In primele trei luni ale acestui an, Stihl Group a reusit o crestere de 4% a cifrei de afaceri comparativ cu perioada similara din 2019, vanzarile ajungand la 3,93 miliarde euro. Cresterea organica a fost de 2,7%, rezultand din eliminarea efectelor induse de fluctuatiile de curs valutar. Comentand aceasta evolutie atipica intr-o perioada de criza cum este cea traversata la momentul actual, conducerea grupului german a afirmat ca rezultatele respective sunt cu atat mai importante cu cat au fost obtinute intr-o conjunctura nefavorabila, marcata de provocarile cu care firma s-a confruntat in anul precedent, la care s-au adaugat spirala conflictelor comerciale, incetinirea cresterii economice globale si conditiile meteo nefavorabile. De asemenea, peste toate acestea s-a suprapus tendinta de inlocuire a echipamentelor cu motoare pe combustibil cu modele alimentate cu acumulatori. In consecinta, livrarile de scule pe benzina s-au diminuat, dar au crescut incasarile din vanzarea produselor cu baterii. In general, cele doua tendinte s-au compensat reciproc. Revenind la trimestrul intai din 2020, in primele doua luni rezultatele au fost similare cu cele din anul precedent, dar faptul ca recent un numar important de dealeri au inceput sa-si inchida magazinele in mai multe state de pe mapamond sustine presupunerea ca trimestrul al doilea se va finaliza cu un declin notabil in ceea ce priveste performanta financiara. Totusi, pe termen mediu, estimarile expertilor Stihl sunt optimiste. Fiind o companie de familie, responsabilitatea in ceea ce priveste siguranta angajatilor este mai mare, ceea ce se traduce prin eforturi de pastrare a locurilor de munca, de mentinere a continuitatii operatiunilor, de asigurare a functionalitatii retelei de distributie, toate acestea in stransa colaborare cu autoritatile. In ceea ce priveste prognozele, pentru 2020 este estimata o scadere a numarului de unitati vandute, insa gratie flexibilitatii deosebite a companiei, orice dezechilibru dintre cerere si oferta poate fi rapid compensat, printr-o reactie prompta la schimbarile pietei. De asemenea, expertii Stihl considera ca imediat ce pandemia va fi stopata, cererea isi va reveni rapid, fapt ce sustine optimismul manifestat de echipa de conducere. O provocare suplimentara este constituita de cresterea concurentei pe segmentul sculelor cu acumulator, care se adauga la tendinta generala de scadere economica. Toate provocarile respective vor fi gestionate printr-o crestere a eficientei utilizarii resurselor si prin programe de reducere a costurilor. In ceea ce priveste Stihl Romania, pentru 2018 subsidiara locala a anuntat o cifra de afaceri de 172,4 milioane de lei, cu 3,3% mai mare fata de anul anterior.
Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.