RO EN
Košík je prázdný

P3: Piata de depozitare din Romania continua sa creasca

Extinderea accelerata a retailului a determinat o evolutie dramatica a pietei depozitelor din Romania, conform analizei facute de Sinziana Pardhan, Managing Director al P3 in Romania. Prezenta la conferinta AIRLOG de saptamana trecuta, Pardhan a descris factorii care au asigurat succesul sectorului de proprietati logistice in ultimii 3 ani.
Comertul electronic reprezinta un factor de crestere si de schimbare pentru piata depozitelor la nivel global
"Principalul motor al evolutiei pietei in ultimii trei ani a fost extinderea retailerilor pe baza unei cresteri accelerate a consumului. Desi Romania se afla in urma altor tari in ceea ce priveste comertul online, acest segment a crescut in ponderea vanzarilor totale de la 4% in 2016 la 5,6% anul trecut, potrivit GPEC. In plus, se estimeaza ca va creste pana la 10% pana in 2022. Odata ce un procent crescut din consum este transferat de la offline la online, segmentul logistic este un beneficiar direct al acestei transformari globale", a declarat Sinziana Pardhan, Managing Director P3 in Romania.
Suprafata ocupata de comertul electronic din spatiile de depozitare este dificil de masurat cu precizie, deoarece cuprinde si o parte din cererea de depozitare a retailerilor traditionali care aloca din ce in ce mai mult spatiu din depozitele lor pentru segmentul de online, spatiu care nu este reflectat in statistici. Pe masura ce segmentul de online va atinge masa critica in afacerile retailerilor, acestia se vor orienta din ce in ce mai mult catre gestionarea in depozite separate a logisticii pentru online, lucru care le va asigura o eficienta operationala mai buna. Potrivit Colliers International, in 2017, 47% din spatiul de depozitare a fost preluat de logistica, 17% de comert cu amanuntul, 6% de comert electronic si 4% de FMCG.
Depozitarea pentru comertul electronic vine cu specificatiile si cerintele proprii:
- genereaza mai multa cerere pentru spatii de depozitare. Acest tip de afacere solicita spatiu de depozitare estimat la pana de 3 ori mai mare decat retailul clasic.
- modifica tipul si specificatiile depozitelor. In vestul Europei putem observa o crestere a cererii pentru depozitele XXL, precum si facilitati de cross dock mai mici, inaltimi libere ale plafonului de cel putin 10 m, locuri de parcare mai multe pentru personal si clienti, automatizari.
- modifica cerintele locatiei. Locatii apropiate de zonele urbane importante beneficiaza cel mai mult, deoarece apropierea de centrele mari de forta de munca este vitala.
Piata de depozitare din Romania va continua sa creasca
"Piata de spatii logistice si industriale din Romania se extinde in continuare si va avea de castigat mai mult cand va fi finalizata infrastructura catre si dinspre principalele piete vecine. Romania are un potential puternic de dezvoltare pe acest segment; exista inca mult spatiu de crestere pana cand vom ajunge la nivelul altor tari din Europa Centrala, cum ar fi Ungaria, Republica Ceha si Polonia", a adaugat Sinziana Pardhan.
Putem observa potentialul tarii noastre prin analizarea stocului de depozitare din Europa Centrala si de Est, care, dupa Cushman si Wakefield, arata astfel: Polonia - 10 milioane de mp la o populatie de 38 milioane de locuitori, Republica Ceha - 5,7 milioane mp la o populatie de 10,5 mil. locuitori, Slovacia - 1,3 milioane mp la o populatie de 5,4 milioane locuitori, Ungaria - 1,9 milioane mp la o populatie de 9,8 milioane locuitori si Romania - 3 milioane mp la o populatie de 19,6 mil. locuitori.
Analiza a fost prezentata de Sinziana Pardhan, Managing Director P3 in Romania la conferinta "Din istoria Romaniei la 100 de ani de evolutie logistica", organizata de ARILOG (Asociatia Romana de Logistica).

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter