Renania, lider al pietei locale de echipamente pentru protectia muncii, a inregistrat o crestere de 15% a cifrei de afaceri din primele sase luni ale acestui an fata de aceeasi perioada din 2017. Conducerea companiei estimeaza mentinerea acestui trend pana la finele lui 2018, dupa ce anul trecut a realizat un rulaj total de 130,3 milioane de lei (circa 28 milioane de euro). Renania are peste 1.500 de produse in portofoliu, printre care se afla casti, manusi sau incaltaminte de protectie atat pentru lucratorii din constructii, cat si din alte industrii. Renania a fost infiintata in 1995 de oamenii de afaceri Orlando si Roland Szasz, din Targu Mures.
Interviu cu Florentina Taudor (42 de ani), CEO al Renania, manager cu o experienta de 10 ani in functii executive in cadrul unor companii financiare internationale si executiv al Renania din anul 2012.
- Ce perspective sunt pe piata echipamentelor de protectie a lucratorilor?
- Piata creste constant. Constientizarea importantei utilizarii echipamentelor de protectie de catre lucratori, echipamentul de protectie ce a devenit element de cultura de organizatie si este folosit inclusiv in retentia angajatilor, dar si alinierea la normele europene sunt doar cativa factori care explica evolutia din ultimii ani a acestei piete. Prin Renania Academy, prin Workplace Management Safety Forum si prin Safety Awards Gala, evenimentele noastre anuale dedicate culturii sigurantei ocupationale, credem ca suntem un catalizator al acestei cresteri, cu beneficii reale pentru toti cei implicati.
- Care sunt principalele tendinte in domeniu?
- Sunt cateva tendinte generale in cerintele pentru produse, dar exista si discipline cu exigente specifice. In industria auto se solicita manusi cu protectie anti-taiere, dar care sa ofere si dexteritate ridicata lucratorilor. La imbracamintea de protectie am observat mai multa atentie acordata confortului, respirabilitatii, dincolo de pastrarea specificatiilor tehnice de protectie avansata. In industria prelucrarii metalelor sunt cautate echipamentele usoare, care sa reziste in mediul cald, dar sa fie confortabile si usoare. O evolutie interesanta e de regasit in tehnologia materialelor textile, care trebuie sa adreseze multiple riscuri, sa fie si rezistente la apa si la substante chimice.
- Care sunt principalele marci din portofoliu si cele mai cautate echipamente?
- Cel mai vandut brand din portofoliul nostru este Renania, peste 40% din produse purtand identitatea companiei. Restul marcilor vin pe filiera furnizorilor traditionali de pe piata, respectiv 3M, Ansell, Draeger, Dunlop, Mapa.
- Ce obiective aveti stabilite pe termen scurt si mediu?
- Managementul businessului din perspectiva sustenabila, cresterea cotei de piata prin diversificarea portofoliului de produse, calitatea, rafinamentul si competenta in serviciile de consultanta pe zona de safety si calitatea de angajator preferat din Ardeal sunt constantele noastre, indiferent de sezon.
- Care sunt dificultatile pe care le intampinati pe piata locala de profil?
- In Blue Ocean Strategy se postuleaza ca secretul oricarui business longeviv si prosper este setarea unui orizont de crestere independent de circumstantele dictate de piata sau de context. Acesta este si motivul pentru care Renania a fost si ramane in pozitia de leadership, la 22 de ani de la lansare. Gasim mereu resurse, idei si formule care sa ne tina «in forma». Observam, insa, presiunea de a scadea costurile si bugetele de safety, de foarte multe ori nu doar in detrimentul sigurantei angajatilor, ci si in cel al sigurantei business-ului. De asemenea, la nivelul clientilor, unul dintre lucrurile pe care le-am remarcat la bancul de lucru este lipsa de evaluare formala, detaliata, a riscurilor fiecarui post in parte. O corecta evaluare a pericolelor include o analiza detaliata a echipamentelor utilizate si a task-urilor specifice fiecarui angajat. Acest tip de analiza nu este inca, din pacate, o constanta in organizarea tuturor companiilor din Romania, dar este obiectivul nostru sa devina.