RO EN
Košík je prázdný

ARISTON: Centralele termice murale reprezinta 65% din vanzari

Piata autohtona de centrale termice murale de apartament s-a mentinut, anul trecut, in limita valorii de 135.000 de unitati (atinsa in 2010), neinregistrand astfel modificari majore, potrivit informatiilor companiei Ariston Thermo Romania, unul dintre principalii furnizori de astfel de sisteme din tara noastra. In ceea ce priveste evolutia din acest an, oficialii firmei estimeaza o crestere a cererii, insa, in contextul perioadei electorale si al incertitudinilor privind evolutia pretului gigacaloriei, nu poate fi realizata o estimare clara. Anul trecut, societatea a consemnat o cifra de afaceri de 30 milioane de euro, fiind raportat un nivel similar celui din 2010.
 
Catalin Draguleanu, director de vanzari al Ariston Thermo Romania: "Peste 65% din incasari sunt asigurate de centralele termice murale, iar 25% de boilerele electrice, segment pe care suntem, de asemenea, lider de piata. Diferenta din vanzari provine din comercializarea aparatelor de aer conditionat, pompelor de caldura si sistemelor solare, acestea din urma inregistrand cresteri importante datorita programului «Casa Verde». In ultimii trei ani, acesta a ajutat Romania sa inceapa sa se alinieze la tendintele tarilor vestice in ceea ce priveste utilizarea unor echipamente care folosesc energii regenerabile pentru producerea de apa calda menajera si nu sunt poluante. Astfel, consideram ca, in perioada urmatoare, se va observa o crestere sustinuta a cererii pentru acest tip de produse, favorizata si de prelungirea programului «Casa Verde» in 2012. Avand in vedere ca inaintea demararii programelor guvernamentale de sustinere a pietei circa 20.000 de locuinte erau dotate cu panouri solare, finantarile bugetare din perioada 2010 - 2012 pot determina majorarea numarului acestora la aproximativ 50.000 de unitati locative. Mentionez, insa, ca achizitia si montajul efectiv al panourilor solare realizate prin programul guvernamental inregistreaza un decalaj de circa un an intre durata procesului de aprobare si implementarea propriu-zisa. Se observa, astfel, orientarea tot mai evidenta catre produse cu eficienta energetica ridicata si consideram ca si in acest an piata respectiva se va situa pe un trend ascendent. Astfel, in 2012 vom continua actiunile de promovare atat a acestui tip de sisteme, cat si a celor ce folosesc energii regenerabile. In ansamblu, vanzarile pe grupe de produse au inregistrat o dinamica diferita in 2011. Astfel, daca livrarile de centrale termice conventionale si boilere electrice s-au mentinut la nivelul anului 2010, centralele termice in condensare, sistemele solare si pompele de caldura au inregistrat cresteri importante. Recent, am lansat, pentru al treilea an consecutiv, programul national de «buy back» pentru produsele comercializate, dupa ce anul trecut acest segment a generat 11% din vanzarile companiei. Acesta presupune inlocuirea echipamentelor existente, depasite din punct de vedere tehnic si al duratei de utilizare, cu unitati din noua generatie. Astfel, in 2011 am livrat, prin intermediul programului respectiv, circa 6.000 de centrale termice, numarul acestora fiind superior fata de nivelul din 2010, cand s-au vandut 5.000 de unitati".

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter