RO EN
Košík je prázdný

ELECTROALFA investeste in achizitia de noi tehnologii si digitalizarea companiei

In 2021, Electroalfa aniverseaza trei decenii de activitate. Peste 500 de parteneri din diferite colturi ale lumii au ales sa colaboreze cu Electroalfa de-a lungul timpului, iar acest lucru a fost sustinut de profesionalismul si dedicarea oamenilor, investitiile constante in tehnologii performante, cercetare-inovare pentru produse si servicii competitive, extinderea capacitatilor de productie. Un element-cheie in dezvoltarea companiei este reprezentat de implementarea cu succes a unui sistem de management orientat spre dezvoltarea oamenilor, imbunatatirea continua a proceselor si a calitatii produselor, sistem ce a generat o puternica baza de sustenabilitate pentru viitorul business-ului. In prezent, Electroalfa are patru fabrici moderne in Botosani, propriul Centru de Cercetare-Dezvoltare, reprezentante de vanzari pe intreg teritoriul tarii, un birou de proiectare in Republica Moldova si o cifra de afaceri de peste 42 milioane de euro, la nivel de grup. In continuare, Gheorghe Ciubotaru, Presedinte al Consiliului de Administratie Electroalfa, ofera mai multe detalii despre activitatea curenta a companiei.
 
- Cum a evoluat piata de echipamente electrice de joasa si medie in timpul pandemiei? 
- Anul 2020 a fost extrem de dinamic pentru divizia de echipamente electrice, care gestioneaza proiectele Electroalfa din zona de energie. Acest fapt s-a datorat, in mare parte, lucrarilor contractate in ultimii 2-3 ani, cu termene de executie in 2020. Criza sanitara a adus schimbari importante in cadrul companiei, in ceea ce priveste adaptarea proceselor de lucru la mediul digital, insa productia s-a derulat in conditii sigure atat pentru angajati, cat si pentru colaboratori, deoarece ne-am aliniat rapid regulilor impuse de contextul epidemiologic. Provocarile au avut si un impact pozitiv, deoarece situatia creata a fortat accelerarea procesului de digitalizare - un obiectiv strategic pentru Electroalfa. In 2020, am derulat un proiect cu impact major, reprezentat de constructia fabricii de medie tensiune si a celei de sheltere metalice. Pe fondul pandemiei, am reusit sa gasim mai usor forta de munca pentru constructia celor doua obiective, care au fost finalizate in doar 11 luni. Piata de echipamente electrice a inregistrat un trend usor descendent in prima parte a lui 2021, deoarece au fost semnate putine contracte in anul precedent. Cele mai multe proiecte s-au derulat in zona de constructii - singura de altfel cu o evolutie pozitiva - la polul opus situandu-se lucrarile de modernizare din sistemul energetic national. In 2021, comenzile noastre s-au axat pe livrarea de posturi de transformare compacte, tablouri de distributie pentru constructii civile si industriale. Anul acesta a insemnat revenirea la parametrii normali, reluarea colaborarii cu firmele straine, identificarea solutiilor pentru stabilizarea preturilor la materii prime, reconfigurarea strategiei de resurse umane pentru recrutarea de forta de munca calificata si aplicarea unor noi strategii de pozitionare in piata.
 
- Ce sanse de dezvoltare pe termen mediu are sectorul in care activati?
- Alocarea de fonduri companiilor private in vederea cresterii eficientei energetice ne ofera perspective mari de crestere, fiind un furnizor integrat de solutii in domeniu. Vor fi sume provenite din programele PNRR, fondul de dezvoltare pentru sectorul energetic. Ne asteptam la oportunitati pentru divizia de echipamente electrice, deoarece produsele realizate sunt destinate atat tehnologiilor de producere a energiei electrice din surse fotovoltaice, eoliene, hidroelectrice, cat si statiilor de transport si distributie a energiei electrice. Accesarea de fonduri europene implica diverse etape procedurale impuse de UE, astfel incat concretizarea in lucrari finalizate si implicit in vanzari pentru companiile furnizoare de echipamente electrice se va realiza incepand cu anul 2022. Momentan, lucram la diverse oferte tehnico-economice, semnarea de parteneriate si asigurarea eligibilitatii in calitate de furnizor.
 
 
- Precizati nivelul cifrei de afaceri realizate de companie in semestrul intai din 2021 si o estimare pentru anul fiscal in curs.
- La nivel de grup, Electroalfa a realizat in 2020 vanzari de 205 milioane lei, in crestere fata de anul precedent. Pentru exercitiul financiar in curs, tinand cont de conditiile actuale si de tendintele pietei, estimam o crestere de 2-3%. Daca anul trecut, divizia de confectii metalice a resimtit la export efectele pandemiei, in prezent, pe baza contractelor derulate, tintim o crestere de 20%. Pentru divizia de echipamente electrice si antrepriza ne-am conturat un scenariu mai pesimist, determinat de modificarile legislative privind legea bransarii consumatorilor la retelele electrice si de blocarea unor lucrari pe fondul intarzierii aprobarilor bugetare si al impactului negativ al pandemiei in anumite sectoare. Fata de primul semestrul al anului trecut, care a fost foarte bun, in 2021 consemnam un avans pe partea de confectii metalice si o scadere pe celelalte doua divizii.
 
- Care sunt proiectele de anvergura la care livrati actualmente produse?
- Divizia de echipamente electrice are in derulare lucrari punctuale, cele mai multe in sectorul de constructii rezidentiale si industriale. In ceea ce priveste confectiile metalice, avem comenzi de produse pentru domeniul medical, feroviar, naval, masini-unelte atat in tara, cat si in tari precum Cehia, Franta, Germania, SUA, Norvegia etc.
 
- Ce dificultati intampinati la momentul actual in activitate? 
- Prima provocare este data de modificarea legii energiei electrice si a gazelor naturale, cu noile reglementari ANRE referitoare la racordarea consumatorilor, insa ne confruntam inclusiv cu scumpirile la materii prime. Va trebui sa fim atenti la controlul profitabilitatii, prin prisma modificarii cotatiilor la otel, cupru, aluminiu, plastic etc. Discutam intens contractele in derulare cu fiecare partener, astfel incat sa putem minimiza pierderile provocate de scumpiri. Am intampinat probleme si in cresterea termenelor de livrare la furnizorii de aparataj, pe care incercam sa le prevenim prin planuri de achizitii bine fundamentate, astfel incat sa avem asigurate la timp stocurile necesare.
 
- Mentionati obiectivele de dezvoltare pentru perioada urmatoare.
- Strategia pe termen lung are la baza pilonii de dezvoltare a sistemului de management, cu proiecte concrete in zonele de digitalizare, inovare, produse inteligente, dezvoltare de competente tehnice si manageriale. Vom investi in cercetare-dezvoltare pentru produse noi. Deja avem in derulare proiecte pentru diversificarea portofoliului la confectiile metalice si echipamente electrice de medie tensiune. Impreuna cu un partener din Romania, am omologat un sistem de decontaminare a aerului pe baza de radiatii UVC, ce va fi disponibil atat in tara, cat si la export. De asemenea, alaturi de specialisti din cadrul Universitatii Stefan cel Mare - Suceava si Universitatea Tehnica Gheorghe Asachi - Iasi, inginerii nostri vor dezvolta gama de produse electrice de medie tensiune. In ceea ce priveste investitiile, alocam 3,5 milioane de euro la fabrica de confectii metalice pentru modernizarea tehnologiilor, in vederea robotizarii si automatizarii proceselor de fabricatie. Un alt proiect important este cel de digitalizare. Intram intr-o perioada de transformare, iar companiile trebuie sa fie flexibile, sa se alinieze la tendintele din domeniu. Tot anul acesta vom finaliza proiectul de refacere exterioara a sediului central, efortul financiar fiind de aproximativ 500.000 de euro. In prezent, celelalte fabrici din Botosani au spatii modernizate sau noi construite, beneficiaza de tehnologii moderne si de conditii de lucru la standarde internationale.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter