La aproape un an de la inaugurarea fabricii de gips-carton din Turceni (judetul Gorj), realizata in urma unei investitii de 50 milioane de euro, productia si vanzarile companiei Siniat Romania au fost in linie cu obiectivele stabilite odata cu deschiderea unitatii, potrivit datelor firmei, subsidiara a grupului belgian Etex. Compania a inceput productia la noua unitate in luna septembrie 2015, fabrica avand o capacitate anuala de 27 milioane mp de placi din gips-carton. Siniat Romania a incheiat anul 2015 cu o cifra de afaceri de 124 milioane de lei, in crestere cu 7,4% fata de nivelul din 2014, avand 250 de angajati.
Interviu cu Andrei Popa (37 de ani), director comercial al Siniat Romania. Managerul are o experienta profesionala de 13 ani in domeniul materialelor de constructii.
- Cum a evoluat activitatea companiei dupa deschiderea fabricii de la Turceni?
- Am inaugurat fabrica de la Turceni in urma cu aproape un an, iar productia si vanzarile au fost in linie cu asteptarile si obiectivele pe care ni le-am stabilit odata cu deschiderea unitatii. Shopping City Timisoara, Mega Mall Bucuresti, AFI Palace Ploiesti, Coresi Shopping City Brasov, Park Lake Plaza Bucuresti, City Park Constanta, ansamblurile rezidentiale Cosmopolis, Metro City Bucuresti, Vivenda (faza a treia), Aeroportul "George Enescu" din Bacau si centrul logistic Mega Image sunt doar cateva dintre proiectele in care ne-am implicat si pe care le-am finalizat cu succes, pana in prezent. In perioada urmatoare, vom pune mai mult accent pe dezvoltarea de noi solutii si sisteme speciale (acustice, de exterior, pentru protectii la foc etc.). Unitatea de productie din Turceni are un rol strategic pentru Siniat Romania, care acopera zece piete din Europa de Sud-Est, dar si pentru mediul economic din judetul Gorj.
- Ce estimari aveti privind afacerile din acest an?
- Cifra de afaceri inregistrata de Siniat in primele sase luni ale lui 2016 se afla in linie cu graficul bugetului elaborat in 2015 si nu ne asteptam la schimbari majore in a doua parte a anului. 2016 este momentul in care vor fi definitivate foarte multe spatii de birouri, prin urmare, acest segment va avea o influenta pozitiva asupra vanzarilor de gips-carton. In acest context, estimam ca in jur de 10% din vanzarile noastre vor proveni de pe acest segment. Vom livra cantitati importante de produse pe santierele marilor centre comerciale, precum si pe piata rezidentiala, iar o pondere din vanzari va ajunge la export.
- Cum credeti ca va evolua piata locala de ipsos si gips-carton pe termen scurt si mediu?
- Piata locala de ipsos si gips-carton continua sa aiba, la fel ca in 2015, o evolutie optima, inregistrand cresteri peste asteptari. Totusi, in contextul schimbarilor legislative actuale cu impact asupra sectorului de constructii si al ritmului lent de absorbtie a fondurilor europene pentru dezvoltare, putem face doar estimari pe termen mediu. Astfel, ne asteptam la o majorare anuala sustinuta pe cele doua segmente. Totodata, cererea si oferta de solutii tehnice calitative incepe sa creasca tot mai mult, in mod special pe segmentul comercial, tehnic si de birouri. Asteptarile producatorilor sunt ca acest trend sa se reflecte si pe segmentul rezidential, unde tendinta dezvoltatorilor este sa se incadreze in costuri cat mai mici.