RO EN
السلة فارغة

Cristina Profeanu: Tot mai putini angajatori pot pastra non-performeri in companii

Situatia economica actuala, marcata de cresteri de costuri, inflatie, cresterea dobanzilor si dificultati in aprovizionare, pune o presiune suplimentara atat pe angajati, cat si pe angajatori. Din aceste motive, eficienta si performanta individuala si la nivel de echipa sau organizatie devin cruciale in decizia pastrarii sau disponibilizarii unui angajat sau a mai multora.
Conform unei analize realizate catre Cristina Profeanu, Specialist Resurse Umane, 35% dintre organizatii au deja trasate clar si respectate cu strictete criterii de evaluare a performantei angajatilor, iar alte 65% intentioneaza sa implementeze pana la finalul anului 2023.
„In 2023, din ce in ce mai putini angajatori isi permit non-performeri. Iar performanta este un criteriu care va face diferenta intre oameni. Situatia economica actuala nu ne permite sa fim la un nivel mediu. Atunci cand rezultatele evaluarilor nu sunt conform standardelor, angajatorii realizeaza ca trebuie sa ia masuri. Depinde de politica fiecarei companii, insa daca exista obiective diferite intre angajator si angajat, apare incompatibilitatea profesionala. Din ce in ce mai multi angajatori pun accent pe componenta timp si eficienta muncii, deoarece presiunea economica este din ce in ce mai mare. Cand vorbim de performanta, trebuie sa facem diferenta dintre performanta individuala si performanta de echipa, iar inainte de a o masura, trebuie sa explicam la nivel de companie ce inseamna performanta pe fiecare post in parte, pe fiecare departament si divizie", spune Cristina Profeanu.
Cele mai importante criterii de performanta analizate de catre organizatii asupra propriilor angajati vizeaza respectarea termenelor limita, calitatea livrabilelor, adaptabilitatea si relationarea atat cu beneficiarii, cat si cu clientii.
Pentru a creste performantele angajatilor, angajatorii apeleaza la sesiuni de comunicare, decontarea de cursuri sau asigurarea training-uri interne, flexibilitatea programului si acordarea altor facilitati in functie de posibilitatile fiecarei companii.
Trasarea unor criterii de performanta presupune si existenta unor obiective foarte clar definite care pot fi masurate din punct de vedere calitativ si cantitativ atat pentru fiecare pozitie in parte, dar si la nivel de departament (echipa).
Companiile isi seteaza obiectivele pentru diferite perioade de timp, de la una la trei luni, sau pe termen mediu (4 -7 luni) si lung (pana la 12 luni), in functie de natura postului si de profilul organizatiei. Cele mai noi metode de evaluare sunt insa cele lunare, fiindca pot asigura cultura de feedback si astfel incurajeaza imbunatatirea rezultatelor. Abia dupa ce aceste obiective sunt stabilite si sunt asumate de catre angajati, se pot lua deciziile de masurare sau evaluare a performantei angajatilor, atat din punct de vedere cantitativ, cat si calitativ. Evaluarile sunt lunare, trimestriale sau anuale.
Rezultatele evaluarilor pe care companiile le realizeaza asupra angajatilor constituie si criterii de calibrare a grilei salariale. Astfel, pentru a stimula rezultatele bune, 40% din companii ofera bonusuri de performanta. In cazul unor rezultate mai putin bune, bonusurile sunt direct proportionale cu realizarile.
Cel mai utilizat instrument de catre organizatii pentru a separa angajatii ne-performanti de cei care au rezultate foarte bune sunt neacordarea bonusurilor de performanta celor din prima categorie.
„Salariile sunt foarte importante pentru atragerea candidatilor, insa conteaza foarte mult si proiectele, echipa, mediul de lucru, distanta birou-acasa. Este un cumul de elemente. Desigur ca nu le gasim in acelasi pachet (job aproape de casa cu programul dorit, cu o echipa foarte sudata, beneficii foarte bune si salariu peste piata). Dar, din interviurile avute, peste 80% din candidati pun accent pe oferta salariala. Daca avem angajatii potriviti si bine instruiti, putem dezvolta produse si servicii noi, iar daca acesti angajati lucreaza dupa proceduri si in cadrul unor procese bine definite si eficiente, clientii nostri vor fi multumiti si vor sta alaturi de noi cat mai mult timp; asadar vom avea perspective financiare foarte bune", adauga Cristina Profeanu.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter