Pentru 2016, importatorul si furnizorul de scule electrice si motounelte Stihl Romania, companie cu afaceri anuale de peste 25 milioane de euro, si-a propus investitii de 5 milioane de euro, fondurile urmand a fi folosite pentru reamenajarea a 100 de magazine ale partenerilor. Stihl detine la nivel national o retea de peste 300 de centre comerciale, din care 16 au fost deja reconfigurate conceptual anul trecut, in urma unor investitii totale de circa un milion de euro. "Am propus dealerilor un concept revolutionar pe piata motouneltelor, de reamenajare a spatiilor comerciale si de service. Cei mai multi parteneri au inteles ca trebuie sa faca acest pas, mai ales ca raspuns la extinderea magazinelor de bricolaj, care vand produse similare. Astfel, in 2015 am avut parte de schimbari majore in ceea ce priveste amenajarea spatiilor comerciale Stihl, proces care se intensifica in 2016, cand estimam ca o treime din retea va fi reconfigurata conform noilor standarde vizuale si de calitate. O particularitate specifica a noului concept este ca are posibilitatea sa fie extins la o treapta calitativa superioara, doar pe suprafetele de peste 100 mp. Aceasta extindere transforma magazinul respectiv in ceea ce noi numim «flagship store Stihl». Este standardul cel mai ridicat pe care il poate avea un spatiu comercial la nivel national, iar Romania este piata pilot pentru implementarea acestui concept de magazin reprezentativ pentru companie", a declarat Ioan Mezei, directorul general al Stihl Romania.
Conducerea societatii estimeaza ca, din cele 100 de magazine care vor fi reamenajate in 2016, 40 vor fi de tip "flagship store", tinta companiei fiind de a ajunge sa detina cate un punct de vanzare de acest tip in fiecare judet al tarii. "Credem ca in 2-3 ani vom ajunge la peste 60 de astfel de spatii comerciale", a precizat Ioan Mezei.
Anul trecut, la reteaua Stihl au aderat 30 de magazine noi, tendinta de extindere a reprezentarii la nivel national urmand a continua si in 2016.
Potrivit datelor proprii, Stihl Romania traverseaza "cea mai dinamica perioada din istoria companiei", in 2015 fiind inregistrata o crestere de peste 10% a afacerilor fata de nivelul de circa 24 milioane de euro din 2014, evolutia avand loc intr-un context general de crestere a pietei de scule electrice si motounelte de cel putin 10%.
La nivel international, grupul german Stihl a raportat o majorare de 10,4% in primele opt luni din 2015, pana la 2,2 miliarde euro. Compania intentioneaza sa investeasca un miliard de euro in dezvoltare pana in 2018.
In Romania, grupul Stihl comercializeaza scule electrice si motounelte marcile Stihl si Viking.