Au fost depuse trei oferte pentru proiectarea si constructia podului peste Prut de la Ungheni, doua apartinand companiilor Ness Proiect Europe si Comsales Grup si cea de-a treia, asocierii Automagistral Pivden - Perfect Consult Europe. Prin proiect, este vizata realizarea unei legaturi rutiere intre Romania (judetul Iasi) si Republica Moldova (raionul Ungheni). Durata pentru proiectarea si executia lucrarilor este de 24 de luni, din care 6 pentru proiectare si 18 pentru executia lucrarilor. Valoarea estimata a contractului este de 156,26 milioane de lei (fara TVA), iar sursa de finantare este asigurata prin Fonduri Europene Nerambursabile, prin CEF - Connecting Europe Facility.
Cele trei asocieri care au depus oferte pentru adjudecarea acestui contract sunt:
- Ness Proiect Europe, avand ca subcontractanti si terti companiile Acer Proje Insaat AS, IPG Road Design Consulting, Danavi, Muzeul Olteniei Craiova, Elektra Invest, Terratest Geotehnic SA, Bicanca Anabi si Like Consulting;
- Comsales Grup;
- Asocierea Automagistral-Pivden (lider) - Perfect Consult Europe, cu subcontractantii Eurobridge, Aquaproiect, Vertatel International, Institutul de Arheologie "Vasile Parvan", RC Geoproiect si Danavi.
Licitatia se afla in etapa de evaluare financiara si tehnica, programata a se incheia pe 24 aprilie 2024, dupa care urmeaza deliberarea si selectia ofertei castigatoare.
"Varianta de traseu avizata este formata dintr-un drum de legatura care va asigura conexiunea cu viitoarea Autostrada (A8) Targu Mures - Iasi - Ungheni (km 96+140) si care va traversa raul Prut pe doua poduri paralele cu lungimea de minim 261,2 m. Cele doua poduri vor avea tablier mixt otel-beton si grinda continua (un pod pentru fiecare sens de circulatie)", a transmis Cristian Pistol, directorul general al Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) SA.