RO EN
Košík je prázdný

Reveal: Scade de 10% nivelul de multumire a romanilor fata de mediul unde traiesc

Nivelul de furie a ramas si in primul trimestru al anului la fel ca in 2020 (57%) si a crescut nivelul oboselii cu 4%. Nivelul de motivatie al romanilor se mentine in media de anul trecut (6%) dupa o scurta crestere in iunie (perioada de vacante, finalul lockdown-ului). Tot in luna iunie romanii s-au simtit cel mai motivati si bucurosi (12%) cel mai probabil tot pe fondul finalului lockdown-ului. Este interesant de observat faptul ca august inregistreaza cel mai ridicat procent de furie (66%) din tot anul, cu toate ca, in general, aceasta este o luna de concedii si de vacante.
In luna martie 2021, la nivel national, persoanele mature fara partener reprezinta cel mai furios segment (peste 70%). Pe langa furie, observam ca romanii se confrunta cu sentimente de dezamagire. Milenialii singuri reprezinta cel mai dezamagit segment (peste 45%).
Urban versus rural. In mediul urban, in martie 2021, segmentul care se confrunta cel mai mult cu sentimente de furie este cel al pensionarilor (peste 60% intre ianuarie - martie). In mediul rural, familiile moderne care au copii sunt cele mai nervoase in aceasta luna. In ceea ce priveste dezamagirea, milenialii din mediul rural resimt in mai mare masura aceasta emotie (57%), comparativ cu cei din mediul urban (34%).
Desi scade satisfactia fata de venituri, creste cea fata de cariera si locul de munca. Care sunt segmentele cele mai multumite de aceste aspecte?
Potrivit analizei Reveal Marketing Research, in luna februarie, la nivel national, s-au inregistrat cresteri ale procentului satisfactiei vizavi de starea de spirit (7% in plus fata de ianuarie), dar a scazut apoi cu 6% in luna martie, probabil pe fondul noilor restrictii impuse, dar si a faptului ca s-a incheiat un an de la primul lockdown. Aceasta scadere din luna martie privind starea de spirit se resimte in special in mediul rural (diferenta de 10% intre mediul urban si cel rural). De asemenea, datele arata o scadere de 10% din ianuarie pana in martie legata de nivelul de multumire a romanilor fata de mediul in care traiesc.
La nivel national, satisfactia generala a romanilor fata de diverse aspecte ale vietii scade de la 72% in februarie, la 65% in martie. Satisfactia fata de venituri scade (de la 53% in ianuarie la 45% in martie), in timp ce satisfactia fata de cariera/locul de munca inregistreaza crestere (de la 56% in ianuarie la 62% in martie). Familiile moderne care au copii sunt segmentul cel mai multumit de cariera / locul de munca si de venituri.
Cum au evoluat prioritatile romanilor la un an de la izbucnirea pandemiei? (Rezultate comparative Aprilie 2020-Martie 2021)
Teritoriul relatiilor sociale si al unitatii predomina in continuare in prioritatile romanilor si creste gradual din ianuarie pana in martie. Dupa o scadere in luna februarie, teritoriul stabilitatii, responsabilitatii, credintei a crescut in martie cu 8%. Desi luna martie a vazut o crestere in teritoriul stabilitatii, aceasta a venit si cu o scadere cu 8% in teritoriul schimbarii, al depasirii obstacolelor, acestea fiind de asteptat in contextul actual al noilor restrictii impuse de autoritati.
Comparativ cu 2020, a scazut in importanta teritoriul depasirii obstacolelor si al schimbarii (5%), dar a crescut importanta teritoriilor relatiilor sociale si al stabilitatii. Datele pot fi explicate, de altfel, prin finalizarea unui an de pandemie si de restrictii, astfel ca romanii se indreapta mai degraba spre familie si prieteni, spre ceea ce este cunoscut si spre siguranta, decat spre necunoscut sau schimbare. In august s-au inregistrat cele mai ridicate procente in teritoriul schimbarii (35%), cel mai probabil datorita dorintei romanilor de a face lucruri diferite, de a iesi din rutina impusa de lockdown.
Urban versus rural. Teritoriul schimbarii este mult mai important in mediul urban decat in mediul rural pe toate cele trei luni, dar mai ales in luna martie cand diferenta intre cele doua este de 17%. Pe de alta parte, in mediul rural predomina teritoriul stabilitatii, responsabilitatii, credintei in primul trimestru al anului, diferentele intre rural - urban fiind de 15%.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter