RO EN
Coșul este gol

HILTI: Investitiile in inovare si proiecte strategice, salta vanzarile la 6,3 miliarde CHF

Cu o crestere a vanzarilor de 10% in monedele locale si 6,2% in franci elvetieni, grupul Hilti a atins un nivel al cifrei de afaceri de peste 6,3 miliarde CHF. Rezultatul operational a fost de 731 milioane CHF, reprezentand o contractie de 13,7% fata de maximul istoric atins in 2021. Aceasta situatie a fost cauzata de cresterea fara precedent a costurilor cu materii prime, cu componente si transportul, de devalorizarea euro si a altor valute fata de francul elvetian, de impactul razboiului din Ucraina, respectiv de investitiile sporite in inovare si in forta strategica pe termen lung. Conducerea companiei a afirmat ca 2022 a fost un an provocator, care si-a pus inevitabil amprenta asupra profitabilitatii. Cu toate acestea, s-a reusit atingerea obiectivului de vanzari in monedele locale. Cea mai puternica crestere a incasarilor a fost inregistrata de regiunea celor doua Americi, cu 16,5%. Europa a inregistrat un avans de 9,6%, iar Asia/Pacific de 8,2%, incetinita semnificativ de impactul restrictiilor pandemice aplicate in China. Dupa cum era de asteptat, razboiul din Ucraina si sanctiunile corespunzatoare impotriva Rusiei au dus la o scadere a vanzarilor pentru regiunea Europa de Est/Orientul Mijlociu/Africa (-2,3%). Hilti a facut din nou investitii substantiale in inovare si proiecte strategice pe termen lung. In 2022, a fost lansata noua platforma de baterii, Nuron, incluzand peste 70 de instrumente. Portofoliul de software s-a extins odata cu introducerea in Europa a solutiei de gestionare a santierului Fieldwire. Cheltuielile pentru cercetare si dezvoltare au atins 437 milioane CHF (+17,2%), reprezentand o pondere de 6,9% din vanzari. Previziunile cu privire la evolutia pietei constructiilor indica o crestere mai slaba in 2023, cauzata de majorari suplimentare ale ratei dobanzii, tensiuni geopolitice continue si o noua apreciere a francului elvetian. Prin urmare, Hilti se asteapta la un spor de o singura cifra a vanzarilor, exprimat in monede locale. Noua strategie de grup, Lead 2030, va fi demarata la nivel global in 2023, prin aceasta compania straduindu-se sa faciliteze transformarea industriei constructiilor si sa investeasca in mod continuu in stimularea inovatiei atat in solutii hardware, cat si in software.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter