RO EN
Košík je prázdný

CONSULTANTA: Crestere a sustenabilitatii in productia de vata minerala

In contextul international actual, unde un accent puternic este pus pe sustenabilitate, indeosebi pe aspectele legate de eficienta energetica si protectia mediului, vata minerala devine un material de constructii care se afla tot mai mult in centrul atentiei specialistilor. Acest fenomen este datorat atat gradului ridicat de termoizolare pe care produsele respective le asigura generand ample economii de energie, cat si modului in care este fabricat. Exista numeroase studii referitoare la metodele optime de fabricare a materialului analizat, expertii incercand sa evalueze cu precizie modul in care folosirea unor materii prime alternative, provenite din deseurile industriale, poate contribui la consolidarea caracteristicilor specifice si poate incuraja dezvoltarea durabila. Pentru a identifica solutiile optime in vederea obtinerii unor produse ecologice, se impune o verificare atenta a proprietatilor fizico-chimice ale elementelor din cadrul retetei, ceea ce asigura obtinerea rezultatelor scontate.
 
Cota de aproape 50% pe piata internationala a produselor pentru izolatii
Prin definitie, vata minerala este un produs anorganic fara continut metalic, fabricat din roca vulcanica (bazalt sau dolerit), zgura de furnal si de otelarie (care au o pondere de 97% in structura materialului). Diferenta este reprezentata de un continut organic, in general folosindu-se adeziv (liant) pe baza de rasini termorigide si uleiuri. In procesul de productie, elementele minerale sunt amestecate intr-un cuptor la o temperatura de aproximativ 1.500 °C, zgura avand rolul de a facilita curgerea materialului si de diminua temperatura de topire. Combustibilul folosit are o mare putere calorica, de regula utilizandu-se cocsul. Mixtura obtinuta dupa omogenizare si racire este rasucita, in vederea obtinerii unei structuri fibroase a produsului finit. Vata minerala poate avea diferite densitati care ii confera diverse proprietati fizice, putand fi livrata intr-o mare varietate de forme si avand prevazute la suprafata folii dintr-o multitudine de materiale, pentru adaptarea la aplicatiile specifice. Pe piata sunt disponibile sortimente sub forma de fulgi, destinate injectarii in cavitatile peretilor, placi pentru izolarea fatadelor, role pentru protectia termica a podurilor si termoizolarea acoperisurilor, elemente laminate utilizate la termoizolarea tubulaturii etc. Solutiile respective sunt necesare in vederea obtinerii unor economii de energie, respectiv pentru atenuarea poluarii fonice, reducerea riscului de propagare a incendiului etc. Principalul element care dinamizeaza activitatea in domeniul productiei de vata minerala este insa legat de eficientizarea din punct de vedere energetic a imobilelor, un accent tot mai mare fiind pus pe fonoizolare (in special, a pardoselilor si elementelor de compartimentare a incintelor). Cele mai multe dintre produsele existente in acest moment pe piata asigura toate aplicatiile mentionate anterior, putand fi folosite atat pentru termo - fonoizolare, cat si in vederea protectiei impotriva focului. Evident, exista inclusiv alternative organice pentru fiecare dintre lucrarile respective (produse pe baza de poliuretan, poliizocianat, polistiren expandat, fibre de celuloza, canepa etc.). Conform unor studii recente, pe fondul cresterii cererii pentru fiecare dintre solutiile respective, piata de profil este dominata, cel putin la nivelul statelor puternic industrializate, de vata minerala, in unele state cota acestui produs ajungand la aproape 50%, urmand, la distanta destul de mare, spuma poliuretanica (20% - 25%) si polistirenul expandat (EPS), cu 10% - 15%.
 

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter