Majorarea ponderii vanzarilor de materiale de constructii prin intermediul retelelor de bricolaj pare a fi singura certitudine privind tendintele din domeniu pentru anul 2015, potrivit opiniei directorului de marketing al companiei Duraziv, unul dintre principalii producatori de produse pentru finisaje din Romania. Avand, insa, in vedere potentialul din domeniul reabilitarii termice a blocurilor de locuinte, managerul estimeaza odezvoltare importanta si in aceasta directie, cel putin la nivel teoretic. "In ultimii ani, piata constructiilor a avut o evolutie atipica, in mare parte din cauza unor aspecte pe care nu le putem controla (criza economica, mediul politic, factorii meteorologici etc.). Asteptarile constructorilor pentru 2014 au fost mari, insa ne apropiem de finalul anului si numai putine dintre acestea s-au concretizat. Producatorii au cautat solutii pentru a termina cu bine si acest sezon: s-au redus preturile produselor sacrificandu-se calitatea, s-au oferit promotii numeroase pe perioade indelungate, s-au acordat termene de plata foarte mari, asumandu-se riscuri pe masura etc. In 2013 si 2014 piata a stagnat, dar in ceea ce priveste 2015 suntem optimisti ca situatia se va imbunatati", a declarat Marga Carp, directorul de marketing al firmei.
In acest context, Duraziv a continuat sa investeasca in dezvoltarea diviziei de vopsele, care are, in prezent, o cota de 20% din vanzarile companiei. In ansamblu, cifra de afaceri raportata pentru primele noua luni ale anului este in crestere fata de aceeasi perioada din 2013, tendintele ascendente fiind prognozate atat pentru 2014, cat si pentru anul viitor. "In 2014 am decis sa directionam bugetele de investitii catre promovarea vopselelor decorative atat prin cresterea numarului de centre de colorare, la peste 120, cat si prin lansarea noului sistem de nuantare computerizata Duraziv ColorPRO. In plus, una dintre tintele de vanzari B2B ale firmei a fost reprezentata de segmentul rezidential, care in 2013 si in acest an a contribuit consistent, cantitativ si calitativ la cresterea vanzarilor. Preconizam ca acest segment va fi si in viitorul apropiat unul dintre motoarele sectorului de constructii. Am avut cresteri pentru toate diviziile de materiale si am reusit pe canalul rezidential sa vindem sisteme complete de finisare, in special din gama de mortare, gleturi si vopsele", a mai spus reprezentantul Duraziv.
***
Compania Duraziv activeaza pe piata materialelor de constructii inca din anul 2003, cand a fost infiintata sub denumirea initiala de Bau Profil de catre antreprenorii Daniel si Irina Guzu. Societatea produce adezivi, profile metalice, vopsele, materiale pentru finisari interioare si exterioare, sisteme complete de termoizolare si hidroizolare, prin intermediul unei fabrici situate in Popesti-Leordeni. In 2013, Duraziv a raportat o cifra de afaceri de circa 17 milioane de euro.