Piata locala de transpaleti electrici, semielectrici si manuali s-a stabilizat in ultimii ani, in contextul in care competitia din domeniu este acerba, piata este supradimensionata din punct de vedere al ofertei, iar furnizorii se confrunta cu presiuni foarte mari asupra preturilor in detrimentul calitatii, conform opiniei lui Zoltán Osváth, directorul general al companiei Alfa Cluj, important furnizor specializat din zona de vest a tarii. In plus, printre problemele care fac aceasta piata dificila se afla organizarea de licitatii "cu dedicatie", dar si unii clienti care nu folosesc in mod adecvat produsele, ducand la defectiuni ale acestora.
"Asa cum o vedem noi, piata aceasta pare a fi intr-o oarecare stagnare, maximum putem vorbi de o foarte usoara crestere. Competitia este acerba si se da o lupta aproape exclusiv pe preturi. Sunt multi actori in piata, poate chiar prea multi pentru dimensiunile acesteia. Din punct de vedere tehnic, tendinta clara este aceea de a include tot mai multe sisteme electronice in aceste produse. Chiar daca, pe de o parte, sunt mai utile clientilor, deoarece ofera mai multe posibilitati de control si verificare, pe de alta parte componentele electronice reprezinta surse de defectare si de probleme suplimentare in utilizare, mai ales in conditiile in care beneficiarii nostri au pardoseli de slaba calitate sau uneori nu stiu sa foloseasca corect aceste produse", a declarat managerul Alfa Cluj.
Portofoliul specializat al companiei include o marca proprie, Gutman, dar si echipamentele italiene Armanni, care acopera cea mai mare parte a cererii specializate. Compania a inregistrat o cifra de afaceri de circa 120.000 de euro in primele sase luni ale acestui an, nivel similar intregului an 2017. Pentru 2018, managerul Alfa Cluj estimeaza depasirea pragului de 300.000 de euro, ceea ce inseamna o crestere de peste 100%. "Pe termen scurt si mediu, ne propunem sa fim un etalon in materie de calitate si seriozitate pe aceasta piata dificila. In cifre, ne propunem sa ajungem, in 2020, la 500.000 de euro, ceea ce inseamna minimum 100 de unitati vandute pe an", a precizat Zoltán Osváth.
Printre clientii companiei se afla, in general, beneficiarii de depozite mici sau medii, firme de curierat sau companii mai mici, care nu au nevoie de motostivuitoare scumpe si complicate, dar si societati cunoscute, precum BT Leasing Transilvania SA, Commodity Trust AG, Transilvania Post, Thermostahl Romania Sisteme Termice, Egger Romania, ElectroAlfa sau Simea Sibiu.