RO EN
Košík je prázdný

RANDSTAD: Relatiile personale, tot mai importante in cautarea unui loc de munca

In Romania, evolutia in cariera este mai importanta pentru femei decat in cazul barbatilor (82% vs 78%), in vreme ce in alte tari europene se poate observa situatia opusa, releva Studiul Randstad Romania Employer Brand, aflat in acest an la a patra editie.
 
Ce isi doresc angajatii, in 2022?
Principalele 5 criterii in alegerea angajatorilor sunt, in ordinea preferintelor: pachetul salarial (ca si anul trecut), atmosfera placuta la locul de munca, siguranta locului de munca, evolutia in cariera si echilibrul viata profesionala - viata personala. Acestea sunt similare in randul angajatilor romani fata de cei din restul Europei, insa au o pondere procentuala mai mare in cazul celor dintai. Pachetul salarial atragator creste in importanta in randul celor cu varsta peste 35 de ani (76%) si educatie peste medie (77%).
Este de remarcat ca lucrurile stau diferit in cazul asteptarilor fata de locul de munca prezent, unde siguranta a fost cel mai des mentionata de catre angajati, mai ales de cei din categoria de varsta 25-34 de ani. Urmeaza reputatia si sanatatea financiara, in vreme ce pachetul salarial atragator este unul dintre aspectele cel mai putin apreciate, alaturi de contributia la comunitate si posibilitatea de a lucra la distanta. De asemenea, odata angajati intr-o companie, romanii isi schimba perceptia si fata de evolutia in cariera, care ajunge pe locul 7 in clasamentul lucrurilor pe care le apreciaza la angajatorul lor.
Mai putin de jumatate din angajati spun ca se simt incurajati sa evolueze la locul de munca, un aspect care merita luat in considerare de catre companii, avand in vedere ca reprezinta un element aflat pe lista scurta de prioritati profesionale ale romanilor, mai ales ale celor care fac parte din categoria numita white collar / gulere albe (63%, comparativ cu 52%, in cazul lucratorilor blue-collar / gulere albastre).
 
Topul celor mai apreciati angajatori din Romania
Topul celor mai apreciati angajatori din Romania, conform Studiului Randstad Romania Employer Brand, este condus in acest an de compania Microsoft, intrata in clasamentul primilor 10, dupa ce anul trecut nu a fost prezenta in acesta. HP isi mentine pozitia pe locul al II-lea, pentru al treilea an consecutiv, urmata de o alta companie nou intrata in top (fata de cel din 2021), Adobe.
"Suntem incantati sa fim recunoscuti ca angajatorul cel mai atractiv din Romania, dar si din industria IT. Acest lucru vine ca o confirmare a faptului ca viziunea noastra si cultura de a pune oamenii pe primul loc au cu adevarat un impact pozitiv. In ultimul an si nu numai, am pus si mai mult accent pe angajatii nostri, concentrandu-ne asupra culturii organizationale, oportunitatilor de dezvoltare personala si mentinerii starii de bine a tuturor colegilor, adaptandu-ne la mediul de lucru remote intr-un ritm accelerat. Starea de bine a angajatilor a fost si continua sa fie unul dintre cele mai importante aspecte pe care le urmarim. Vom continua sa investim in angajatii nostri, sa promovam sentimentul de apartenenta si sa acordam spatiul necesar pentru a creste impreuna. Eforturile noastre nu se opresc aici, dorindu-ne sa le putem asigura in continuare cele mai bune experiente angajatilor, adaptate nevoilor in schimbare". - Adina Vidroiu, HR Director Romania & Grecia, Cipru, Malta - Microsoft
"Desi a fost un an cu provocari aduse de munca la distanta, in care birourile au fost inchise si nu ne-am vazut in persoana, am dat dovada de rezilienta si am reusit sa ramanem apropiati, intr-o maniera digitala. In spiritul culturii HP, ne-am ingrijit de sanatatea fizica si mintala a angajatilor nostri, oferindu-le acces la sesiuni de coaching, terapie si evenimente recreationale, si am profitat de fiecare ocazie pentru a ne arata unii altora recunostinta pentru eforturile depuse. Am continuat sa facem pasi si in directia pozitionarii pe piata ca o «scoala de talente», astfel ca anul trecut am lansat programul de graduates, o experienta accelerata de invatare pentru tinerele talente, care vine in completarea programului de internship. De asemenea, am continuat sa ne concentram si pe dezvoltarea talentelor existente, prin programe de leadership development, de dezvoltare a competentelor digitale, dar si prin incurajarea schimburilor interne de roluri". - Raluca Gadiuta, Country HR Leader, HP Inc. Romania
In clasamentul pe industrii, pe primul loc se afla Microsoft (IT / tehnologie), HP (servicii), Nokia Networks (telecom), KARL HEINZ DIETRICH (logistica), Zentiva (farma productie si distributie), Philips (productie), Ford Romania (auto), British American Tobacco Trading (FMCG), Ing Bank N.V., Amsterdam (finante), Omv Petrom (petrol si gaze), eMAG (retail).
"Studiul Randstad Romania Employer Brand este un studiu foarte important pentru companiile din Romania, deoarece ne ofera o analiza a perceptiei brandului de angajator bazata pe perceptiile publicului general. Ne bucuram ca Zentiva a fost nominalizata printre cele mai vizibile si atragatoare companii angajatoare din industria pharma din Romania. Compania noastra este centrata pe oameni, acestia fiind inima companiei. Avem o cultura organizationala ale carei bune practici si politici urmaresc cu atentie, adapteaza si imbunatatesc mediul de lucru, achizitia de talente, programele de invatare si dezvoltare, echilibrul intre timpul petrecut la munca si starea de bine a angajatilor. De asemenea, dezvoltam permanent programe in care ii implicam pe angajati; avem grija de colegii nostri, ii ajutam sa se dezvolte si, in acelasi timp, suntem in permanenta cautare de talente, atat tineri pe care ii formam, cat si specialisti cu experienta. Faptul ca la acest moment in companie lucreaza 4 generatii de angajati este o dovada a faptului ca la Zentiva oferim un mediu profesional si personal echitabil. Aceasta recunoastere ne onoreaza si ne obliga in acelasi timp sa continuam pe aceeasi linie". - Simona Cocos, director General, Zentiva Romania si Moldova.
"Suntem onorati sa ne numaram printre cei mai atractivi angajatori din Romania, mai ales in contextul provocarilor pandemice din ultimii doi ani pentru toti angajatorii din intreaga lume. Aceasta perioada ne-a determinat sa ne concentram mai mult pe ambitiile si nevoile angajatilor nostri in ceea ce priveste dezvoltarea personala si profesionala, facilitandu-le accesul la training-uri, programul de mentorat, participarea la conferinte si multe alte optiuni, astfel mentinand si inovatia in cadrul companiei. Ultimii doi ani au fost mai mult decat oricand despre dialog, despre ceea ce isi doresc cu adevarat angajatii nostri de la locul de munca. La nivel de companie, ne-am adaptat vointei majoritatii, prin implementarea modului hibrid de lucru cu doar o zi pe saptamana la birou. Prin urmare, am demonstrat ca putem opera eficient cu 95% dintre angajati lucrand de acasa. De asemenea, in urma feedback-ului angajatilor nostri, am lansat un program pilot in care acestia isi pot distribui orele de lucru saptamanale astfel incat sa aiba o jumatate de zi libera o data pe saptamana sau o zi libera la fiecare doua saptamani. Ne bucuram ca actiunile noastre ne-au pozitionat printre companiile cele mai dorite din Romania". - ING Bank Romania
"Ne bucuram mult de aceasta recunoastere si ne onoreaza. Credem in dezvoltarea accelerata si ne concentram atentia si resursele pentru a crea o cultura in care fiecare dintre noi simte ca evolueaza in fiecare zi, atat prin ceea ce face, cat si prin resursele de invatare la care are acces, indiferent de punctul in care se afla in cariera". - Delia Rotaru, VP People & Organisation, eMAG
“Ne bucura foarte mult faptul ca a devenit o traditie ca Ford sa primeasca aceasta distinctie din partea unei echipe de profesionisti, asa cum este cea de la Randstad. Aceasta ne dovedeste ca valorile noastre sunt unele solide, in care spiritul de echipa si integritatea sunt valori fundamentale, apreciate in lumea Ford, inclusiv in Romania. Noi, la Ford, ne mandrim cu oamenii care muncesc pentru companie si avem un respect urias pentru ei. Ei sunt in centrul atentiei noastre si, de aceea, nu este de mirare ca multi doresc sa ni se alature, iar asta este pentru ca, in mod sigur, stiu despre toate aceste principii mentionate mai sus. Probabil ca acestea sunt doar cateva lucruri care definesc succesul si mandria noastra de a fi una dintre cele mai de succes unitati de productie din Romania! Faptul ca intreg ecosistemul nostru este construit in jurul valorilor umane aduce un beneficiu major, in primul rand pentru angajat, dar si pentru companie. Pana la urma, ce poti sa-ti doresti mai mult decat sa reprezinti o companie care este apreciata atat din interior, cat si din exterior. - Marina Babara Director Resurse Umane Ford Romania
Industriile cele mai atragatoare pentru forta de munca din Romania sunt IT, servicii si telecom, iar cele care se bucura de cea mai mare vizibilitate sunt telecom, industria financiara si retail.
 
3 din 10 romani intentioneaza sa isi schimbe locul de munca
14% din romani si-au schimbat locul de munca in a doua jumatate a anului trecut, procent putin mai ridicat fata de 2020 (11%). 3 din 10 (29%) intentioneaza sa faca acest lucru in primele luni ale lui 2022, in procent putin mai mare fata de anul anterior (24%). 46% din cei care se tem ca isi vor pierde locul de munca si-au propus si ei sa se angajeze in alta parte, in prima jumatate a acestui an (procent considerabil mai mare fata de cel din 2021, de 30%).
Portalurile cu anunturi de locuri de munca (44%, in scadere cu 4% fata de 2021) si relatiile personale (41%, in crestere cu 4% comparativ cu anul trecut) sunt canalele cel mai des folosite de cei dornici sa se angajeze in alta parte. Femeile (49%) si cei cu educatie peste medie (48%) apeleaza intr-un procent putin mai mare la portaluri. 79% din cei care isi cauta loc de munca prin intermediul unui portal folosesc eJobs, iar 59% (si) BestJobs. Social media reprezinta un canal de a identifica oportunitati profesionale pentru 30% din respondenti, care prefera in procent de 92% Facebook pentru a face acest lucru, urmat de Instagram (25%).
Munca la distanta a scazut de la 47%, in 2021, la 30% in 2022. Pentru 33% din forta de munca din tara noastra, lucrul de acasa fie nu este permis, fie nu este posibil, prin natura activitatii, ceea ce reprezinta un procent similar cu media europeana (32%). Acest lucru este valabil in mod special in cazul romanilor cu studii medii. In general, in alte tari din Europa, un procent mai mare de angajati lucreaza (partial) la distanta fata de cei din tara noastra (38% vs. 30%). Peste jumatate din romanii care in prezent isi desfasoara activitatea exclusiv la distanta se asteapta ca aceasta situatie sa se mentina si in viitor. Este un procent considerabil mai mare fata de alte piete, unde media este de 1 din 3 angajati.
In Romania, Studiul Randstad Employer Brand 2022 a fost realizat in luna ianuarie a acestui an, prin intermediul metodologiei internationale dezvoltate la nivelul Grupului Randstad, lider mondial in servicii de recrutare, care consta in derularea de interviuri online. La acesta au participat 4.700 de respondenti cu varsta cuprinsa intre 18 - 64 ani, incluzand studenti, angajati, freelanceri si someri. Au fost evaluati cei mai mari angajatori din Romania, ca numar de angajati, cunoscuti de minim 10% din populatie.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter