TK Elevator (fosta divizie thyssenkrupp Elevator) este, la momentul actual, unul dintre cei mai importanti competitori activi pe piata locala de ascensoare si scari rulante. De-a lungul timpului, compania a livrat echipamente pentru o serie de proiecte importante, precum Podul Basarab, din Bucuresti, complexul comercial Sun Plaza sau Aeroportul International Henri Coanda si Baneasa, fabricile Continental, Michelin, Pirelli, Unilever. Bazandu-se pe un portofoliu solid de produse, precum si pe experienta unei echipe de profesionisti capabile sa asigure cele mai bune servicii de intretinere, compania a reusit sa se impuna in peisajul local al constructiilor, inclusiv gratie brandului de traditie pe care il promoveaza. Recesiunea a provocat o serie de probleme inclusiv pe acest segment operational, iar despre aceasta situatie si perspectivele de redresare ofera, in continuare, mai multe detalii Cristian Bourceanu, Country Managerul-ul TK Elevator.
- Cum au evoluat vanzarile din portofoliul companiei in 2023, pe segmentul proiectelor rezidentiale?
- Vanzarile de ascensoare noi au avut o pondere majoritara in sectorul rezidential, in special pe segmentul ansamblurilor noi de locuinte medii si mici. Ascensoarele noastre model Synergy 100 si 200 au fost cele preferate pe segmentul rezidential, avand un raport pret calitate corect, dovedindu-si fiabilitatea in functionare si prezentand un cost redus de exploatare.
- Ce evolutie au avut afacerile companiei in 2023, raportat la anul anterior, si cum estimati ca vor evolua acestea in 2024?
- Incasarile au crescut in 2023, avand in vedere ca in 2022 inca s-au resimtit efectele pandemiei. Pentru anul curent, estimam o crestere de circa 15% a cifrei de afaceri, generata in principal de lansarea noului ascensor digital EOX. In perioada urmatoare, acest model se va dezvolta, in asa fel incat sa putem acoperi cat mai multe segmente de piata, nu doar pe cel rezidential.
Alte surse ale cresterii sunt reprezentate de operatiunile de reparatii si modernizarile echipamentelor aflate in portofoliul nostru la intretinere.
Pe termen scurt si mediu, suntem interesati de extinderea portofoliului atat organic, cat si prin achizitii de portofolii de la companii locale.
- Nominalizati cele mai noi produse incluse in oferta si ce aduc acestea nou pe piata?
- Dupa cum mentionam anterior, este vorba despre noul model de ascensor, EOX, model eco-eficient si nativ digital pe care l-am lansat si in Romania la finalul anului trecut. EOX este dotat standard cu afisaj multimedia in cabina, care ofera diferite informatii in timp real, senzori inteligenti, conectivitate cu smartphone si oferta de statistici live din cloud. De asemenea, cu motorul de tractiune "made in Germany", controlerul produs de Microsoft si NVIDIA, noul ascensor EOX permite upgrade-uri scalabile in viitor.
- Care sunt principalele provocari si oportunitati pe care le intrevedeti la inceputul anului 2024?
- Fiind un an electoral, piata rezidentiala din marile orase va fi oarecum influentata de rezultatul alegerilor locale. Cheltuielile cu personalul sunt si raman o provocare, mai ales prin prisma schimbarilor aduse la final de an de ordonanta din domeniul constructiilor. Exista, de asemenea, oportunitati in zona de achizitie de portofolii de echipamente, modernizarea instalatiilor mai vechi de 10 ani, dar si in ceea ce priveste proiectele mari de infrastructura, care necesita instalatii din zona noastra de activitate: metrou, gari feroviare, pasaje, fabrici - unitati de productie industriala etc.