RO EN
Coșul este gol

Profilink Ltd. vizeaza extinderea ariei de distributie in Bucuresti

 

Atanas Pavlov (31 de ani)
Functia/firma: director comercial al Profilink;
Studii: Facultatea de Economie, Universitatea Svishtov;
Experienta profesionala: 4 ani in domeniu;
Hobby: schi, lectura.

Infiintata in anul 2004, compania Profilink, din Plovdiv (Bulgaria), realizeaza si comercializeaza la nivel international profile din PVC (segment ce reprezinta 37% din totalul activitatii), garnituri de etansare, armatura, accesorii, paneluri (acestea insumeaza 15% din comenzi), sisteme folosite la fabricarea de jaluzele (10%), granule din PVC pentru fabricarea de profile si alte produse pentru constructii. Pentru distributie, firma detine depozite in 19 orase importante din Bulgaria si cate o reprezentanta in Grecia, Macedonia, Serbia, Kosovo si Ucraina. Toate aceste sortimente sunt disponibile si in Romania, in Giurgiu, Galati, Suceava, Iasi, Deva, Timisoara, Alba Iulia, Constanta si, in curand, in Bucuresti.

- Prin ce se caracterizeaza activitatea pe care o desfasurati?
- Unitatea noastra de productie are o suprafata de 120.000 mp (din care 80.000 mp reprezinta halele de fabricatie si depozitele) si este dotata cu echipamente/linii de extrudare furnizate de Greiner Extrusion si Cincinnati Extrusion (ambele din Austria), respectiv Kraus Maffei (Germania). Acestea asigura o capacitate de procesare de peste 25.000 tone/an. In 2008, au fost comercializate efectiv mai mult de 20.000 tone de profile, pentru 2009 fiind estimata o crestere cu circa 20% a acestui volum. Majorarea va fi sustinuta si de faptul ca, in cursul lui 2008, am achizitionat inca 4 linii de productie a profilelor din PVC, care au venit in completarea celorlalte 12 linii de extrudare a sistemelor pentru tamplarie si a celor 8 extrudere folosite la executia altor tipuri de repere. Societatea Profilink este certificata conform DIN EN ISO 9001:2000 inca din anul 2006, iar in ceea ce priveste marcajul CE. urmeaza sa primim rezultatele raportului ITT, dupa care va fi definitivat si controlul productiei interne. Punem la dispozitia partenerilor patru serii de repere din PVC Ultra, Classic, Lux si Premium (cu 3 pana la 6 camere), dintre care cel mai solicitat (cu 58% din comenzi) este constituit de sistemul tetracameral Classic. Profilele comercializate sunt, in principal, de culoare alba, cu o pondere de 65%. Dintre serviciile auxiliare acordate colaboratorilor, mentionam: furnizarea de echipamente tehnice si programe software, acordarea de service/garantie etc.

- Detaliati strategia de dezvoltare planificata pentru perioada urmatoare.
- Pentru 2009, intentionam sa ne extindem aria de distributie, prin deschiderea de noi depozite si cresterea ponderii activitatii de publicitate, fondurile alocate pentru acest demers fiind de circa 1,5 milioane de euro. De asemenea, dorim sa ne inscriem, in continuare, pe acelasi trend de dezvoltare constanta din punct de vedere al inovatiilor si cerintelor clientilor, un exemplu in acest sens fiind constituit de lansarea, la finele anului 2008, a seriei de profile cu 6 camere Premium (ce are o latime constructiva de 70 mm). Obiectivul final consta in cresterea si consolidarea pozitiei detinute atat pe piata interna, cat si pe cele internationale. Aceasta fiind situatia generala, estimarea noastra cu privire la cifra de afaceri din 2009 vizeaza o sporire de 25% a veniturilor, fata de rezultatele financiare de 63 de milioane de euro inregistrate in 2008.

- Cum a evoluat segmentul propriu de activitate in 2008?
- In 2008, sectorul specific furnizarii sistemelor termoizolante a fost caracterizat printr-un dinamism considerabil (atat la nivel national, cat si international), iar pentru primul trimestru al anului 2009 estimam o rearanjare a pietei. Dintre dificultatile intampinate in desfasurarea activitatii, am putea mentiona limitarea masiva a posibilitatilor de acordare a creditelor bancare. Cred ca actuala criza economico-financiara va afecta societatile din acest domeniu prin amanarea si chiar contramandarea multor proiecte importante de constructii. Astfel, potrivit cercetarilor proprii de piata si asteptarilor noastre, cererea de tamplarie/sisteme, pe parcursul lui 2009, atat la renovari si lucrari de mica anvergura, cat si la proiectele rezidentiale sau comerciale importante nu se va modifica in mod serios. Trendul actual inregistrat in randul beneficiarilor este acela de alegere a unui raport optim calitate/pret, iar utilizatorii au inceput deja, in majoritate, sa prefere produsele performante.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter