DTZ Echinox a elaborat un studiu comparativ cu privire la spatiile moderne de retail in Romania si in CEE, comparatie ce urmareste volumul de metri patrati la mia de locuitori, ponderat cu veniturile medii per cap de locuitor. In analiza s-au mai luat in calcul rata somajului si evolutia vanzarilor pe segmentul retail fata de anul anterior. Rezultatele analizei DTZ Echinox arata ca piata autohtona mai poate absorbi in urmatorii ani aproximativ 37 mp de spatii moderne de retail la mia de locuitori, adica un volum total de 784.000 mp.
Razvan Sin, directorul diviziei de retail din cadrul DTZ Echinox: "Piata centrelor comerciale moderne din Romania are, inca, un potential investitional sporit, fiind necesare aproximativ 784.000 mp de spatii de retail suplimentare pentru a atinge media europeana din domeniu (respectiv 37 mp / 1.000 de locuitori). Volumul maxim ce poate fi absorbit se situeaza la jumatate fata de cel al tarilor din centrul si estul Europei (CEE), din cauza veniturilor reduse ale populatiei. Astfel, avand in vedere faptul ca salariile medii din alte state din CEE - precum Polonia, Cehia, Ungaria - sunt cu 50% mai mari decat cel din tara noastra, consideram ca nivelul de saturatie al pietei nationale a spatiilor moderne de retail ar fi de aproximativ 100 mp la 1.000 locuitori. Astfel, la un numar constant de locuitori, nivelul maxim ar putea fi inregistrat in momentul in care stocul va atinge aproximativ 2,12 milioane mp de spatii moderne de retail. In aceste conditii, rezulta ca piata mai poate absorbi un total de aproximativ 784.000 mp. Principalele orase in care sunt necesare noi centre comerciale sunt Craiova, Ploiesti si Galati, unde au fost anuntate si numeroase proiecte, dar nu s-a finalizat niciunul. Un model de centru comercial pe care il vom vedea dezvoltandu-se pe termen scurt si mediu va fi reprezentat de galeriile de dimensiuni reduse, precum magazinele executate de retelele Plus, Lidl, Minimax, Profi sau Penny Market".