RO EN
Košík je prázdný

PwC: 80% dintre directorii financiari estimeaza scaderi ale veniturilor companiilor

Aproape trei sferturi (73%) dintre directorii financiari sunt foarte ingrijorati cu privire la impactul crizei coronavirus asupra activitatii companiilor, majoritatea (80%) asteptand o scadere a veniturilor, potrivit sondajului global PwC COVID-19 CFO Pulse, realizat in randul a peste 800 de directori financiari din 21 de tari.
Pentru atenuarea efectelor coronavirusului, cea mai mare prioritate a liderilor de finante este tinerea sub control a cheltuielilor. Astfel, 77% dintre acestia iau in considerare masuri de reducere a costurilor, 65% planifica amanarea sau anularea investitiilor si 48% revizuirea planurilor de finantare. Doar 5% au aratat ca nu au in vedere nicio actiune financiara ca urmare a COVID-19.
”In acest mediu complet nou si incert, sunt necesare decizii tactice si de cele mai multe ori complicate. Multe companii au petrecut primele saptamani ale crizei asigurand protectia angajatilor, examinand planurile de continuitate si instituind centre de comanda pentru criza. Problemele legate de lichiditate determina multe companii sa ia in considerare somajul tehnic, reducerea costurilor si a investitiilor. Principala preocupare ramane, in acest context, mentinerea locurilor de munca pana cand va fi depasit varful crizei si vor putea fi aplicate programe de relansare a activitatii”, a declarat Ionut Simion, Country Managing Partner PwC Romania.
Aproape jumatate dintre cei chestionati (45%) intentioneaza sa apeleze la programele de sprijin guvernamental. Cele mai frecvente tipuri de sprijin pe care le iau in considerare sunt amanarea platii impozitelor si prelungirea termenelor pentru declaratiile fiscale.
In ceea ce priveste forta de munca, directorii financiari din toate tarile se asteapta la o serie de consecinte pentru angajati: 42% dintre respondenti se asteapta sa introduca somaj tehnic in luna urmatoare, iar 28% anticipeaza concedieri.
Mai mult de jumatate (56%) dintre respondenti considera ca organizatia lor ar putea reveni la activitatea obisnuita („business as usual”) in termen de trei luni, in cazul in care criza ar fi incheiata astazi.
Alte concluzii ale sondajului
- In topul preocuparilor directorilor financiari se afla recesiunea globala (71%), impactul financiar asupra operatiunilor companiei (70%), reducerea consumului (39%), probleme in lantul de aprovizionare (31%) si efectele asupra fortei de munca/reducerea productivitatii (30%).
- Dintre cei care iau in considerare schimbarea strategiei de investitii, majoritatea (80%) intentioneaza sa reduca investitiile generale CapEx. Alte reduceri potentiale ar putea veni in operatiuni (60%) si forta de munca (55%).
- Putini lideri de finante indica o reducere a cheltuielilor cu transformarea digitala (21%) si cibersecuritatea sau confidentialitatea datelor (5%).
- 9% considera coronavirus o provocare izolata care nu are in prezent un impact major asupra afacerii lor.
- Relativ putini directori financiari s-au declarat preocupati de sursele de finantare (18%), informatii insuficiente pentru a lua decizii bune (15%) sau securitatea cibernetica (6%).
- Directorii financiari din Danemarca, Germania si Elvetia sunt relativ mai putin ingrijorati in ceea ce priveste impactul potential al pandemiei asupra companiilor si sunt mai siguri pe capacitatea organizatiilor de a-si reveni. De asemenea, acestia sunt mai putin inclinati sa foloseasca programele de sprijin guvernamental.
Sondajul a fost realizat in data de 14 aprilie in randul a 824 de directori financiari din Armenia, Brazilia, Columbia, Cehia, Danemarca, Franta, Germania, Grecia, Irlanda, Japonia, Kazahstan, Mexic, Orientul Mijlociu, Olanda, Filipine, Portugalia, Singapore, Suedia, Elvetia, Thailanda si Statele Unite ale Americii.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter