RO EN
Košík je prázdný

MINDSPACE: 15% dintre companii nu realizeaza evaluarea engagementului

Fericirea la locul de munca s-a dovedit a fi direct corelata cu cresterea productivitatii si a creativitatii. Atunci cand angajatii nu sunt fericiti, acest lucru le afecteaza nu doar viata cotidiana, ci are un efect negativ si asupra business-urilor in care isi desfasoara activitatea. Astfel, fericirea lor ar trebui sa se gaseasca in topul prioritatilor oricarui business de succes. Pentru o analiza amanuntita a acestui subiect, Mindspace, furnizorul global de spatii de coworking de tip boutique, a derulat un studiu in aprilie 2019, care a implicat 5000 de angajati din 7 tari, pentru a afla cum se raporteaza acestia la munca.
Angajatii din Statele Unite sunt cei mai fericiti, in timp ce angajatii romani se situeaza la mijlocul scalei
Vestea buna este ca 30% dintre angajatii care desfasoara o munca de birou declara ca sunt foarte fericiti, iar 54% dintre acestia spun ca sunt fericiti in majoritatea timpului. Analiza celor 7 tari incluse in studiu arata ca angajatii din Statele Unite sunt cei mai incantati sa mearga la munca, 54% dintre ei declarand ca sunt foarte fericiti si 39% ca sunt fericiti in majoritatea timpului. In ceea ce ii priveste pe angajatii romani, 21% dintre ei au declarat ca sunt foarte fericiti, iar 61% ca sunt fericiti in majoritatea timpului petrecut la birou. Cel mai putin incantati de mersul la birou sunt angajatii din UK, aproape un sfert dintre ei declarand ca nu sunt foarte fericiti sau deloc fericiti.
Potrivit studiului, angajatii romani cu cel mai mare scor de fericire la locul de munca sunt cei care lucreaza in industriile creative si media, dar si in domeniul bancar. Pe de alta parte, cei mai putin fericiti cu locul lor de munca sunt cei care lucreaza in domenii precum ingineria si industriile de fabricare, dar si in IT. Cand vine vorba de rolul ocupat in companie, angajatii romani care au inregistrat cel mai ridicat nivel de fericire sunt cei care lucreaza in departamente creative si marketing, in timp ce angajatii din logistica si operatiuni sunt cel mai putin fericiti.
La fel de importanti sunt factorii care stau la baza unui engagement puternic si pe termen lung al angajatilor. Iar motivele pentru care oamenii declara ca nu se simt implicati in locul lor de munca sunt indicatori clari ai acestora. Potrivit studiului derulat de Mindspace, 34% dintre angajati spun ca nu se implica in ceea ce fac pentru ca simt ca recompensa financiara nu este suficienta. Insa un procent similar, 35% a declarat ca motivul este mediul de lucru, care nu ii inspira. “Fericirea la locul de munca este importanta nu doar pentru atmosfera pozitiva pe care o creaza, ci si pentru business,” spune Dan Zakai, CEO si Co-Fondator Mindspace.”Ne-am propus sa analizam ce ii face pe angajati fericiti pentru ca stim ca starea lor de bine se traduce intr-un engagement mai ridicat, in mai multa productivitate, creativitate si flexibilitate. In plus, ei au un impact pozitiv si asupra colegilor lor si raman alaturi de business mai mult timp. Cine nu isi doreste asta?”.
Evaluarea engagementului este esentiala, insa in multe tari inca nu este privita ca fiind obligatorie
Pentru a aduce un impact pozitiv asupra nivelul de fericire si engagement al angajatilor, companiile trebuie in primul rand sa ii asculte, sa afle cum se raporteaza la locul lor de munca. Cu toate acestea, 21% dintre companii nu realizeaza nici un tip de evaluare a engagementului. Din acest punct de vedere, diferentele geografice sunt mari - in Statele Unite, doar 18% dintre business-uri nu evalueaza engagementul, in timp ce in Israel 31% nu desfasoara deloc astfel de evaluari. In Romania, 15% dintre companii nu realizeaza evaluari de acest tip si omit astfel primul si cel mai important pas in imbunatatirea nivelul de fericire si implicare al angajatilor si, totodata, in imbunatatirea performantei businessului lor - discutii directe cu angajatii despre cum se simt la birou.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter