Testele de rezistenta la podul suspendat de la Braila au inceput luni, acestea reprezentand un pas important pentru procedurile necesare receptiei si deschiderii circulatiei pe pod, a anuntat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
"Au inceput testele de rezistenta la Podul Suspendat de la Braila! Aceste teste statice si dinamice reprezinta un pas important pentru procedurile necesare receptiei si deschiderii circulatiei pe pod. Dupa ce va fi dat in folosinta, Podul va asigura prima legatura rutiera intre Braila si Tulcea si va creste atat potentialul economic in zona Dobrogea cat si in Zona Libera Braila", a scris ministrul pe pagina sa de Facebook.
Directorul general al Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Cristian Pistol, a subliniat, intr-o postare pe reteaua de socializare, ca la acest pod, al treilea de acest fel ca dimensiune din Europa, s-au folosit aproximativ 81.000 de kilometri de fir de otel, iar fiecare cablu are 60 de centimetri in diametru si sustine tablierul metalic cu ajutorul tirantilor.
"Greutatea totala a celor doua cabluri principale are 6.700 tone. Tablierul metalic este format din 86 de segmente cu o greutate totala de 20.800 de tone, iar fiecare are o greutate medie de 250 de tone", a precizat Pistol.
Valoarea contractului, finantat prin POIM, este de 2,375 miliarde de lei cu TVA. Podul suspendat are o lungime de 1974,30 m. Drumul principal (Braila - Jijila) are o lungime de 19,095 km, iar Drumul de legatura cu DN22 (Smardan - Macin) are o lungime de 4,328 km. Pentru informatii suplimentare, click aici!