RO EN
Košík je prázdný

RETTIG: Vanzari scazute in Europa de Est

Rulajul raportat de producatorul finlandez de radiatoare Rettig pentru primele sase luni ale anului in curs s-a diminuat cu 6,2% fata de acelasi interval din 2014, din cauza scaderii vanzarilor in zona est-europeana, insa, in pofida acestei realitati, profitabilitatea s-a imbunatatit vizibil. „Rentabilitatea a sporit mai ales pe fondul implementarii unor metode ce presupun cresterea eficientei si reducerea costurilor. De asemenea, rezultatul net s-a dublat, fiind sustinut de activitatea noii firme asociate Alandia”, a declarat Hans Sohlström, presedinte si CEO al grupului.
Totusi, afacerile companiei – ce s-au situat la 428,3 milioane de euro in perioada analizata – si-au continuat trendul descendent, dupa ce in 2014 Rettig a inregistrat o contractie anuala a vanzarilor de 4,1%, pana la 933,4 milioane de euro. Potrivit celui mai recent raport financiar semestrial al grupului, indicatorul de profitabilitate EBITDA s-a diminuat, in intervalul ianuarie - iunie 2015, cu -0,8% fata de intervalul corespunzator din 2014, pana la 62,4 milioane de euro, in timp ce EBIT a crescut cu 14,1%, la 26,7 milioane de euro, iar rezultatul net a ajuns la 15,2 milioane de euro (+117,1%). In acelasi timp, datoriile nete totale ale corporatiei s-au restrans cu -7,6%, pana la 308,7 milioane de euro.
Polonia – a patra tara ca importanta pentru grup
In documentul elaborat de oficialii societatii se mai arata ca 80% din vanzari sunt generate pe pietele din Finlanda, Germania, Suedia, Polonia, Marea Britanie, Franta si Rusia (mentionate in ordinea descrescatoare a contributiei), iar industria constructiilor absoarbe cea mai mare parte din produsele principalelor doua divizii (Rettig ICC – sisteme pentru confortul climatic interior si Nordkalk – produse pe baza de calcar), care, impreuna, au un aport de 95% la vanzari, in timp ce sectia de servicii industriale de transport maritim Bore conteaza in proportie de 5%. In semestrul intai a.c., incasarile Rettig ICC s-au diminuat ca urmare a fragilitatii pietei din Europa de Est, trend vizibil mai ales in Polonia (unde s-au impus, spre deosebire de anul trecut, cresteri ale pretului radiatoarelor) si in Federatia Rusa (din cauza problemelor economice generale si devalorizarii rublei). In vestul continentului rezultatele au fost satisfacatoare, mai cu seama pe fondul unei revigorari sustinute a pietei din Marea Britanie.
Potrivit estimarilor conducerii companiei, ce nu s-au modificat fata de contextul descris la inceputul acestui an, mediul economic si de afaceri din Europa se va mentine provocator, deoarece ritmul recuperarii ramane extrem de fragil, context in care principalele obiective al grupului finlandez vor fi imbunatatirea indicatorilor de profitabilitate si continuarea implementarii strategiei de eficientizare si optimizare a costurilor. In Romania, holdingul Rettig – cu 4.100 de angajati in 25 de tari ale lumii – este reprezentat printr-o filiala omonima, cu sediul in localitatea Gilau (judetul Cluj),  ce are 18 salariati si, in 2014, a raportat o cifra de afaceri neta de circa 36,17 milioane de euro, in conditii de rentabilitate. Cea mai importanta marca promovata la nivel local de subsidiara Rettig, ce a inregistrat anul trecut o crestere a incasarilor de +6,16% (tendinta opusa celei a companiei-mama), este constituita de Purmo - solutii „inteligente” de incalzire. Informatii suplimentare, la www.purmo.com

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter