Angajatorii din Romania traverseaza cea mai dificila perioada din punct de vedere al digitalizarii proceselor de munca. In cateva zile, sute de mii de salariati din centrele de business din toata tara si-au schimbat complet modul de lucru, iar companiile s-au miscat mai rapid ca niciodata in implementarea unor politici noi de HR.
"Piata muncii va ramane cu transformari adanci dupa ce se va termina cu pandemia. Oamenii vor lucra mai mult in sistem remote, in domeniile in care acest lucru este posibil. De aceea, companiile sunt obligate inca de acum sa stabileasca un set de indicatori de performanta, pentru a putea urmari progresul oamenilor care lucreaza remote. Timpul de lucru efectuat acasa si securitatea informatiilor folosite remote de catre angajati sunt doua elemente-cheie pentru viitorul muncii", a declarat Adrian Dinu, fondator al producatorului de solutii informatice Creasoft.
Potrivit estimarilor Creasoft, aproximativ 500.000 de salariati din Romania din sectorul white collar vor lucra cu precadere de acasa pentru o perioada de cel putin doua luni. Acestia activeaza in domenii precum IT, telecomunicatii, servicii de externalizare, consultanta sau chiar servicii financiare. Dupa traversarea acestei crize, companiile vor putea permite angajatilor sa lucreze din ce in ce mai mult de acasa, mai ales ca o astfel de politica reduce semnificativ costurile. Pe de alta parte, vor creste investitiile in solutii de monitorizare si securitate informatica.
"Observam o tendinta a ultimelor doua sapamani de crestere a cererii de solutii informatice pentru pontaj mobil. In momentul de fata, un moment de criza, mai multe job-uri pot fi convertite intr-un sistem remote, permitandu-le oamenilor sa foloseasca pontajul mobil. Pana acum, aceasta facilitate era mai mult folosita pentru verificarea salariatilor care faceau munca de teren. Avem clienti vechi care verifica, de exemplu, activitatea unor agenti de vanzari ori de cate ori acestia intra sau ies de la un client/ partener, fie periodic, la interval de 30 de minute. In noul context, verificarile s-au extins si pentru angajatii care lucreaza de acasa", a adaugat Adrian Dinu.
Pontajul salariatilor este obligatoriu in Romania din august 2017. Fiecare companie este obligata sa tina o evidenta zinlica a timpului de lucru al angajatilor, in care trebuie sa mentioneze ora de inceput si cea de sfarsit a programului de lucru.
Creasoft, parte a grupului Creative General Invest, este un produs de control acces si pontaj electronic disponibil pe piata din Romania din 2017. Compania este detinuta de antreprenorul Adrian Dinu, unul dintre fostii actionari ai SAS Grup (companie care opereaza platforma de monitorizare alarma.ro). In prezent, solutia de pontaj Creasoft permite pontajul pe telefonul mobil si, optional, si verificarea locului de desfasurare a activitatii (cu acordul explicit al utilizatorului de fiecare data).
Creasoft a avut o cifra de afaceri de doua milioane de lei in 2019, iar in prezent solutia este utilizata de 265 de companii-cliente.