Afacerile grupului Bosch au revenit pe un trend ascendent, rezultatele financiare aferente anului trecut confirmand atingerea nivelului vanzarilor din 2007. Conform rezultatelor preliminare, in 2010, furnizorul global de tehnologie si servicii a obtinut vanzari de 47,3 miliarde de euro, in crestere cu 24% fata de nivelul din 2009 (38,2 miliarde de euro). "Acesta reprezinta un nou record atins in istoria de 125 de ani a grupului. Situatia veniturilor holdingului s-a imbunatatit, de asemenea, profitul inainte de impozitare revenind la nivelul tinta, de 7%-8% din vanzarile anului trecut, dupa o pierdere de 1,2 miliarde euro in 2009", a declarat Franz Fehrenbach, presedintele consiliului de administratie a Bosch. Din punct de vedere regional, vanzarile din zona Asia-Pacific au depasit 10 miliarde euro (+42%), in special datorita revenirii economiei globale, cresterii productiei mondiale de autovehicule si a cererii de proiecte de inginerie mecanica. In America de Sud, compania a inregistrat o crestere de 36%, vanzarile din America de Nord au sporit cu 27%, iar cele din Europa cu 16%. Referitor la structura vanzarilor, toate cele trei divizii ale grupului au consemnat evolutii optime. Astfel, segmentul de tehnologie auto a raportat o majorare de 29% (pana la 28 miliarde euro), iar cel de tehnologie industriala a sporit cu 27% (la 6,5 miliarde euro), datorita consolidarii structurii actionariatului firmei Aleo Solar AG, achizitionata de Bosch la finalul anului 2009. Divizia de bunuri de larg consum si a echipamentelor de constructii, mai putin afectata de recesiune in perioada 2008 - 2009, a inregistrat o crestere de 10%, pana la 12,5 miliarde euro.
In acelasi timp, numarul de angajati ai holdingului a sporit cu 4,7%, in prezent Bosch avand circa 283.500 de salariati.
Investitii importante in cercetare si dezvoltare
In 2010, fondurile alocate de grupul Bosch pentru cercetare si dezvoltare au crescut cu 11% fata de nivelul din 2009, pana la circa 4 miliarde euro. Dintre acestea, aproximativ jumatate s-au investit in produse si servicii noi. Cheltuielile de capital, in valoare de 2,4 miliarde euro, au fost utilizate pentru proiecte precum modernizarea fabricii de celule fotovoltaice din Arnstadt - Germania. De asemenea, in Coreea de Sud a fost deschisa o unitate de productie a acumulatorilor pentru autovehicule hibride si electrice, administrata in colaborare cu Samsung SDI, in Singapore a fost inaugurat un nou centru de cercetare, iar in China s-au pus bazele unui poligon multifunctional de testare.
Pentru 2011, Bosch estimeaza o majorare a afacerilor de 3,5%, cele mai productive piete fiind, in continuare, reprezentat de tarile cu economii aflate in curs de dezvoltare. Totodata, oficialii firmei mizeaza pe vanzari de peste 50 miliarde euro. Informatii suplimentare, la www.bosch.com