In pofida evolutiei nefavorabile a pietei de echipamente electrice in 2010 (-20% fata de anul precedent), compania Promod a reusit sa-si mentina rezultatele financiare 2010 in limite apropiate de cele din 2009, cu o usoara scadere de 3,7%, ca urmare a orientarii activitatii de promovare si vanzare spre noi segmente de utilizatori. Totodata, in primele 5 luni 2011, vanzarile companiei au urmat un trend crescator, fiind inregistrata o majorare cu 8% comparativ cu acelasi interval din 2010. Pentru conturarea perspectivelor de extindere in intervalul urmator, este prezentata, in continuare, opinia directorului executiv al Promod, Karoly Nagy.
Cum a evoluat piata de echipamente electrice in 2010?
Anul trecut, valoarea pietei autohtone de produse electrice destinate cladirilor - cu exceptia echipamentelor de iluminat si a cablurilor - s-a situat la circa 120 milioane de euro. Involutia acesteia s-a datorat in special scaderii vanzarilor inregistrate pe piata autohtona a constructiilor, precum si a scaderii puterii de cumparare a consumatorilor finali, acestia avand o contributie importanta la volumul anual al vanzarilor de produse pentru instalatii electrice. Pentru anul in curs, estimam o mentinere a pietei din punct de vedere valoric la acelasi nivel din 2010, efectele recesiunii fiind inca resimtite, cu toate ca s-a constatat o usoara majorare a PIB. Pe fondul evolutiei macroeconomice, odata cu depasirea perioadei dificile si redresarea sectorului constructiilor, previziunile pentru anul 2012 pot lua in calcul o majorare de 2% a valorii totale a pietei in raport cu 2011.
Prezentati structura retelei de distributie a companiei.
Consolidarea retelei proprii de distributie a facut posibila stabilirea relatiilor de afaceri cu peste 1.000 de parteneri din intreaga tara, printre care se afla si marile retele autohtone de retail. Avem dimensionate stocuri de siguranta - in special pentru produsele strategice - asigurate prin aprovizionari constante, astfel incat sa evitam rupturile de stoc si sa putem asigura livrarile la nivel national cu maximum de promptitudine (48 ore la nivel national). Acest fapt este posibil si datorita dotarilor centrului nostru logistic din Apahida, judetul Cluj.
Conturati strategia de dezvoltare a companiei.
Adoptarea unei politici investitionale bazata pe alocarea judicioasa a resurselor si eliminarea investitiilor fara impact direct in vanzari au reprezentat punctele-cheie ale strategiei abordate in conjunctura economica actuala. Am continuat insa programele de pregatire si motivare a echipei de vanzari, precum si investitiile destinate cresterii cotei de piata atat pe plan intern, cat si extern.
Ce dificultati intampinati in derularea activitatii?
In prezent, ne confruntam cu unele constrangeri din partea pietei, fiind cauzate in principal de blocajul financiar generat de recuperarea dificila a creantelor, mai ales din partea companiilor din categoria IMM ce se confrunta cu mari probleme la nivelul fluxului de lichiditati. La acestea se adauga stagnarea/blocarea proiectelor mari de constructii, cumulata cu scaderea puterii de cumparare a populatiei, cu implicatii negative asupra deciziei de achizitionare a produselor electrice. O alta dificultate este determinata de predictibilitatea scazuta, cererea de pe piata osciland de la o perioada la alta in mod neprevazut.
Cum a evoluat piata de echipamente electrice in 2010?
Anul trecut, valoarea pietei autohtone de produse electrice destinate cladirilor - cu exceptia echipamentelor de iluminat si a cablurilor - s-a situat la circa 120 milioane de euro. Involutia acesteia s-a datorat in special scaderii vanzarilor inregistrate pe piata autohtona a constructiilor, precum si a scaderii puterii de cumparare a consumatorilor finali, acestia avand o contributie importanta la volumul anual al vanzarilor de produse pentru instalatii electrice. Pentru anul in curs, estimam o mentinere a pietei din punct de vedere valoric la acelasi nivel din 2010, efectele recesiunii fiind inca resimtite, cu toate ca s-a constatat o usoara majorare a PIB. Pe fondul evolutiei macroeconomice, odata cu depasirea perioadei dificile si redresarea sectorului constructiilor, previziunile pentru anul 2012 pot lua in calcul o majorare de 2% a valorii totale a pietei in raport cu 2011.
Prezentati structura retelei de distributie a companiei.
Consolidarea retelei proprii de distributie a facut posibila stabilirea relatiilor de afaceri cu peste 1.000 de parteneri din intreaga tara, printre care se afla si marile retele autohtone de retail. Avem dimensionate stocuri de siguranta - in special pentru produsele strategice - asigurate prin aprovizionari constante, astfel incat sa evitam rupturile de stoc si sa putem asigura livrarile la nivel national cu maximum de promptitudine (48 ore la nivel national). Acest fapt este posibil si datorita dotarilor centrului nostru logistic din Apahida, judetul Cluj.
Conturati strategia de dezvoltare a companiei.
Adoptarea unei politici investitionale bazata pe alocarea judicioasa a resurselor si eliminarea investitiilor fara impact direct in vanzari au reprezentat punctele-cheie ale strategiei abordate in conjunctura economica actuala. Am continuat insa programele de pregatire si motivare a echipei de vanzari, precum si investitiile destinate cresterii cotei de piata atat pe plan intern, cat si extern.
Ce dificultati intampinati in derularea activitatii?
In prezent, ne confruntam cu unele constrangeri din partea pietei, fiind cauzate in principal de blocajul financiar generat de recuperarea dificila a creantelor, mai ales din partea companiilor din categoria IMM ce se confrunta cu mari probleme la nivelul fluxului de lichiditati. La acestea se adauga stagnarea/blocarea proiectelor mari de constructii, cumulata cu scaderea puterii de cumparare a populatiei, cu implicatii negative asupra deciziei de achizitionare a produselor electrice. O alta dificultate este determinata de predictibilitatea scazuta, cererea de pe piata osciland de la o perioada la alta in mod neprevazut.