Asocierea formata din companiile Egis Romania - Egis Rail a depus singura oferta pentru asigurarea serviciilor de supervizare (consultanta) pe intreaga perioada de proiectare si executie a liniei de tren metropolitan Gilau - Floresti - Cluj-Napoca - Baciu - Apahida- Jucu - Bontida, etapa I: magistrala 1 de metrou si tren metropolitan, inclusiv legatura dintre acestea. Valoarea estimata totala a acestor servicii este de 211,57 milioane de lei (fara TVA), iar durata de implementare prevazuta este de 156 de luni (13 ani). Oferta este in perioada de evaluare financiara si tehnica, faza prevazuta a se incheia pe 31 octombrie 2023.
Contractul de executie a lucrarilor magistralei de metrou M1 de la Cluj-Napoca a fost semnat pe 25 mai 2023, valoarea totala a acestuia fiind de 9 miliarde de lei. Finantarea proiectului se va face prin Planul National de Redresare si Rezilienta (PNRR), termenul prevazut pentru finalizarea acestuia fiind in august 2026.
Magistala I de metrou Cluj este o linie de metrou usor, cu lungimea de 21,03 km, cu 19 statii subterane si un depou suprateran, in tehnologie „rail” sina de cale ferata, cu o capacitate transport nominala/ maxima la interval de 90 de secunde de 15.200/ 21.600 pasageri/ ora si sens (40 trenuri/ ora si sens).
Egis Romania este lider pe piata de consultanta si supervizare de cai ferate din tara noastra, printre proiectele de profil la care din portofoliu aflandu-se loturile 3 si 4 (Poieni - Alesd, respectiv Alesd - Frontiera) aferente obiectivului de investitii "Electrificarea si reabilitarea liniei de cale ferata Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor", dar si modernizarea liniei de cale ferata dintre Apahida si Ilva Mica, o subsectiune a liniei de cale ferata Apahida - Suceava.