RO EN
Košík je prázdný

TERAPLAST: Cresterea preturilor a majorat cu 10% piata de tubulatura din PVC

Cererea de sisteme de tubulatura din PVC pentru instalatii a urmat un trend pozitiv in anul 2021, perspectivele pentru 2022 si anii urmatori fiind favorabile, mai ales datorita finantarilor pentru proiecte de infrastructura utilitara ce vor fi disponibile in special prin PNRR, dar si prin programele operationale si Programul National Anghel Saligny. Ovidiu Gurau, directorul comercial al grupului TeraPlast, cel mai mare producator roman de tubulatura si tevi din material plastic, spune, insa, ca provocarea este tocmai accelerarea lansarii acestor proiecte si implementarea lor in linie cu calendarul de actiune planificat, aspecte ce nu pot fi controlate de companie.
"Fata de anul 2020, estimam ca in 2021 piata de profil nu a avut o crestere semnificativa, situandu-se la aproximativ 10%, singura variabila care a evoluat semnificativ fiind valoarea marfurilor comercializate, care este, in continuare, influentata de cresterea pretului materialelor de constructii. Pentru 2022, cand se vor lansa proiectele cuprinse in PNRR si PNDL 3, modul de evaluare a costurilor lucrarilor corelat cu pretul materialelor va influenta evolutia pietei materialelor de constructii. Suntem optimisti in ceea ce priveste evolutia pietei de profil in 2022, fapt pentru care am facut investitii in cresterea capacitatilor de productie. Per total, ne asteptam la o evolutie pozitiva a pietei de tubulatura, tevi si fitinguri pentru infrastructura din Romania, in urmatorii ani", a declarat Ovidiu Gurau.
 
 
Managerul subliniaza ca exista fonduri semnificative disponibile pentru dezvoltarea pietei de profil, alocate prin PNRR si programul Anghel Saligny, dar si cele alocate prin programele anterioare, de tipul POIM, care nu au fost consumate in totalitate. "Este sansa Romaniei de a atinge tintele asumate cu ocazia aderarii la Uniunea Europeana de acum 15 ani si a ajunge la nivelul celorlalte state membre, deoarece statisticile privind ponderea populatiei conectata la sistemele de canalizare, apa si gaze naturale in Romania arata ca este mult de lucru pentru a ajunge la nivelul de confort dorit. In conditiile mentionate anterior, consideram ca suntem pregatiti sa raspundem cererilor pe care aceste proiecte le pot genera", a precizat Ovidiu Gurau.
Potrivit datelor TeraPlast, prin PNRR Romania are la dispozitie 1,5 miliarde euro pentru sistemul de gospodarire a apelor, 1,2 miliarde euro pentru gestionarea deseurilor si 2,2 miliarde euro pentru lucrarile de renovari. "Sunt axe care ofera oportunitati noi pentru dezvoltarea Romaniei si care influenteaza segmentele de piata pe care Grupul nostru le vizeaza", a mai spus Ovidiu Gurau.
 
 
Crestere semnificativa a vanzarilor diviziei Instalatii
Pentru 2021, TeraPlast a raportat cresteri de doua cifre ale volumelor pe toate segmentele de business ale grupului. In cazul diviziei de Instalatii, compania a produs si vandut peste 21 milioane de metri liniari de teava si mai mult de 14 milioane de bucati de fittinguri si produse rotoformate.
"Clientii se orienteaza in continuare, tot mai mult, catre produse calitative, dar care au si o componenta sustenabila. Vorbim aici despre tevile multistrat din PVC pentru canalizari exterioare, pentru care suntem singurii producatori cu brevet international pentru utilizarea de miez reciclat. Mai avem, totodata, teava din PVC pentru canalizari exterioare realizata integral din PVC reciclat, teava din polietilena RC - rezistenta la propagarea fisurilor, cu o durata de viata de pana la 100 de ani. Clientii nostri, asadar, incep sa se uite tot mai mult la durabilitatea produselor cumparate si la impactul lor asupra mediului", a precizat Ovidiu Gurau.
In 2021, Grupul TeraPlast a inregistrat o cifra de afaceri consolidata de 615 milioane de lei, in crestere cu 55% fata de 2020. In aceeasi perioada, valoarea exporturilor s-a dublat, ajungand la 14,4% din cifra de afaceri consolidata. Linia de business Instalatii si Reciclare a contribuit cu 66% in cifra de afaceri a Grupului, avand o crestere de 20% a volumelor vandute. Grupul si-a atins, astfel, obiectivul de a castiga cota de piata.
 
 
Pentru 2022, Grupul a bugetat o cifra de afaceri de 789 milioane de lei, cu 28% mai mult decat in 2021, din care 493 milioane reprezinta cifra de afaceri estimata pentru linia de business Instalatii si Reciclare.
Pe langa cresterea organica si lansarea de noi produse, Grupul isi va continua extinderea in 2022 si prin realizarea de proiecte de M&A. Aceste tranzactii nu se reflecta in indicatorii financiari bugetati pentru 2022.
In ceea ce priveste investitiile, Grupul finalizeaza, in aceasta perioada, fabrica de sisteme din polietilena pentru apa si gaze naturale si asteapta acordul de finantare prin schema de ajutor de stat pentru investitia de 11 milioane de euro in productia de folii stretch. TeraPlast mai are in plan, tot in aceasta perioada de inceput al anului 2022, lansarea in productie si comercializarea produselor pentru instalatia de incalzire prin pardoseala, dar si a sistemului de protectie pentru fibra optica.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter