RO EN
Košík je prázdný

2Performant creste cu 17% in semestrul 1 datorita dezvoltarii sectorului e-commerce

Compania de tehnologie 2Performant, liderul pietei de marketing afiliat din Romania, listata pe piata AeRO a BVB (simbol bursier 2P), inregistreaza o cifra de afaceri de 10.785.740 lei in prima jumatate a anului 2021, in crestere cu 17% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Compania raporteaza si o crestere cu 23% fata de primul semestru al anului trecut a veniturilor operationale, calculate prin eliminarea comisioanelor pe care 2Performant le plateste catre afiliatii din platforma, acestea ajungand la 2.423.215 lei. Totodata, veniturile prepaid, prin plata in avans de catre advertiseri, ajung la 5.236.546 lei, in crestere cu 63% fata de semestrul 1 al anului 2020, in detrimentul celor postpaid, care au inregistrat o scadere de 6%, avand o valoare de 5.466.784 lei.
„Industria e-commerce-ului a cunoscut incepand de anul trecut cea mai efervescenta perioada a sa, iar rezultatele financiare ale 2Performant se inscriu in planurile de business pe care ni le-am asumat in linie cu oportunitatile oferite de acest context. Inregistram o crestere a cifrei de afaceri cu 17% fata de primul semestru al anului trecut, an care a fost unul atipic si care a adus cifre record pentru comertul online si, implicit, pentru 2Performant. Ceea ce este un semnal excelent pentru compania noastra. In plus, in mod traditional cel de-al doilea semestru al anului este unul mai puternic pentru comertul online prin prisma evenimentelor din e-commerce precum Black Friday. Astfel, avem incredere ca momentul la care ne aflam acum si rezultatele din urmatoarele sase luni vor duce la atingerea planului de business anuntat pentru 2021, respectiv o crestere de aproximativ 25% a cifrei de afaceri”, spune Dorin Boerescu, CEO si Presedinte al Consiliului de Administratie 2Performant.
Dupa un 2020 marcat de pandemie si cresteri record pentru marketingul si comertul online, compania 2Performant s-a concentrat in primul semestru al anului 2021 pe trei directii strategice care vizeaza valorificarea oportunitatilor de crestere ale business-ului. Astfel, in primele sase luni ale anului 2021, 2Performant a inregistrat cresteri ale veniturilor din produsul de marketing afiliat pe piata din Romania de pana la 9.530.682 lei, cu 22% mai mult decat primul semestru al lui 2020. Compania a dezvoltat un departament dedicat de business support via ticketing, care va deservi toti userii 2Performant, atat interni cat si externi, ceea ce va creste capacitatea si calitatea support-ului.
O alta directie de business a 2Performant pentru 2021 o reprezinta atribuirea conversiilor, pentru care compania a dezvoltat upgrade-ul tehnic de platforma Big Bear, ca parte a unui proiect major de development. Upgrade-ul este dezvoltat 100% de echipa interna de Development 2Performant si a fost deja testat de o serie de advertiseri, printre care carturesti.ro, elefant.ro, vivre.ro, ihunt.ro, otter.ro, esteto.ro, bestvalue.ro, care au confirmat solutia tehnica si capacitatea ei de a securiza si chiar creste capacitatea de a atribui conversiile realizate prin 2Performant si, implicit, veniturile utilizatorilor si ale companiei.
Totodata, ca parte din strategia sa de a incheia parteneriate cu jucatori internationali, compania a concretizat in 2021 parteneriatul cu Admitad si lansarea AliExpress si a altor trei programe de afiliere pe Romania si Bulgaria. Prin parteneriatul cu Admitad, retea de afiliere prezenta pe pietele din Europa, Asia si America de Sud cu vanzari de peste 5 miliarde de dolari anul trecut, 2Performant are acces la toate cele 2.000 de programe de afiliere ale acesteia, la nivel global. Compania a anuntat ca urmeaza sa lanseze in platforma sa si alte programe ale unor branduri mari din e-commerce-ul global.
„Am demarat din primul semestru al anului toate proiectele din strategia anuntata si am luat o serie de decizii in business care se reflecta in cifre. In primavara acestui an am infiintat Growth Business Unit in 2Performant, cu obiectivul de a creste veniturile din pietele externe. Dupa un research amplu, a urmat o serie de negocieri cu mai multe retele de afiliere internationale, care ne permit accesul la advertiseri globali sau europeni cu tractiune mare in e-commerce. Acest proces a generat un decalaj care se reflecta in veniturile din pietele externe din primul semestru, dar am parcurs un proces esential pentru extinderea noastra. Astfel am dezvoltat un parteneriat cu reteaua internationala Admitad si am realizat integrarea tehnica prin care am lansat deja programul global de afiliere. Acum ne pregatim sa lansam o serie importanta de programe de afiliere pe piata europeana, respectiv pe pietele din Romania si Bulgaria, programe care vor contribui la rezultatele din acest an si care vor continua sa produca un impact tot mai mare in business-ul nostru”, a completat Dorin Boerescu.
Ca urmare a tuturor acestor investitii realizate in primele sase luni ale anului, compania a inregistrat o pierdere de 1,15 milioane de lei, in linie cu prognoza pentru primul semestru, pierdere pe care compania se asteapta sa o reduca pana la finalul anului odata cu cresterea veniturilor in semestrul al doilea.
Pentru a accelera cresterea prin proiectele si investitiile deja demarate de companie, 2Performant a derulat o operatiune de majorare de capital social pe Bursa de Valori Bucuresti, in urma careia a atras peste 5,3 milioane de lei.
 
Cresterea indicatorilor de business in primul semestru 2021
In ceea priveste indicatorii de business esentiali in e-commerce si marketing digital, acestia au continuat trendul ascendent pentru 2Performant si in primul semestru din 2021. Astfel, 2Performant a intermediat in intervalul ianuarie-iunie 2021 546.568 vanzari, cu 12,21% mai mult decat aceeasi perioada a anului trecut, in valoare de 27,38 milioane de euro fara TVA, adica cu 20,5% mai mult ca primul semestru al anului trecut. In acelasi interval, 2.658 de afiliati au generat comisioane in valoare de peste 1,78 milioane de euro, cu 12,75% mai mult decat in primele sase luni ale anului trecut. Zilnic, toti afiliatii 2Performant.com au obtinut comisioane in valoare de aproape 10.000 de euro. Dintre advertiserii care au primit trafic prin 2Performant.com, aproape 84% au avut vanzari prin 2Performant.com, un procent cu 10,44% mai mare decat in semestrul 1 din 2020.
Si numarul click-urilor intermediate de platforma 2Performant.com este in crestere cu 11,50% fata de semestrul 1 al anului trecut si ajunge la un total de 29.796.100 click-uri. Valoarea medie a cosului de cumparaturi este de 50,1 euro fara TVA, cu 7,37% in plus fata de aceeasi perioada a lui 2020. Iar rata de conversie medie pe 2Performant.com creste cu 0,55% in primul semestru al lui 2021 si ajunge la 1,83%.
 
Distributia pe categorii de produse
Din totalul vanzarilor generate prin 2Performant.com in primul semestru al acestui an, distributia pe categorii a fost urmatoarea: 26,6% Fashion, 23,4% Books, Movies & Music, 11,8% Beauty, 7,5% Pharma, 6,6% Electronics IT&C, 5,6% Home & Garden, 5,5% Babies Kids & Toys, 3,6% Sports & outdoors, 2,2% Pet supplies, 1,7% Health & Personal care, 1,5% Jewelry, 1% Automative si Altele 3%.
8 categorii de produse au inregistrat fiecare vanzari de peste 1 milion de euro in aceasta perioada. Dintre acestea, categoria Fashion a inregistrat 6,81 milioane de euro (cu 163 de advertiseri, printre care care FashionDays, Answear, ePantofi, DyFashion, Otter), categoria Electronics IT&C 4,62 milioane de euro (cu 70 de advertiseri precum evomag.ro sau f64.ro), categoria Home & Garden 3,92 milioane de euro (cu 107 advertiseri, printre care NeaKaisa.ro, Vivre, SomProduct), iar categoria Books, Movies & Music 3,25 milioane de euro (cu 32 de advertiseri, cum ar fi elefant.ro, carturesti.ro, libris.ro, litera.ro, librariadelfin.ro).
Pentru raportul semestrial, click aici!

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter