valutar cu influenta in pretul unor materii prime si materiale", precizeaza reprezentantii Prefab SA.
Infiintata in 1967, Intreprinderea de Materiale de Constructii Calarasi s-a restructurat in 1990, sub numele de Prefab SA. In anul 1998, societatea a fost privatizata si a intrat intr-un proces amplu de modernizare si extindere continua.
Printre obiectivele companiei, stabilite pentru intervalul 2021-2023, se afla cresterea volumelor de vanzari de BCA pe pietele traditionale si cresterea marjelor, castigarea de noi piete pentru prefabricatele tipizate si tubulatura (in Banat, Oltenia, Transilvania si Moldova), precum si majorarea vanzarilor de prefabricate si tuburi in Muntenia, Dobrogea si Moldova.
Pe termen lung, conducerea Prefab SA vizeaza o cota de 10% pe piata prefabricatelor netipizate si a proiectelor de infrastructura.
In ceea ce priveste obiectivele pe pietele externe, acestea includ dezvoltarea retelelor de distributie de BCA in Bulgaria si Republica Moldova.
Potrivit celor mai recente date disponibile, in primul semestru din 2021, cota pe piata interna de BCA a fost evaluata la aproape 13%, pentru o cantitate corespunzatoare de circa 201.100 metri cubi, diferenta fiind livrari, in cote diferite, efectuate de ceilalti concurenti traditionali ai societatii, cum ar fi Celco, Elpreco, Somaco, Soceram si Macon Deva.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter