Compania Elmas, din Brasov, a comunicat pentru 2012 o cifra de afaceri de peste 89 milioane de lei, in crestere cu 17,4% in raport cu exercitiul financiar precedent. Firma constituie unul dintre cei mai importanti producatori nationali de echipamente destinate realizarii traficului pe verticala, distribuind pe piata locala atat ascensoare de productie proprie, cat si lifturi fabricate de divizia specializata din cadrul Mitsubishi Corporation. In continuare, Marius Paraipan, sef al departamentului de marketing din cadrul companiei, se refera la perspectivele de dezvoltare a societatii, pe termen scurt si mediu.
- Caracterizati evolutia companiei din punct de vedere financiar.
Se poate afirma ca 2013 a reprezentat un an favorabil pentru societatea noastra, in pofida problemelor induse de recesiune reusind o majorare de 10% a cifrei de afaceri, in comparatie cu exercitiul financiar precedent. La aceasta performanta, un aport deosebit l-a avut activitatea de export, ale carei rezultate s-au imbunatatit cu peste 50%. Livrarile pe pietele externe au vizat, in principal, state membre ale Uniunii Europene, precum si tari din afara spatiului economic comunitar. Avand in vedere datele pe care le detinem in acest moment, consideram ca obiectivul de vanzari propus la inceputul lui 2013 si care prevedea o sporire de minimum 10% a incasarilor, este tangibil.
- Care sunt elementele strategice ce au avut ca efect obtinerea acestor rezultate?
Consideram ca flexibilitatea companiei noastre in ceea ce priveste consolidarea portofoliului de produse a constituit elementul principal pe care s-a fundamentat cresterea vanzarilor. In acest sens, recent am lansat, sub marca proprie, o noua serie de macarale pivotante. Expertii din cadrul departamentului propriu de cercetare-dezvoltare au lucrat vreme de doi ani la proiectul respectiv. Aceste echipamente sunt dedicate manipularii de sarcini diverse, in vederea cresterii ergonomiei si productivitatii muncii. Din punct de vedere tehnic, macaralele pivotante Elmas sunt destinate pentru transportul unor elemente cu mase cuprinse intre 125 kg si o tona. Mai trebuie mentionat faptul ca un impact pozitiv asupra imaginii companiei si, implicit, asupra performantelor financiare obtinute a fost exercitat de asigurarea unui pachet complet de servicii catre parteneri, acestea incluzand consultanta tehnica, proiectare, montaj si service.
- Cum intentionati sa abordati piata de profil in intervalul urmator?
Strategia societatii noastre presupune continuarea aplicarii masurilor care au dus la consolidarea rezultatelor actuale. In acest sens, ne propunem o prezenta mai activa pe piata ascensoarelor de uz rezidential, pentru a exploata, in conditii de maxima eficienta, oportunitatile existente la momentul actual in sectorul de inlocuiri/modernizari ale parcului national de lifturi. Produsul pe care intentionam sa-l lansam in viitorul apropiat va fi un echipament din clasa energetica A, beneficiind de multiple facilitati in exploatare. Actualmente, ascensorul se afla in procedura de certificare, iar pana la finele anului in curs speram sa demaram procesul de distributie. Principala sa caracteristica este fiabilitatea deosebita si, de aceea, estimam ca ascensorul respectiv va avea succes comercial. Pe termen scurt si mediu, piata imobiliara poate deveni factorul decisiv care ar putea genera o revigorare a segmentului de ascensoare si scari rulante, insa pentru aceasta este necesara o mai mare stabilitate economica, precum si implicarea activa a autoritatilor publice si companiilor private in sustinerea cererii respective.