Cifra de afaceri realizata de producatorul de scule electrice Ridgid, marca a grupului nord-american Emerson, in primele sase luni ale anului in curs a crescut cu 20% fata de perioada corespunzatoare din 2013, in topul livrarilor aflandu-se echipamentele destinate industriei petroliere, celei de energie electrica si constructiilor. Compania comercializeaza scule electrice marca Ridgid, activand pe o piata evaluata la 30 milioane de euro in 2013 si aflata pe un trend crescator, previziunile pentru 2014 indicand o evolutie de 6%-7% in domeniu. Intregul grup Emerson a realizat in Romania afaceri totale de 102,3 milioane de euro anul trecut, in crestere cu aproape 46% fata de nivelul anului anterior, conform datelor disponibile pe portalul Ministerului Finantelor Publice.
Interviu cu Camil Aliman, director regional pentru Romania si Ungaria al Emerson - Ridge Tool Division.
- Cum se va dezvolta piata locala de scule electrice in perioada urmatoare?
- Datorita investitiilor in domeniul energiei regenerabile, forajelor pentru hidrocaburi si a celor in retehnologizare industriala si noi spatii de productie, piata locala de scule electrice ar trebui sa continue trendul crescator si sa incheie anul 2014 cu o crestere de 6%-7% fata de anul precedent. Pentru 2015 trendul va fi dictat de mentinerea ritmului de investitii private in industrie, spatii de birouri si comerciale, dar si de inceperea unor proiecte de infrastructura.
- Ce repercusiuni poate avea tendinta de crestere a importurilor de scule electrice in activitatea firmei?
- Ridgid este producator global de scule si echipamente pentru industrie si constructii, cu facilitati de productie si in Romania, insa productia nu este destinata decat in mica parte pietei interne. Ponderea majoritara din echipamentele vandute pe plan local este detinuta de uneltele fabricate in UE si SUA, ce ajung pe piata prin intermediul distribuitorilor autorizati, care le importa din depozitul nostru central din Leuven, Belgia. Astfel, tendinta de crestere a importurilor poate fi pozitiva pentru vanzarile noastre, deoarece strategia Ridgid este aceea de a livra clientilor produse inovatoare in fiecare an, de a promova game noi si de a se concentra, totodata, pe mentinerea cotei de piata la sortimentele traditionale.
- Ce obiective aveti in perioada urmatoare?
- In perioada urmatoare ne concentram atat pe vanzarea de echipamente de inspectie video si mentenanta canalizarilor catre regiile de apa care au dezvoltat proiecte cu finantare europeana in acest domeniu, cat si catre firmele de instalatii care vor sa inceapa o afacere cu un mare potential de succes. De asemenea, vom continua sa promovam gamele noi de produse pentru electricieni. In curand, vom lansa noul website www.ridgid.com, a carui sectiune in limba romana va furniza informatii interesante despre produsele curente si cele noi si va asigura o interactiune activa cu clientii. Noul site este un proiect global, care a unificat toate portalurile internationale apartinand grupului intr-o singura platforma.