Ariston Thermo Romania, liderul pietei locale de centrale termice si boilere, a realizat vanzari de 295,6 de milioane de lei in 2020, in crestere cu 18,7% fata de nivelul din 2019. Afacerile companiei au inregistrat, anul trecut, cel mai bun an din istoria de 23 de ani a acesteia in Romania, beneficiind cresterea sectorului de constructii.
La nivel de grup, Ariston a raportat venituri anuale de 1,66 miliarde euro (-2,7%) si a vandut peste 7,5 milioane de produse, in mai mult de 150 de tari. Profitul net a crescut, insa, cu 9%, la 97 milioane de euro. Contractia veniturilor a avut loc intr-un context de piata dificil, in care aproape toate pietele-cheie pentru companie au suferit scaderi ale PIB (Italia, Franta, Germania, Spania, Elvetia, Polonia, Romania, Olanda, Rusia, SUA, Mexico, India si Africa de Sud).
"In pofida contextul dificil din anul 2020, am obtinut rezultate extraordinare, in timp ce am accelerat multe initiative strategice. Ne-am concentrat pe transformarea digitala si am revizuit mai multe elemente ale modelului nostru organizational, pentru a fructifica la maximum cresterea relevanta din anii trecuti si pentru a ne pregati pentru un nou ciclu de dezvoltare. In perioada viitoare, vom continua sa investim in sustenabilitate si inovatii tehnice, si suntem foarte bine pozitionati pentru a creste pe termen mediu si lung. In 2017 ne-am setat un obiectiv, respectiv ca in 2022 cel putin 80% din vanzarile noastre sa fie reprezentate de produse de inalta eficienta sau ce utilizeaza energie regenerabila si, simultan, ca 80% din livrari sa fie generate de echipamente cu mai putin de 5 ani de utilizare. Pot spune acum ca ne indeplinim ambele obiective", a declarat Paolo Merloni, Presedinte Executiv al grupului Ariston Thermo.
Grupul italian a aniversat, in 2020, 90 de ani de activitate neintrerupta. Piatra de temelie a fost pusa in anul 1930, cand antreprenorul Aristide Merloni a fondat compania Merloni Industries, predecesoarea grupului, in orasul Fabriano.
Prin cele 25 de centre de cercetare si dezvoltare din 16 tari, Ariston Thermo isi confirma angajamentul de a investi in tehnologii inovatoare si eficiente energetic, care sa aduca confortul termic in orice colt al lumii. Anul trecut, investitiile grupului in cercetare si dezvoltare au depasit cu 29% valoarea din 2019. Portofoliul de produse al Ariston Thermo a ajuns astfel la o mare varietate de echipamente, precum: centrale termice in condensare (murale si de mare capacitate), cazane de pardoseala, pompe de caldura, sisteme solare, unitati de acumulare, pompe de caldura, boilere electrice, arzatoare si aparate de aer conditionat, sub brandurile globale Ariston si ELCO si opt marci distincte: Chaffoteaux, ATAG, Racold, Calorex, NTI, HTP, Ecoflam si Thermowatt.
In prezent, grupul Ariston Thermo detine una dintre cele mai extinse prezente la nivel global: 26 de unitati de productie amplasate in 15 tari pe patru continente, 70 de subsidiare si 6 reprezentante in 42 de tari.