RO EN
Košík je prázdný

Mathaus: Scumpirea energiei creste interesul populatiei pentru izolarea locuintelor

Scumpirea puternica a gazelor si a energiei electrice a determinat tot mai multi romani sa fie interesati de izolarea termica a locuintelor si de solutii pentru reducerea consumului. Atat in magazinele fizice cat si in mediul online, cele mai cautate produse au fost, in ianuarie, materialele de izolare termica, polistiren expandat, vata minerala, alaturi de boilere si centrale termice si electrice cu un consum mai redus de energie, becurile led si panourile solare.
Cum facem sa avem o factura mai mica la gaze si curent? O intrebare pe care si-o pun tot mai multi romani. Potrivit expertilor de la Mathaus, pentru a ne eficientiza consumul, trebuie sa ne luam cateva masuri esentiale.
In primul rand, ar trebui sa folosim electrocasnice cu consum energetic redus (becuri, calorifere, centrale, boilere etc.). Esential este, totodata, sa stopam pierderile de caldura din apartamente sau case, prin intermediul unor materiale eficiente.
Daca in privinta electronicelor si electrocasnicelor, solutiile sunt evidente - folosirea iluminatului LED, a obiectelor care au un consum mai mic (identificat foarte clar, conform legislatiei), in privinta izolarii termice a locuintelor, alegerea unor materiale mai bune, cu adevarat eficiente, tine de informarea corecta si de expertiza.
,,Ca sa iti reduci factura la utilitati, este absolut necesar sa folosesti materiale de constructii eficiente, de la termoizolatiile interioare si exterioare, la ferestre si usi cu un grad izolator ridicat, instalatii electrice si termice cu un consum cat mai redus de energie. Este un domeniu in care ofertele sunt diverse si trebuie adaptate tipului de locuinta. De aceea este extrem de important sa faci alegerea corecta’’, afirma Cristian Matei, directorul de retail MatHaus.
 
Atentie la alegerea calitatii si compatibilitatea materialelor
Interesul tot mai mare al romanilor pentru materialele eficiente energetic a incurajat producatorii sa importe solutii cat mai eficiente.
In alegerea materialelor termoizolante, fie ca sunt la cele mai inalte standarde sau se incadreaza intr-un buget accesibil, cel mai important este ca acestea sa fie compatibile, pe cat posibil de la acelasi producator si mai ales certificate.
„Potentialii cumparatori trebuie sa inteleaga ca izolarea eficienta a locuintei este data de calitatea intregului sistem termoizolator, nu doar de materialul principal cum ar fi vata minerala sau polistirenul. Un sistem termoizolator complet eficient inseamna ca stratul suport este compatibil cu elementul termoizolant, care la randul sau este compatibil cu adezivul sau alte accesorii de prindere.
Performantele izolatiei termice sunt direct proportionale cu grosimea materialului termoizolant ales si modul cat mai corect in care a fost realizat montajul. Putem spune ca in Romania, standardul de izolatie a ajuns la 15 cm grosime” afirma Liviu Chelban, director departament produse pentru termoizolatii si chimice la Arabesque.
Un sistem complet eficient cuprinde, pe langa materialul de baza, si stratul final de vopsea sau tencuiala decorativa cu rol atat estetic cat si de protectie finala a sistemului termoizolant.
Orice etapa sarita din acest proces sau material de slaba calitate poate afecta eficienta pastrarii confortului termic in locuinte, mai adauga expertii.
In urma unui studiu realizat de o entitate privata, procentele de pierdere a caldurii sunt intre 30 – 40% prin pereti, usile 10% si ferestrele 20%, in timp ce prin acoperis se poate pierde intre 15 si 25% din coeficientul energetic.
 
Termoizolatia ajuta si vara
In general, romanii iau in calcul sa-si eficientizeze consumul de energie doar iarna. Insa o casa termoizolata corect aduce beneficii si vara.
Temperatura din interior ramane constanta si vara, fara a mai fi nevoie de utilizarea frecventa a unui sistem de aer conditionat.
,,Daca tot ne focusam pe eficienta energetica, ar fi bine sa folosim produse certificate, din magazinele specializate, si sa ramanem deschisi la noile tehnologii puse la dispozitie de producatori. Industria evolueaza simtitor oferind clientilor sute de alternative la materiale, de la accesorii si pana la materie prima, pe care mesterii adesea le evita din teama de a lucra cu materiale noi. Totusi, atunci cand construiesti sau reabilitezi o casa, calitatea trebuie sa se afle in prim-plan’’, arata analiza Mathaus.
Potrivit specialistilor, ideea e sa te informezi temeinic despre ce ai nevoie, sa intrebi un specialist si sa urmaresti tutorialele din surse avizate, pentru a face o achizitie optima, cu un randament optim pe termen mediu si lung.
Vestea buna este ca practica de a cauta pe internet diverse produse si servicii inainte de a le cumpara a devenit una obisnuita pentru majoritatea populatiei.
Pe lista achizitiilor online au intrat inclusiv materialele pentru termoizolatie, polistiren, vata minerala, vopseaua sau tencuaiala decorativa dar si materiale de constructii precum caramida, bca, fier pentru fundatie si alte materiale grele. Iar serviciile de transport asigurat pana acasa sau la santierul unde are loc constructia atarna greu in luarea deciziei de achizitie a materialelor.
,,Atentia celor interesati de materialele de constructii trebuie sa se indrepte, dincolo de pret, catre garantia oferita de vanzator, , sa se asigure ca exista stocurile necesare sau informatia corecta despre termenul de aprovizionare’’, afirma expertii.
Potrivit specialistilor Mathaus, brand romanesc specializat in vanzarea materialelor pentru constructii, renovari si reparatii, producatorii materialelor termoizolatoare precum vata minerala sau polistiren, asemenea si altor ramuri din sectorul constructiilor, se confrunta cu o serie de probleme in aprovizionarea materiei prime.
Motiv pentru care productia a scazut, iar stocurile actuale sunt insuficiente pentru a putea acoperi cererea in continua crestere. Tot in crestere sunt si preturile de productie, datorate valului de scumpiri a gazelor, curentului electric si carburantului.
 
Casa eficienta energetic, in prim-plan
Inca de la Black Friday 2021, romanii s-au concentrat pe achizitiile din aceasta zona, de la simplul bec led, senzori ambientali, boilere, centrale termice si electrice mai eficiente, izolatii pentru tevi, ferestre si usi termopan, pana la intregul sistem de termoizolatie cu vata minerala sau polistiren. Cifrele de vanzari confirma aceasta tendinta.
Pe segmentul materialelor de constructii si amenajari, odata cu cresterea preturilor la energie si gaze, vanzarile de materiale pentru termoizolatii din magazinele fizice au accelerat cu 10-15% de la o luna la alta, cele din platformele online dublandu-se.
,,Prima luna din 2022 a adus o concentrare semnificativa a cererii pe aceste segmente. Asta in conditiile in care solutiile sunt multiple, la preturi foarte variate, fie ca vorbim despre polistiren expandat simplu sau grafitat si vata minerala, adezivii pentru termosistem si vopseaua sau tencuiala decorativa, polistiren extrudat, usi si ferestre termopan, bolierele si centralele termice si electrice eficiente energetic sau panourile solare . Este un trend pe care il vedem tot mai puternic in piata, pe care il sustinem si ni-l dorim sa devina tot mai pregnant’’, afirma Cristian Matei, directorul de retail MatHaus.
Dincolo de oferta de produse din zona de eficienta energetica, expertii de la Mathaus remarca interesul clientilor pentru calitate in fata pretului atat pentru magazinele fizice cat si pentru serviciile oferite in cazul achizitiilor online.
“A trecut vremea cand cumparaturile, mai ales cele ce tin de amenajarea sau constructia casei, se faceau in functie de pretul mai mic. In plus, clientii au inceput sa isi dea seama de avantajul si simplitatea pe care o ai cand comanzi online chiar si materiale de constructii. Este mai avantajos sa stai acasa pentru a supraveghea lucrarea, in timp ce noi prin flota proprie iti aducem comanda in fata portii sau la santier. Observam si aici o crestere sanatoasa de la an la an”, afirma reprezentantul MatHaus.
Expertii de la Mathaus, brand dezvoltat de compania romaneasca Arabesque, cu o expertiza de aproape 30 de ani in piata distributiei de materiale pentru constructii, cu solutii complete de transport de la depozit pana la santier, sustin ca anul 2022 va fi un an atipic atat pentru producatori cat si pentru vanzatori si revanzatori.
,,Principala provocare, in prezent, dincolo de focusul pe calitatea materialelor, il reprezinta asigurarea unor preturi competitive, in contextul inflatiei puternice care afecteaza economia romaneasca’’, mai arata analiza Mathaus.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter